VALOVÁ, A. Návrh marketingové strategie nového produktu vybrané stavební společnosti [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2019.
Hlavním cílem práce bylo vypracování marketingové strategie pro zvolený produkt - stavební systém. Cíl považuji za splněný s drobnou připomínkou uvedenou dále v komentáři. V práci oceňuji dobře a systematicky zpracované analýzy. V analytické části autorka pracuje s mnoha užitečnými a relevantními sekundárními daty a rovněž zpracovala vlastní primární výzkum a to jednak kvantitativní na vyšším vzorku respondentů a rovněž kvalitativní zaměřený na B2B i B2C zákazníky. Celkové závěry z analýz považuji za správné a přehledně zpracované jen s drobnou výhradou - nedostatek pracovních sil na trhu práce je typický externí faktor, a proto nemůže být zařazen mezi slabé stránky. Návrh marketingové strategie vychází ze závěrů z analýz. Větší přehlednosti práce by prospělo, kdyby byly zpracovány dva samostatné dílčí strategické plány - zvlášť pro segment B2B zákazníků a zvolený segment B2C zákazníků. Oba segmenty se liší nejen z hlediska distribuce a ceny, ale rovněž z hlediska potřeb (a tudíž produktu) a komunikace. Oceňuji, že návrhová část obsahuje i základní zhodnocení rizik pro realizaci. Přes drobné připomínky práci doporučuji k obhajobě. Otázka k obhajobě: Jedno z významných identifikovaných rizik je nedostatek pracovních sil. Vašim opatřením je získání člověka na post obchodníka. Neobáváte se v takovém případě, že obchodník prodá víc, než budete schopni vyrobit a dodat (kvůli nedostatku pracovních sil ve výrobě)?
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění stanovených cílů | C | ||
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod | C | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Praktická využitelnost výsledků | C | ||
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň | B | ||
Práce s informačními zdroji, včetně citací | B |
Hodnocená diplomová práce na téma „Návrh marketingové strategie nového produktu vybrané stavební společnosti“ si klade za cíl navrhnout marketingovou strategii nového produktu v poměrně komplikované a v České republice málo prověřené oblasti kombinovaných staveb. Zvolené téma považuji za vhodné a v praxi využitelné. Práce obsahuje rozsáhlou textovou část, grafická zobrazení, tabulky a dostatečné množství citovaných zdrojů. S některými citovanými fakty práce se neztotožňuji, jedná se ovšem o stavebně technickou problematiku, která s marketingem nesouvisí. Konkrétně využitelný je jak harmonogram marketingových činností – kapitola 4.2., tak finanční kalkulace uvedené v kapitole 4.3. Diplomová práce je po grafické stránce napsána přehledně, je dobře strukturovaná, rozsah práce je pro dané téma vyčerpávající. Práce splňuje cíle vytyčené v úvodu. Diplomovou práci hodnotím jako výbornou a doporučuji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění stanovených cílů | A | ||
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Praktická využitelnost výsledků | B | ||
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň | C | ||
Práce s informačními zdroji | B |
eVSKP id 118269