KRENŽELOK, A. Porovnání současných a moderních metod konstruování. [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2008.
Cílem této bakalářské práce bylo vytvoření uceleného přehledu současných způsobů konstruování a moderních konstrukčních metod. Výstupem této práce by mělo být porovnání současných konstrukčních metod a metod moderních. V první kapitole student stručně popsal současný stav konstruování a cíle této bakalářské práce. Druhá kapitola je věnována životnímu cyklu technického objektu. Jsou zde podrobně popsány všechny základní fáze životního cyklu produktu včetně jejich chronologického uspořádání. Dále jsou zde rozepsány hlavní důvody inovačního procesu a několik definicí „Inovace technického objektu“. Ve třetí kapitole je popsána jedna ze základních fází životního cyklu technického objektu „konstrukční fáze“. V úvodu této kapitoly je definován pojem konstruování a konstruování podle zásady 3E. Dále je zde uvedena definice konstruktéra a rozbor předpokladů, které by měl konstruktér splňovat. V závěru této kapitoly je podrobně rozepsán konstrukční proces, jeho jednotlivé fáze a také jakost. Čtvrtá kapitola se zabývá nejpoužívanějšími přístupy ke konstrukci technických objektů. Všechny tyto metody jsou podrobně rozpracovány přičemž největší důraz je zde kladen na vědecké konstruování. V této kapitole je také popsána teorie systémů a transformačních procesů. Dále jsou zde popsány některé systematické metody a rozbor konstrukčního procesu podle systémového konstruování. V závěru této kapitoly jsou také popsány metody určené k zvýšení jakosti výsledného produktu a metody reverzního inženýrství. Předposlední kapitola je věnována počítačové podpoře konstruování. Nejprve je obecně popsána CAx technologie a její výhody. Dále je podrobně rozepsána problematika CAD, CAM, CAE apod. V závěru této kapitoly je přehledně zpracována možná kombinace těchto podpůrných metod v průběhu celého životního cyklu produktu. V poslední kapitole jsou shrnuty současné požadavky na konstrukční proces a na přístupy ke konstruování. Celá bakalářská práce, je zpracována na vysoké grafické a obrazové úrovni a je možné se o ni v budoucnu opřít při dalším výzkumu v oblasti konstrukčních metod. Při řešení úkolu student vhodně využil svých dosavadních znalostí a poznatků ze studia. Velmi dobře se také zorientoval v literatuře, která se této problematice věnuje. Grafická úprava práce dokazuje dobré znalosti studenta v oblasti textových editorů. Po obsahové stránce bakalářská práce splnila všechny body zadání. Bakalářskou práci doporučuji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | B | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | A | ||
Práce s literaturou včetně citací | A | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | A |
Bakalářskou práci student zpracoval na dobré úrovni. Obsahově splňuje všechny body v zadání. Odbornost vypovídá o studentově přehledu v problematice metod konstruování. Grafická stránka práce je velice pěkná. Vytkl bych jeden nedostatek v kapitole 3.1., kdy student neuvedl znalost cizího jazyka. Po stylistické a formální stránce nejsou některé náležitosti zcela správně.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosaž. vysledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | B | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | C | ||
Práce s literaturou včetně citací | A |
eVSKP id 14853