ŠUTERA, L. Převodník USB joysticku na ethernetové rozhraní pro řízení robotu [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2012.

Posudky

Posudek vedoucího

Burian, František

Zadání pro bakaláře Libora Šuteru bylo středně náročné. Jelikož na našem pracovišti začínáme s technologií procesorů ARM, nemáme žádné zkušenosti s konkrétními detaily dané rodiny. Proto student nemohl předpokládat rady na konzultacích ohledně návrhu signálů, periferií ani softwarového vybavení. Ke konzultacím přicházel pravidelně a připraven, konzultujíce drobné problémy se softwarem a směřování projektu. Iniciativně přistupoval k návrhu desky a využití periferií, které by se mohly někdy v budoucnosti hodit. Student pracoval převážně samostatně v oblastech, kde se samostatnost předpokládala. Jeho práce je zadáním spjata s prací bakaláře Bohumila Uherky z pohledu ethernetového komunikačního protokolu mezi jejich dvěmi hardwarovými moduly, tuto část společně konzultovali (a zřejmě i vyvíjeli). Libor Šutera zpracovával klientskou část, Bohumil Uherka serverovou.

Navrhovaná známka
A
Body
96

Posudek oponenta

Florián, Tomáš

Práce se zabývá návrhem jednotky pro převod vstupního USB zařízení na ethernetové rozhraní a je pojata jako převodník USB joysticku na ethernet pro řízení mobilního robotu. Zadání kladlo na studenta vysoké odborné i časové nároky. Pro práci musel mít student dobré zkušenosti s návrhem desek plošných spojů (také díky implementaci 100Mbit ethernetu). Obtížnost práce byla navíc zvýšena použitím mikrokontroléru, se kterým zatím nemáme v rámci skupiny dostatek zkušeností. Dalším nelehkým úkolem, se kterým se student vyrovnal, bylo implementovat ethernet a USB host do mikrokontroléru. Student sice využil pro ethernet stávající lwIP stack od výrobce a USB stack od firmy Keil, musel je ale pochopit, aby je mohl správně použít. Práce obsahuje množství gramatických chyb, které se vyskytují napříč celou prací s různou intenzitou. V řadě případů se jedná také o špatnou stylistiku. V textu se střídá používání desetinné tečky a čárky. Tyto chyby v součtu znesnadňují čtení a pochopení tohoto díla. Student nad rámec zadání vyrobil a osadil desku plošných spojů. Dle mého názoru odvedl autor velký kus práce, který bude sloužit studentům následujících ročníků. Celkový dojem kazí pouze formální zpracování. Podle mně dostupných informací je práce původní. Zadání práce bylo splněno a student projevil inženýrské schopnosti. Práci doporučuji k obhajobě a navrhuji hodnocení B, 86 bodů.

Navrhovaná známka
B
Body
86

Otázky

eVSKP id 52417