KNÁPEK, J. Experimentální studium modifikátorů tření v kolejové dopravě [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2017.
Hlavním cílem diplomové práce bylo stanovit optimální množství modifikátoru tření využívaného v kolejové dopravě v závislosti na okolních a provozních podmínkách. V rešeršní části práce student provedl detailní a kvalitní rozbor odborné literatury zabývající se modifikátory tření, přičemž v této části práce student čerpal zejména z odborných článků. Na základě rešerše byly následně identifikovány nejdůležitější parametry ovlivňující adhezi v kontaktu kola a kolejnice. Před započetím experimentů student sestavil a odladil experimentální aparaturu (dvoudiskové zařízení) a provedl verifikační experimenty, které prokázaly vhodnost aparatury a navrženého metodického přístupu. Majoritní část práce se následně věnuje hodnocení výkonnosti modifikátoru tření při různých okolních a provozních parametrech. V kombinaci s experimenty z reálné tratě tvoří výsledky předložené diplomové práce kvalitní a celistvý soubor poznatků, který byl implementován do systému pro aktivní řízení adheze v kontaktu kola a kolejnice. Dílčím cílem diplomové práce bylo navrhnout schéma řízení výše zmíněného systému. Navržený algoritmus vyhodnocuje optimální množství modifikátoru tření a jeho interval reaplikace v závislosti na provozních a okolních podmínkách. Studen pracoval na diplomové práci velice intenzivně již od zimního semestru čtvrtého ročníku. Během této doby řešení se vyskytlo nemalé množství překážek, které značně ztěžovaly proces řešení diplomové práce. I přes tuto skutečnost student během celé doby řešení projevoval aktivní přístup, samostatnost a pracovitost. Výsledky diplomové práce byly publikovány v rámci přední evropské konference kolejové dopravy konané v Londýně. Následně byly tyto výsledky publikovány v časopise indexovaném v databázi Scopus. Na základě těchto skutečností je zřejmé, že cíle diplomové práce byly splněny v plném rozsahu. Diplomovou práci doporučuji k obhajobě s výsledným hodnocením A.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | A | ||
Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | A | ||
Práce s literaturou včetně citací | A | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | A |
Ciele diplomovej práce boli splnené v plnom rozsahu, pričom boli zvolené parametre ovplyvňujúce adhéziu v kontakte kolesa a koľajnice a experimentálne bol popísaný vplyv množstva modifikátora trenia v závislosti od prevádzkových a vonkajších podmienok. Získané výsledky boli publikované v odbornom článku v konferenčnom zborníku. Diplomová práca je zároveň databázou pre riadiaci systém aplikačnej jednotky.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosaž. vysledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | A | ||
Práce s literaturou včetně citací | B |
eVSKP id 100707