BARTEK, P. Návrh na zlepšení marketingové komunikace vybrané společnosti [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2020.

Posudky

Posudek vedoucího

Kaňovská, Lucie

Bakalářská práce předkládá návrhy v oblasti marketingové komunikace u společnosti OMAP Finanční skupina, a.s. Autor v práci prokázal schopnost využít získaných teoretických poznatků v analytické a návrhové části. Práce má logickou a přehlednou strukturu. Návrhová část obsahuje praktické návrhy dobře využitelné ve společnosti, které jsou naplánovány i s ohledem na čas a realizaci. Návrhy vycházejí z dobré znalosti prostředí společnosti autorem práce. Patrik Bartek pracoval samostatně a se zájmem o problematiku. Cíl práce byl naplněn. Práci doporučuji k obhajobě. Otázka k obhajobě: Jaká možná rizika při realizaci Vašich návrhů by mohla nastat? Dají se tato rizika případně nějakým způsobem eliminovat?

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění stanovených cílů D Stanovený cíl práce byl splněn.
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod D Autor zvolil odpovídají metody k řešení cílů práce. Některé analýzy mohly být detailněji zpracovány, např. analýza zákazníků nebo konkurence (vzhledem k marketingové komunikaci).
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry D Autor je schopen interpretovat dosažené výsledky a dále s nimi pracovat, nicméně mnohé analýzy mohly být detailnější a závěry lépe dále v práci využité.
Praktická využitelnost výsledků C Výsledky práce jsou prakticky využitelné ve společnosti OMAP. Chybí vymezení možných rizik realizace návrhů.
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň C Práce má logickou a přehlednou strukturu a využívá standardního členění do kapitol. Autor místy používá hovorové výrazy či stylistické chyby.
Práce s informačními zdroji, včetně citací C V práci je využito adekvátních informačních zdrojů, které jsou vhodně citovány.
Navrhovaná známka
C

Posudek oponenta

Bumberová, Veronika

Celkově je předložená bakalářská práce zpracovaná na uspokojivé úrovni. Otázka č.1: Kde v analýzách figuruje rozbor legislativních faktorů či ekonomické situace (event. dostupnost finančních poradců na trhu), které zařazujete mezi ohrožení ve SWOT matici str. 54? Otázka č. 2: Která oblast z Vašich návrhů nejvíce vede ke zlepšení povědomí a budování značky společnosti?

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění stanovených cílů D Práce je s ohledem na hlavní cíl zpracovaná na dobré úrovni v rámci zvolené problematiky, nicméně vedlejší cíle jsou popsány zavádějícím způsobem včetně zaměření, které není zřejmé (proces komunikace se zákazníkem nebo proces náboru nových pracovníků?). Návrhy pak postrádají splnění těchto cílů (oslovit nové spolupracovníky z řad studentů, návrhy cílené na jeden segment – studenti).
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod D V práci jsou použity standardní analytické metody pro posouzení marketingového prostředí. Vybrané analýzy jsou adekvátní pro zpracování problematiky. V práci však postrádám relevantní závěry s ohledem na vybrané analytické metody, které jsou popsány v části teoretické (zvlášť u Porterovi analýzy tj. nízká/vysoká vyjednávací síla apod.). Naprosto nepochopitelně je zařazena kapitola 2.3 Porterova analýza na straně 37 v kontextu a posloupnosti logiky jednotlivých oblastí. Obecná analýza SLEPT nebyla předmětem analýzy. Strategický rámec v podobě SWOT matice a zhodnocení faktorů, je pro autora práce nad míru jeho schopností a obsahuje faktory, které nebyli předmětem analýzy apod.
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry D Z hlediska schopnosti interpretovat dosažené výsledky z analýz a vyvozovat z nich závěry je na uspokojivé úrovni. Autor v rámci kapitoly 2.1.1 Organizační struktura (str. 28-29), popisuje místo personálního obsazení a struktury členů společnosti (vyjímaje jednatelů), údaje ohledně základních informací o akciích, registračních číslech apod. Nedostatečně zpracované jsou pak kapitoly v oblasti analýzy zákazníka (str. 29). Analytická část postrádá "analýzu" a tvoří ji z větší části konstatování bez podložených dat (např. cenová politika firmy). Naprosto nepochopenou oblastí zůstali procesy ve společnosti.
Praktická využitelnost výsledků D Návrhy jsou pro praxi použitelné a můžou sloužit jako drobné vylepšení stávajícího marketingového mixu podniku. Nejedná se však o žádné návrhy, které by jasně vedli k efektivitě a zacílení s ohledem na zákaznický segment. Škoda, že autor v práci neprovedl alespoň malý průzkum mezi (stávajícími nebo novými) zákazníky v oblasti preferencí komunikačních nástrojů s finančními poradci resp. služeb, které by podpořili jeho návrhy. Nevidím zde slibované výstupy v podobě oslovení nových spolupracovníků z řad studentů.
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň D Práce obsahuje teoretickou, analytickou a návrhovou část. Zatímco teoretická část je zpracovaná velmi dobře s ohledem na vybranou problematiku, analytická část včetně návrhů působí chaoticky. Student v práci používá adekvátní terminologii a odborná jazyková úroveň odpovídá zvolené problematice. Vizuální dojem z práce snižuje rozsah popisu některých kapitol (např. v obsahu práce), nedodržování směrnice v oblasti umístění popisů obrázků včetně autorů a formátování (str. 30 - 34, str. 51: 2.5.6.1 Statistiky apod.).
Práce s informačními zdroji C V práci je s citacemi pracováno na relativně dobré úrovni s ohledem na veřejné dostupné informace a knižní literaturu. Bohužel hůř je tomu v případě citace informací pravděpodobně na základě rozhovorů (např. str. 29: "Rozhovor s manažerem a členem dozorčí rady, 2020).
Navrhovaná známka
D

eVSKP id 118251