KADERKA, J. Řídicí systém pro závodní pneumatický monopost [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2019.

Posudky

Posudek vedoucího

Levek, Vladimír

Student realizoval vlastní téma, které je produktem mezifakultní spolupráce. Fakulta strojního inženýrství vyvíjí pneumatický monopost, ve kterém diplomant realizuje řídicí elektroniku. Cílem diplomové práce je tedy návrh řídicí jednotky pneumatického monopostu, návrh ovládacích a zobrazovacích prvků a taktéž návrh bezdrátové komunikace mezi řídicí jednotkou a ovládacím zařízením. Jelikož student pracoval v týmu, byl termín realizace řízen týmovými požadavky a byl tedy mnohem náročnější. Nicméně, vzhledem k jeho enormnímu nasazení, píli a efektivitě, zvládnul toto náročné zadání realizovat s předstihem a tím splnil veškeré zadávací pokyny diplomové práce. Po celou dobu pracoval student samostatně, docházel konzultovat návrhové detaily a byl schopen vysoce kvalifikovaně diskutovat nad danou problematikou. Při návrhu, realizaci a také při tvorbě textové části diplomové práce věnoval velkou péči i drobným detailům, vše řešil efektivně, účinně a s předstihem. Vzhledem k úspěšné realizaci náročného tématu a také pro jeho mimořádně pozitivní přístup k řešení předložené problematiky, hodnotím tuto práci jako výbornou.

Navrhovaná známka
A
Body
98

Posudek oponenta

Novák, Lukáš

V úvodu student popisuje závody studentských pneumaticky poháněných vozidel a nutný vývoj elektronické části vozidla pro závodní tým VUT. Student v teoretické části popisuje základní princip pneumatického vozidla. V další kapitole jsou popsány komunikační sběrnice, kde bych upozornil studenta na RS-485 sběrnici, která není pouze polo-duplexní, ale je i plně-duplexní sběrnice. Dále u této sběrnice může být připojeno i více než 32 zařízení na jednu sběrnici. Tyto parametry záleží na použitých součástkách. U popisu CAN sběrnice, chybí popis co se stane s informacemi při kolizi od vysílače, který neodeslal data (měl recesivní bit v jakékoliv chvíli). Student dále popisuje návrh ze strany mikroprocesoru a možnosti jednotlivých knihoven či operačních systémů pro ARM procesory. V další části student uvádí samotný návrh řídícího systému. Samotný návrh jednotlivých částí je přehledný i s příkladnými výpočty. I když student uvádí, že zařízení má splňovat IP54, avšak používá obyčejné D-Sub konektory, které jsou vidět i na obrázcích na straně 52. Student dále přehledně zpracoval jednotlivé funkční bloky. Student sepsal i bezpečnostní část, ve které popisuje kritické systémy a možné nebezpečí jak pro elektroniku, tak i pro řidiče, případně diváky. Spíš bych měl dotaz k baterii, kde student popisuje, že hrozí “Zahoření” baterie, ale již nezmiňuje, jestli měří i teplotu samotných baterií a tedy jestli samotná elektronika dokáže poznat včasné přehřátí baterie a varovat před katastrofou. Samotná práce je na vysoké úrovni, avšak mám výhrady k rozsáhlosti práce. Bylo by lepší soustředit se v práci pouze na jednu část, například na jednotku ECU a rozvést jí do větších detailů. Na druhou stranu, dle přiložených dat a zdrojových kódů je vidět, že student dokáže pracovat na velmi rozsáhlém projektu. I přes výše zmíněné nedostatky, či doporučení, navrhuji bodové ohodnocení práce na 94 bodů.

Navrhovaná známka
A
Body
94

Otázky

eVSKP id 119416