KOVÁČ, R. Virtuální svět [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2016.
Práce je součástí interního projektu ÚAI, jehož cílem bylo vytvořit počítačovou hru odehrávající se na FSI a propagující studium na ÚAI. Práce byla rozdělena do tří částí - server, herní svět a vlastní hra. Úkolem této diplomové práce bylo navrhnout a realizovat poslední zmíněnou část. Protože dvě první části byly obhájeny již loni, měl diplomant zčásti zjednodušenou situaci (mohl se opřít o již hotové další komponenty) a zčásti paradoxně ztíženou, neboť s autory prvních dvou částí nemohl spolupracovat a ovlivnit podobu jejich výstupů. V dané situaci si diplomant dokázal poradit velmi dobře, zejména programátorská část je realizovaná na vysoce profesionální úrovni. Vezmeme-li do úvahy, že tvorba podobných her je dnes odvětví vyhrazené velkým týmům, vyniká dosažený výsledek ještě více. Diplomant pracoval zcela samostatně a se značnou erudicí. Prokázal jak skutečnost, že znalosti získané při studiu je schopen úsúpěšně aplikovat, tak také schopnost získávat a aplikovat poznatky další. Cíle práce považuji za splněné a práci doporučuji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | B | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | C | ||
Práce s literaturou včetně citací | B | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | A |
Závěrečná práce je zaměřena na vytvoření závodní hry jako jedné ze tří součástí online hry pro více hráčů určené pro propagaci fakulty. Pro vývoj byl zadáním určen herní engine Unity3D. V úvodní části jsou uvedeny základní informace týkající se problematiky tvorby počítačových her. Následuje kapitola věnovaná popisu možností vývojového prostředí Unity3D a nástrojů pro vývoj skriptů. Poslední kapitola popisuje postup tvorby závodní hry. Grafická úroveň práce je dobrá. Plynulejšímu čtení brání užití chybných tvarů slov (skloňování), překlepy, chybějící znaky a přesmyčky. Ukázky aplikačních kodů jsou nevhodně vloženy jako obrázky se ztrátovou kompresí (jpeg) a v různých částech práce mají rozdílnou velikost znaků. V seznamu použité literatury se vyskytuje mnoho typografických chyb.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | B | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosaž. vysledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | B | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | B | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | C | ||
Práce s literaturou včetně citací | B |
eVSKP id 89051