JANDÁSEK, M. Dynamicky vyvážený rezonanční adhezní tester [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2019.

Posudky

Posudek vedoucího

Mazůrek, Ivan

Student velmi svědomitě započal práce na DP, ale ve druhém roce, při vlastním konstrukčním řešení, se začal dostávat do skluzu. Největší slabinou projektu je ponechání tvorby multibody simulačního modelu až na poslední fázi řešení. Model mu potom logicky příliš nepomohl při volbě ideální varianty řešení. Vybraná varianta vyvažovacího mechanismu se proto nezdá být ta nejvýhodnější. Ostatní aspekty rešerše, konstrukčního řešení i dimenzování jsou velmi dobré.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků a cílů zadání B
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod B
Vlastní přínos a originalita A
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry C
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii B
Logické uspořádání práce a formální náležitosti C
Grafická, stylistická úprava a pravopis B
Práce s literaturou včetně citací A
Samostatnost studenta při zpracování tématu A
Navrhovaná známka
B

Posudek oponenta

Růžička, Bronislav

U aktivní bezpečnost motorových vozidel je jedním z klíčových prvků především správná funkce tlumičů pérování. Z tohoto pohledu se tedy rychlá diagnostika jejich opotřebení stává velmi významným servisním úkonem, který může napomoci včas odhalit tento typ závady a následně nechat provést preventivní výměnu tlumiče. Další optimalizace konceptu stávajícího řešení mobilního testeru tlumičů podvozku osobního automobilu, jež je předmětem této diplomové práce, lze tedy z tohoto pohledu považovat za poměrně užitečný počin na poli vylepšování diagnostických metod v běžné servisní praxi. Pro správnou diagnostiku vlastní funkce tlumiče je jedním z kličových parametrů budící frekvence a zdvih plošiny testeru (resp. kola nápravy). Diplomant vychází z dobře zpracované úvodní rešerše shrnující dosavadní poznání ohledně konstrukčních řešení a optimalizace předchozich vývojových generací testeru TriTec i dalších, podobných komerčně dostupných systémů. Z těchto poznatků pak vychází vlastní návrhy modifikace stávajícího testeru TriStar 3 s důrazem především na implementaci vyvažovacího mechanismu ke snížení vodorovných vibrací . Protože je jedním z významných kritérii minimalizace nákladů a zachování stávajících rozměrů testeru po přestavbě, odpovídá tomuto i finální volba zvoleného řešení. Přestože hodnoty posunu na nožkách testeru i jejich zatížení při rozběhu nejsou dle výstupu z dynamické simulace u tohoto řešení (Koaxiální uspořádání) ideální , diplomant svoji volbu poměrně dobře logicky zdůvodńuje a lze ji takto i akceptovat. Stejné se týká i návrhu koncepce pojezdu testeru. Výpočetní postupy použité v této konstrukční části pak lze rovněž považovat za správně aplikované. Posledním krokem je návrh koncepce uživatelského rozhraní, kde řešitel shrnuje základní fakta ohledně zapojení měřícího řetězce , použitého hardware a způsobu vyhodnocování měřeni. Tato část je poměrně stručná , nicméně lze se domnívat , že v laboratorních podmínkách byla funkce tohoto měřícího řetězce již otestována. Diplomovou práci lze celkově hodnotit kladně také z pohledu toho, že celé řešení bylo na prototypu testeru také skutečně fyzicky zrealizováno. Po stránce formální úpravy je celá práce i výkresové dokumentace na velmi dobré úrovni. Ocenit lze zejména logickou posloupnost a strukturovanost celé práce a věcné shrnutí výsledků. Protože řešitel prokázal schopnost zpracovat danou problematiku na odpovídající úrovni, doporučuji tuto práci k obhajobě a nárok na udělení titulu Ing.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků a cílů zadání A
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod A
Vlastní přínos a originalita A
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry A
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii A
Logické uspořádání práce a formální náležitosti A
Grafická, stylistická úprava a pravopis A
Práce s literaturou včetně citací A
Navrhovaná známka
A

Otázky

eVSKP id 116330