KADLECOVÁ, N. Návrh marketingové strategie [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2021.

Posudky

Posudek vedoucího

Chalupský, Vladimír

Kladem práce je poměrně široce rozpracovaná návrhová část, autorka postupuje od komentářů firemní mise a jejího poslání, sympatickým rysem je také respektování hlavních "stavebních" kamenů marketingové strategie (segmentace, targeting, positioning). Návrhy jsou zaměřené do všech oblastí klasicky pojatého marketingového mixu, s viditelným přesahem zejména do oblasti "komunikace". Také pozornost, kterou věnovala odhadům dopadů svých návrhů do finanční situace, ukazuje na promyšlený přístup. V obhajobě uvítám reakci na tyto otázky a/nebo komentáře: Návrhovou část uvádíte úvahami o firemní misi a jejím poslání, jakož i o firemních marketingových cílech. Uvádíte stávající formulaci těchto strategických východisek - uvítal bych, kdybyste posoudila výstižnost jejich formulace s ohledem na stávající a zamýšlené postavení firmy na trhu. Dále - opět v návrhové části - se věnujete rozpracovávání svých návrhů, při jejichž zdůvodňování jste vyčíslovala i oportunitní náklady - tento přístup velmi oceňuji. Úvahy o faktorech, ovlivňující náklady či snížení marží ale nemáte uvedené v situaci, kdy popisujete své návrhy v cenové oblasti. Kromě Vámi uvedených nákladů (viz tabulka 16 a k ní příslušející komentáře) bude ale s těmito opatřeními souviset i snížení marží za takto prodávané výrobky. Můžete tyto úvahy doplnit? Předloženou práci doporučuji k obhajobě a hodnotím ji známkou "výborně"

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění stanovených cílů A Hlavním cílem předložené práce je návrh marketingové strategie pro zavedenou společnost, zabývající se prodejem vybraného sortimentu audiotechniky a příslušenství. Cíl považuji v plném rozsahu za splněný.
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod A Postup řešení vychází z uznávaných teoretických principů, zvolené analytické metody jsou adekvátní - a jejich aplikace ukazuje na dokonalé zvládnutí těchto metod.
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry B Autorka vychází ze svých analýz a interpretuje je velmi dobře, její závěry jsou podložené získanými informacemi. Poněkud zarážející je, že při svých návrzích nevyužila možnost přímého kontaktu se zákazníky - její závěry jsou tedy výrazně založené na poznatcích z "vnitřního" prostředí. To ovšem samo o sobě neznamená, že její interpretace jsou chybné, nepřesné, či málo výstižné - z mé strany jde jen o poznámku, vycházející z mých zkušeností - že marketingová strategie obvykle nevzniká bez využití zpětné vazby od zákazníků.
Praktická využitelnost výsledků A Kladem práce je poměrně široce rozpracovaná návrhová část, autorka postupuje od komentářů firemní mise a jejího poslání, sympatickým rysem je také respektování hlavních "stavebních" kamenů marketingové strategie (segmentace, targeting, positioning). Návrhy jsou zaměřené do všech oblastí klasicky pojatého marketingového mixu, s viditelným přesahem zejména do oblasti "komunikace".
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň B Práce je uspořádána logicky, chápání terminologie a odborná jazyková úroveň odpovídá zavedeným standardům na FP VUT v Brně. Z hlediska formální "vyváženosti" vidím určitý nesoulad mezi nabízenou šíří teoretických poznatků a jejich reálným využitím v následujících pasážích DP (viz např. zmínku o rozšířeném marketingovém mixu a pojetí 4C, které jsou v teoretické části zmíněné, zatímco v dalším postupu práce s nimi autorka již nepracuje). A upozornění na drobný omyl - v části 2.6.1 se v souvislosti se zdůvodněním aplikované generické strategie objevuje "nepatřičný" výraz: "...na trhu audiotechniky se (firma) SPECIFIKUJE na ..." namísto zřejmě výstižnějšího výrazu "SPECIALIZUJE".
Práce s informačními zdroji, včetně citací A Autorka využila kvalitní zdroje poznatků o metodách a postupech šířeji pojatého procesu realizace marketingové strategie, po formální stránce nemám připomínky.
Navrhovaná známka
A

Posudek oponenta

Schüller, David

Diplomová práce je zaměřená na návrh marketingové strategie vybrané firmy. Hlavní cíl práce byl naplněn. Navrhovaná opatření jsou v souladu s navrhovaným cílem a jsou logicky strukturována dle teoretického rámce. Autorka použila vhodné metody pro sběr a analýzu dat. Autorka logicky interpretuje závěry z provedených analýz. Navrhovaná strategie je konkrétně definována dle konceptu marketingového mixu. Kladně lze především hodnotit analýzu marketingové komunikace a formulaci návrhů v této oblasti. Formální náležitosti a použitá terminologie je na velmi dobré úrovni. Citační norma je dodržena. Nicméně webový portál ManagementMania.com není vhodným zdrojem pro diplomovou práci. Otázka k obhajobě: Jaká rizika jsou spojená s implementací navrhovaných řešení?

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění stanovených cílů B
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod B
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry A
Praktická využitelnost výsledků B
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň B
Práce s informačními zdroji C
Navrhovaná známka
B

eVSKP id 135152