JANKOVÁ, D. Marketingový výzkum spokojenosti zákazníků s poskytovanými službami ve vybrané společnosti [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2022.

Posudky

Posudek vedoucího

Šimberová, Iveta

Autorka ve výzkumné části stanovila tři cíle: 1. zjištění spokojenosti současných zákazníků s poskytovanými službami, 2. zjištění preference současných i budoucích zákazníků, 3. díky dotazníku vytvořit podklad pro možné návrhy zlepšení. Vysvětlete, jak jste přistupovala k jejich plnění - jak lze uchopit zjišťování spokojenosti na jedné straně , a zjišťování preferencí na druhé straně. Jaký byl výzkumný soubor? směřovala jste to na stávající zákazníky, u kterých jste měla zjistit spokojenost, míru spokojenosti? Nebo na budoucí zákazníky?

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění stanovených cílů C Cíle práce byly splněny, autorka naplánovala, realizovala a vyhodnotila výzkum, a navrhla opatření na zlepšení.
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod C Zvolený postup odráží teoretické poznatky, a standardizovaný přístup. Cíle výzkumu byly stanoveny, nicméně vhodnější by bylo stanovit cílě více strukturovaněji: hlavní cíl a dílčí cíle výzkumu. Autorka cílila jak na stávající zákazníky, zak na potencionální. Ja to lze skloubit? Prosím vysvělete!
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry C Autorka projevila shcopnost interpretovat výsledky a vyvozovat z nich závěry na dobré úrovni. Chybí v práci jistá preciznost ve vymezování stanovených cílů, a používání některých pojmů (jako např. zisk) a postupů.
Praktická využitelnost výsledků C Autorka ve výzkumné části stanovila tři cíle: 1. zjištění spokojenosti současných zákazníků s poskytovanými službami, 2. zjištění preference současných i budoucích zákazníků, 3. díky dotazníku vytvořit podklad pro možné návrhy zlepšení.
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň C Práce splňuje požadované standardy týkající se formální stránky i použití odborného jazyka. V práci jsou drobné překlepy a nesrovnalopsti, např. Eur (malé písmena, místo velkých), v ekonomickém hodnocení je uveden "Zisk" (o jaký zisk jde? Uveďte kontext!)
Práce s informačními zdroji, včetně citací B Práce s informačními zdroji ne je na dobré úrovni.
Navrhovaná známka
C

Posudek oponenta

Třasoňová, Dominika

Diplomová práce, jejímž cílem je marketingový výzkum spokojenosti zákazníků s poskytovanými službami ve vybrané společnosti, byla autorkou zpracována dostatečně obsahově i formálně. Teoretická část byla zpracována na vysoké úrovni k danému tématu. V závěru teoretické části je obsaženo zhodnocení teoretických východisek, kde jsou výstižně a jednoduše shrnuty volba a provázanost souvislostí zvolených literárních pramenů, z čehož vyplývá, že žádný nebyl zvolen nadbytečně a v práci mají své opodstatnění. V části, která analyzuje současný stav společnosti, jsou obsaženy analýzy vnějšího prostředí, odvětví i marketingový mix. Získaná data, včetně dat z marketingového výzkumu, jsou shrnuta do SWOT analýzy. Identifikované skutečnosti jsou detailně okomentovány. Následuje část marketingového výzkumu spokojenosti zákazníků s poskytovanými službami. Autorka zvolila metodu dotazníku, v teoretické části je uvedeno, že patří mezi nejoblíbenější nástroje marketingového výzkumu. Podařilo se oslovit celkem 354 respondentů, což je, dle mého názoru, poměrně velký vzorek, a tudíž je možno z něj vyvodit poměrně vysoký stupeň akceptability u zákazníků. Výsledná získaná data jsou vyjádřena nejen číselně, ale jsou doplněna i grafickým znázorněním, což práci nepřidává pouze na vizuální atraktivitě, ale rovněž i na celkové přehlednosti a pochopitelnosti výsledků. Velké úsilí věnovala autorka vlastní realizaci dotazníkového šetření i konzultacím s vlastníkem společnosti, což se pozitivně projevilo v oblasti návrhů řešení, které mají rozhodně využitelný dopad do praxe. V závěru kapitoly je uvedeno shrnutí návrhů včetně pozitivních vlivů, kdy první návrh obsahuje ekonomické zhodnocení v podobě výpočtu maximálně možného dosažitelného celkového zisku navrhované služby, u dalšího jsou uvedeny možnosti snížení daňového základu, poslední není spojen s dalšími finančními náklady, ale ukazuje možnosti efektivnějšího využití firemního potenciálu. Diplomová práce je zpracována pečlivě a na vysoké stylistické úrovni. Výzkumné otázky byly zodpovězeny a cíle práce naplněny. Práci doporučuji k obhajobě.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění stanovených cílů B
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod A
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry A
Praktická využitelnost výsledků A
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň A
Práce s informačními zdroji A
Navrhovaná známka
A

Otázky

eVSKP id 143009