HOFMAN, M. Automatická regulace pro teplovodní a teplovzdušné krbové vložky [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2014.

Posudky

Posudek vedoucího

Friedl, Martin

Student Miroslav Hofman ve své práci popsal řízení teplovodní a teplovzdušné krbové vložky a na základě rešerše navrhl vlastní systém pro jejich regulaci. V práci postupoval zcela samostatně. Doporučil bych však zlepšit grafický a textový projev. Student prokázal schopnost zorientovat se v dané problematice, vybrat vhodné řešení pro konkrétní úlohu a navrhnout a zkonstruovat zařízení. Práci doporučuji k obhajobě.

Navrhovaná známka
B
Body
80

Posudek oponenta

Marcoň, Petr

Student se v práci věnuje velmi zajímavému tématu automatické regulace pro teplovodní a teplovzdušné krbové vložky. V práci je popsán realizovaný modul pro automatické řízení krbové vložky. Nedá se ovšem mluvit o plně automatickém systému, protože není řízeno množství vzduchu proudícího do krbové vložky. Po odborné stránce je práce na průměrné úrovni. V navrženém schématu vlastního regulátoru nacházím nedostatky. K optotriaku by bylo vhodné přidat přepěťovou ochranu, aktuální navržený modul nebude mít dlouhou životnost. Jak je vidět v příloze A.4 a A.5, navržené desky DPS nesplňují základní pravidla pro návrh. Obrázky se schématy mají v práci často nečitelné popisky. V kapitole 2 by se měl čtenář dozvědět informace o návrhu vlastního řízení krbové vložky. Spíše se však dozví základní informace o MCU ATmega16, ty by v práci vůbec nemusely být. V práci jsou uvedena zapojení realizovaná na nepájivém poli, ale jasná fotodokumentace reálného zapojení chybí, obr. 4.2 a 4.3 nejsou dostatečné. Po formální a jazykové stránce je práce téměř na nedostatečné úrovni. Již při pohledu na českou a anglickou verzi abstraktu čtenář vidí několik chyb. Doporučil bych studentovi, aby si ujasnil rozdíl mezi slovy řídící/řídicí a ke slovu regulace si našel i nějaké synonymum (kořen slova regulace je v práci použit asi 120x). V samotné práci student často vkládá tabulky a obrázky aniž by se na ně v textu odkazoval. Rovněž některé obrázky nejsou v textu nikde popsány a popisky vysvětleny. U obr. 2.3, obr. 2.4, obr. 2.5 student používá anglické popisky. Poslední dva jmenované obrázky jsou bez odkazu na literaturu, i když je zřejmé, že obrázky student převzal. Práce obsahuje řadu chyb jako např.: používání hovorových výrazů, rovnice vloženy jako obrázky, není vždy dodrženo zarovnání do bloku, gramatické chyby (např.: „dysplej“).Vzhledem k tomu, že byly splněny cíle, doporučuji práci k obhajobě.

Navrhovaná známka
E
Body
56

Otázky

eVSKP id 74361