HAMADA, F. Vliv koncepce vozidla na jízdní dynamiku vozidla [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Ústav soudního inženýrství. 2018.

Posudky

Posudek vedoucího

Bilík, Martin

Z počátku zpracování diplomant konzultoval poměrně pravidelně, s blížícím se termínem odevzdání však tato aktivita bohužel prakticky ustala. Ve snaze práci odevzdat diplomant zpracoval data, jejichž rozsah by zasloužil minimálně zdvojnásobit. Uvedené výsledky, např. pro zpomalení vozidel, jsou negativně ovlivněny nesprávným zpracováním - přestože dle průběhu grafu vozidlo mělo stát, dle zaznamenaných hodnot se pohybovalo apod. Práci doporučuji k obhajobě s hodnocením C - dobře.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění cíle a rozsahu zadání C Diplomant splnil cíle práce stanovené v zadání v dostatečném rozsahu.
Úroveň zpracování teoretické části tj. poznatky získané studiem C Teoretická část práce je zpracována převážně ze dvou literárních zdrojů (byť naprosto relevantních).
Úroveň zpracování analytické části tj. zpracování podkladů a vstupních dat, použité metody D Zpracování realizovaných měření je provedeno uspokojivým způsobem. Uvedené výsledky jsou negativně ovlivněny zjevně špatným ustavením měřicího přístroje v průběhu zkoušek.
Odborná úroveň diplomové práce C Odborná úroveň práce je průměrná.
Přínos pro praktické i teoretické využití D Praktický přínos práce je negativně ovlivněn značně úzkým vzorkem testovaných vozidel a ne zcela správným vyhodnocením dat. V teoretické rovině lze přínos spatřit v navržené metodice měření.
Práce s literaturou (citace), přehled literatury dle normy ČSN ISO 690 a 690-2 B Diplomant řádně uvedl použité zdroje.
Formální uspořádání a úprava (text, grafy, tabulky) a odborná jazyková úroveň C Provázání jednotlivých kapitol je místy slabší. Odborná jazyková úroveň je dobrá. Nedostatkem grafů jsou chybějící osy a úprava jejich původních rozměrů, čímž se popisky některých grafů staly méně čitelné.
Navrhovaná známka
C

Posudek oponenta

Belák, Michal

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Úplnost vypracování D Práci lze vzhledem k stanoveným cílům hodnotit jako úplnou. To ale nelze konstatovat ve vztahu k stanovenému úkolu. Autor měl dle zadání, realizovat jízdní zkoušky vozidel stejného typu. V prvním případě srovnával vozidla Škoda Octavia různých generací a typu karoserie a v případě druhém realizoval měření na vozidle typu SUV. U takto získaných výsledků můžou vznikat pochybnosti o jejich relevantnosti, mj. vzhledem ke skutečnosti že vozidla byla různých typů karoserie a konstrukce podvozku.Z práce není dále zřejmá jasná aplikace zjištěných výsledků v oblasti analýzy silničních nehod.
Zvolený přístup k řešení cíle diplomové práce B Samotný přístup k řešení měření lze hodnotit kladně. Vytknout lze v zásadě jen malý počet měření a opakování jízdních zkoušek.
Písemná a grafická úprava tj. text, grafy, tabulky D Z úpravy práce je zřejmé, že student si pro zpracování obrazové a textové části zvolil jakousi "freestyle" cestu. Nevyužil doporučenou šablonu, vytvořenou pro DP na ÚSI. Obrázky, grafy a tabulky jsou sice číslovány ale nejsou pojmenovány, chaotické je taky odsazení názvů, legendy v grafech jsou v některých případech nečitelné (např. Graf č.18), tabulky postrádají označení měřené veličiny. V mnoha případech je uspořádání např. obrázků chaotické. Z grafů je zřejmé, že byly vkládány do textu jako obrázky, a v průběhu úprav došlo ke snížení jejich kvality a deformaci.
Odborná jazyková úroveň C Z práce je zřejmá snaha o užití odborného jazyka, technických termínů atd. V některých momentech nejsou ale věty dotaženy do konce, v některých větách chybějí slova podstatná pro význam. V jiných případech, zejména v rešeršní části práce je zřejmé, že text byl překládán z češtiny do slovenštiny např. osa x os, práce x práca. Dále se občas vyskytují hovorové až slangové konstrukce vět, které jsou zcela netechnické např. "skrátenie prevodového stupňa". Lze také nalézt větní konstrukce nedávající smysl: "Zrýchlenie priamočiareho pohybu s nulovým natočením volantu 1. prevodového stupňa".
Přínos pro praktické i teoretické využití D Vhledem k malému počtu měření a ke skutečnosti, že ze závěrů práce není zřejmá jasná aplikace zjištěných výsledků v oblasti analýzy silničních nehod, nespatřuji nijak zásadní využití v praxi. Jiná by byla situace, pokud by bylo provedených větší množství jízdních zkoušek na skutečně srovnatelných vozidlech alespoň stejné kategorie.
Obtížnost a správnost řešení C Obtížnost řešení lze považovat za průměrnou.
Úroveň zpracování diplomové práce tj. originalita řešení, způsob zpracování podkladů, vstupních dat, použité metody C Student vycházel kromě jednoho případu z již známých způsobů měření. V zásadě nepřinesl žádnou novou metodu. Jako ne zcela dostatečnou lze hodnotit práci s literaturou, kdy většina informací je čerpána pouze z jednoho zdroje: [2] VLK, F. Dynamika motorových vozidel, 1. vydanie, nakl. Vlk, 2000, s.434, ISBN 80-238-5273-6
Navrhovaná známka
C

Otázky

eVSKP id 104347