PROVAZNÍKOVÁ, M. Návrh hlavy válce typu triflux pro zážehový motor [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2008.
Zadání výše uvedené diplomové práce studentky Martiny Provazníkové bylo obsáhlé a vyžadovalo úspěšné zvládnutí znalostí z oblasti termomechaniky, dynamiky tekutin a moderních počítačových CAD systémů. K řešení diplomové práce diplomantka přistupoval odpovědně, se snahou zvládnout jak část teoretickou, tak především samotný výpočet sacích kanálů pro hlavu válce spalovacího motoru typu triflux v simulačním programu. Využívala konzultací a potřebných podkladů k řešení, a to jak domácí tak i zahraniční odborné literatury, včetně dokumentace k použitému softwarovému vybavení. S jejich využitím pak dospěla k výslednému návrhu sacích kanálů.
Diplomová práce slečny Provazníkové měla za cíl navrhnout hlavu válce typu Triflux pro zážehový motor. První téma zmiňované v diplomové práci jsou programy CFD jak z hlediska teoretického tak i konkrétních aplikací. Následuje kapitola věnovaná základním vlastnostem tekutin. Proudění a plnění válce spalovacího motoru je popisováno v kapitole 5, 6 a 7. Objasnění pojmu Triflux je v následující části. Modelování sacích kanálů je provedeno v části 10, která následuje kapitolu o možnostech digitalizace reálních objektů do prostředí 3D modelářů. Samotná analýza proudění navrhnutých sacích kanálů uzavírá diplomovou práci. Práce je logicky členěná a přehledně rozdělena. Řadou kvalitních obrázků a schémat popisuje danou problematiku. Diplomová práce splnila zadání.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | A | ||
Schopnost interpretovat dosaž. vysledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | B | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | A | ||
Práce s literaturou včetně citací | A |
eVSKP id 10533