KHALADZINSKI, K. Aplikace pro podporu výuky barevných modelů [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2018.

Posudky

Posudek vedoucího

Rajmic, Pavel

Většina mojich komentářů k původní verzi práce pana Kiryla Khaladzinského zůstává v platnosti i pro verzi aktuální. Stále tedy platí, že se studentem jsem naposledy konzultoval 2. března po emailu, ačkoliv byl na obhajobě v červnu vyzván k aktivní konzultaci tématu. Jazykově je práce na velice špatné úrovni, myslím, že autor mohl dát práci k přečtení rodilému mluvčímu; překlepy jsou dokonce i v nadpisech. Text zůstal prakticky tak jak byl, s výjimkou jednoho odstavce navíc na str. 20 a doplněných vzorečků v kapitole 3. Autor stále zaměňuje barevné modely s barevnými prostory. Autor zcela zbytečně práci natahuje pomocí výřezů ze snímků obrazovky. Problémy v apletu Míchání barev, zdá se, přetrvávají. Co se týká programů, na přiloženém CD najdeme jiný obsah než v ZIP archivu, který byl odevzdán do informačního systému. Tento rozdíl není vysvětlen. V práci není uvedeno, co obsahuje složka build a jak s ní naložit. Na webových stránkách autora sice applety do jisté míry dělají, co mají, ale z přiložených kódů není bez dokumentace možné toto replikovat, natož přivést do formy, která by vyhovovala použití při výuce. Chybové hlášky vyskakují v angličtině. Závěrem: je mi líto, že musím ohodnotit práci jako nevyhovující, protože se domnívám, že stačilo docela málo (dvě až tři konzultace), aby se práce přehoupla do přijatelné podoby.

Navrhovaná známka
F
Body
45

Posudek oponenta

Záviška, Pavel

Student Kiryl Khaladzinski zpracoval bakalářskou práci věnovanou tvorbě aplikací pro podporu výuky barevných modelů. Druhá verze práce je však téměř totožná s první verzí, obsahuje pouze minimum změn a převážná většina vytýkaných nedostatků je i ve druhé verzi stále přítomná. Práce je stále na velmi špatné formální i jazykové úrovni. V elektronické verzi chybí strana se zadáním práce. Prakticky celá první kapitola (s výjimkou části 1.6.5) tvořící třetinu celé BP je pouze výtah z [1]. U obrázků v kapitole 1 není uveden zdroj. Student v práci nepoužívá křížové odkazy. Práce s literaturou je opět nedostatečná. V referencích je uvedeno 10 zdrojů, avšak dva z nich ([2] a [9]) nejsou v textu nikde citovány. Navíc 5 z 10 zdrojů je z Wikipedie. K jistému zlepšení došlo v praktické části. Příloha obsahuje zdrojové kódy ke 4 appletům, které jsou spustitelné. Avšak jejich přínos a reálná použitelnost ve výuce je diskutabilní. Umístění čtyř appletů na jednu webovou stránku je přinejmenším nešikovné. Nežádoucí jev u appletu "Míchání barev", kdy u modelů Lab a YCbCr dochází ovlivňováním jednoho kanálu ke změnám i ve zbylých dvou kanálech a který byl vytýkán v předchozím posudku, je stále přítomný a v teoretické části není diskutován. Dále pak applety "Barvení šedotónových obrazů" a "Převod barevného obrazu na šedotónový" fungují pouze na uvedené webové stránce, nikoliv však v odevzdané příloze bakalářské práce. Tato skutečnost není v textové části komentována. Z výše uvedených důvodů hodnotím práci 40/F a nedoporučuji ji k obhajobě.

Navrhovaná známka
F
Body
40

Otázky

eVSKP id 112921