HRADILOVÁ, K. Řízení pohledávek v obchodní korporaci [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2022.
Autorka práce průběžně a včas konzultovala tvorbu. Kontrola práce nevykazuje žádné podezřelé části. Práce je primárně zaměřena na řízení pohledávek, které se autorka snaží řešit dvěma možnostmi. Primárně odběratele klasifikovat podle významnosti a minulých zkušeností s nimi. Následně pro ně navrhuje rozdílné přístupy v několika oblastech. Celkově si myslím, že návrhy jsou reálné a společnost je může v praxi využít. Otázka k obhajobě: Z jakého důvodu nebudou mít zlatí zákazníci nárok na skonto (viz str. 58 práce)?
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění stanovených cílů | C | Autorka zhodnotila aktuální stav řízení pohledávek ve společnosti a navrhla postupy, jak snížit počet pohledávek po splatnosti. Návrhy jsou reálné s ohledem na aktuální ekonomickou situaci. | |
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod | C | Zvolený postup práce odpovídá standardům, stejně jako metody, které autorka použila při vytvoření své bakalářské práce. | |
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | C | Autorka využila znalosti analyzované společnosti z realizované praxe. Zjištěné informace jednoznačně popsala a navrhované úpravy (např. skonto) se snažila i ekonomicky podložit. | |
Praktická využitelnost výsledků | B | Návrhy vystihují proaktivní způsob řešení problémů s pozdním hrazením pohledávek. Autorka se snaží vzniku tohoto problému předcházet svými návrhy. | |
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň | D | Práce má logickou strukturu, kde jsou identifikovány problémy a jsou vytvořeny návrhy na jejich zlepšení. Jazyková úroveň a použitá terminologie odpovídá úrovni požadované od tohoto typu prací. Jako negativní hodnotím formátování tabulek v práci, kdy v některých případech jsou zbytečně rozděleny na dvě strany. | |
Práce s informačními zdroji, včetně citací | D | Autorka využívá primárně knižní publikace pro svou závěrečnou práci. Negativně hodnotím neuvádění zdrojů u tabulek, obrázku a grafů. |
Studentka pojala bakalářskou práci zejména z praktického pohledu a to velmi oceňuji. Zejména bych rád poukázal na kritickou analýzu stavu pohledávek ve zkoumané společnosti. Studentka přesně popsala úskalí řízení pohledávek ve výrobně obchodní společnosti a nabídla praktické řešení v podobě analýzy klienta a vyhodnocení jak ekonomických tak sociálních faktorů. Myslím, že tento model má hodně blízko do praxe a nebojím se tvrdit, že společnost část jeho konstrukce využije pro zlepšení cash flow v rámci příjmu peněz z pohledávek, které jsou "zaseklé" někdy zbytečně dlouho po splatnosti. Z těchto důvodů a zejména z praktického pohledu na problematiku navrhuji studentce známku "A".
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění stanovených cílů | A | ||
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Praktická využitelnost výsledků | B | ||
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň | A | ||
Práce s informačními zdroji | A |
eVSKP id 143116