MRAVEC, R. Návrh mezioperační dopravy ve výrobním podniku podle principů Průmyslu 4.0 [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2021.

Posudky

Posudek vedoucího

Bayer, Robert

Úkolem studenta bylo nastudovat principy, podmínky a obecně problematiku aplikace Průmyslu 4.0 se zaměřením na aktuální stav a potřeby výrobního závodu firmy Hilti a na základě nabytých znalostí navrhnout řešení mezioperační dopravy pro jednu z jejich výrobních linek. V první části práce se student věnuje a vysvětluje podstatu a principy Průmyslu 4.0. V druhé části práce student zevrubněji popisuje možnosti a úskalí spojená s implementací automatizované mezioperační dopravy použitím AGV. Třetí část práce je věnována analýze současného stavu mezioperační dopravy na vybrané výrobní lince firmy Hilti. Čtvrtá část práce se zabývá samotným návrhem řešení plně automatizované mezioperační dopravy pomocí AGV s ohledem na robustnost a bezpečnost navrhovaného řešení. Pátá část práce je věnována finanční analýze navrhovaného řešení v porovnání s nákladností aktuálního stavu. K řešení student přistupoval svědomitě, soběstačně a s vervou zainteresovanému člověku vlastní a průběžně konzultoval a informoval o postupu řešení. Práce je psána přehledně a uceleně, nicméně z ní není na první pohled moc poznat vlastní přínos autora. Z obsahového a formálního hlediska je práce nadprůměrná, ale po odborné stránce je velmi zdařilá, proto ji i přes občasné gramatické chyby hodnotím 85 body, tedy známkou B.

Navrhovaná známka
B
Body
85

Posudek oponenta

Vyroubal, Petr

Diplomová práce pana Mravce se zabývá návrhem mezioperační dopravy ve výrobním podniku podle principů Průmyslu 4.0, který bude implementován ve výrobním závodě společnosti Hilti. V první části práce nás autor seznamuje s pojmem Průmysl 4.0 a vysvětluje jeho podstatu. Z mého pohledu je tato část práce příliš rozsáhlá a obsahuje pasáže, které nejsou k samotné realizaci práce vůbec potřeba. Další částí práce je analýza současného stavu výrobního závodu P1, konkrétně pak linky P1ES, včetně výrobního procesu a materiálového toku, kam je směřován návrh řešení, který je v práci prezentován. Dle mého názoru se jedná o velice zdařilé zmapování současného stavu, který je nedílnou součástí pro výchozí stav návrhu. Zbývající část práce se pak věnuje zevrubnému popisu toho, jakým způsobem je navrženo řešení mezioperační dopravy na výše zmíněném pracovišti s využitím vozítek AGV a finanční rozvaze. Bohužel tato část práce z mého pohledu opět hodně obsáhlá a spíš připomíná teoretický rozbor, respektive přehled toho, co technologie dodavatelské firmy, která se bude ve finále implementací zabývat, nabízí. Z mého pohledu je práce napsána přehledně, logicky členěna a je doplněna výstižnými obrázky a tabulkami. V podstatě se jedná o ukázkový příklad implementace AGV do výroby, nicméně z uceleného textu není explicitně jasné, jaký je vlastní přínos autora. K práci mám tyto připomínky: Mezi teoretickou a praktickou částí bych ocenil kapitolu, která by byla věnována přehledu cílů diplomové práce. Cíle jsou sice v práci sice vytyčeny, ale jsou velice dobře „schovány“ v podkapitolách, což působí do jisté míry nepřehledně. Dále se pak v práci nachází prohřešky typu: Osamocené předložky a spojky na koncích řádků. Autor používá různé fonty (např abstrakt a zbytek práce) Na obrázku 3.7 je pravděpodobně chyba v označení P1E a P1ES (2x P1ES). Dle výše uvedeného doporučuji práci k obhajobě a navrhuji ji hodnotit stupněm C

Navrhovaná známka
C
Body
75

Otázky

eVSKP id 134495