MOŽNÁR, A. Podnikatelský plán - Založení internetového obchodu se sportovní halovou obuví [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2014.

Posudky

Posudek vedoucího

Šimberová, Iveta

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění stanovených cílů B
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod B
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry A
Praktická využitelnost výsledků B
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň B
Práce s informačními zdroji, včetně citací B
Navrhovaná známka
B

Posudek oponenta

Zich, Robert

Autor prokázal schopnost zpracovat dané téma a aplikovat standardní přístupy v kontextu konkrétního problému. Dílčí nedostatky spojené s výše zmíněnými výhradami jsou v případě realizace záměru poměrně snadno řešitelné. Práci doporučuji k obhajobě. Otázka Vysvětlete pojem "základní kompetence" a vazbu tohoto pojetí na vámi užívaný pojem "klúčové kompetencie". Kdy jsou náklady na marketingovou kampaň skutečně variabilním nákladem? Jaký je potenciální vliv zahraničních konkurentů?

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění stanovených cílů C Cíle práce jsou naplněny na standardní úrovni.
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod C Práce vychází ze standardních přístupů analýz i sestavení podnikatelského plánu. Autor by měl hned v úvodu jasně vymezit zda je pro něj klíčová právní úprava ČR nebo SR. Popis charakteristik společností by se měl opírat o aktuální právní úpravu spíše než o monografii (Veber,2012). Zarážející jsou části práce v českém jazyce. Nekonzistentní je pohled na konkurenci - při hodnocení konkurence se autor zaměřuje na kamenné obchody a e-shopy, při hodnocení substitutů pak na značky obuvi. V hodnotovém řetězci nového obchodu chybí položka zaměřená na spolupráci s dodavatelem (obecně označovaná jako "obstarávání"). Chybí vymezení klíčové hodnoty pro zákazníka.
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry C Nelze zcela souhlasit s hodnocením nepřímých konkurentů - např. že "Nevyužívajú propagáciu v online prostredí...". To určitě neplatí např. u společnosti Intersport. SWOT analýza je aplikována na zcela minimální úrovni bez jasného hodnocení významu a vazeb jednotlivých faktorů. V grafickém hodnocení rizik (str. 93) chybí označení jednotlivých rizik.
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň C Práce má jasnou strukturu. Drobné nejasnosti v terminologii. Například pojem „Klúčové kompetencie“ – str. 65 by měl být vysvětlen v teorii, takto není jasné, zda autor vnímá tento pojem např. ve smyslu tzv. „základních kompetencí“.
Práce s informačními zdroji C Z formálního hlediska nejsou některé části správně ocitovány (např. hodnotový řetězec na straně 18)
Praktická využitelnost výsledků C Rámec podnikatelského záměru autora je poměrně jasný. Vzhledem k významu dodavatele pro daný záměr by měl být tento problém řešen detailněji.Vzhledem k chování prodejců je problematická navržená cenová strategie, která by mohla vést k cenové nekonkurenceschopnosti nového obchodu.
Navrhovaná známka
C

eVSKP id 73117