Now showing items 21-40 of 57

  • Klasifikace typů vozidel metodou dynamického borcení času 

    Halachkin, Aliaksei
    Tato práce se věnuje metodě borcení času. Během práce byla napsaná C/Python knihovna, která je použita na klasifikaci typů vozidel podle profilů. Testování se provádělo na reálných datech z laserového skeneru. Algoritmus ...
  • Komunikační technologi ZigBee v automatizaci budov 

    Liška, Radovan
    Dôsledkom napredovania vedy a techniky dochádza i k zlepšovaniu bezdrôtových technológií. Využitie bezdrôtových sietí založených na technológií ZigBee, ktoré sú už v dnešnej podobe schopné samostatného fungovania, poskytovania ...
  • Meta-learning 

    Hovorka, Martin
    Cílem práce je seznámit se a prostudovat metody meta-learningu, naprogramovat algoritmus a porovnat s dalšími metodami strojového učení.
  • Metoda dynamického borcení času 

    Černohous, Lukáš
    Tato práce se zabývá popisem metody dynamického borcení času (DTW), jejím principem, variantami a způsobem výpočtu. Dále vyjmenovává některé typické případy její implementace.
  • Mravenčí kolonie 

    Hart, Pavel
    Práce se zabývá rešerší optimalizačních algoritmů a dále pak implementací a porovnáním tří z nich. Jedná se o algoritmus mravenčí kolonie, zakázané prohledávání a simulované žíhání. Implementace algoritmů byla uzpůsobena ...
  • Multiagentní systém pro simulaci a analýzu dopravního provozu 

    Koutný, Vladimír
    Tato diplomová práce se zabývá zpracováním orientovaného grafu pomocí multiagentního systému určeného pro simulaci dopravy. Práce byla vytvořena jako rešeršní studie. Z dané studie bylo poté vytvořeno simulační prostředí ...
  • Návrh a testování stochastické navigace v TRASI 

    Erben, Vojtěch
    Práce se zabývá návrhem a implementací algoritmů hledání trasy v dopravním simulátoru TRASI. Tyto algoritmy jsou schopny naplánovat trasu vozidla sestávající ze seznamu křižovatek, kterými musí vozidlo projet. Dále se práce ...
  • Nové možnosti a trendy v oblasti elektronického vyučování 

    Šprta, Vlastimil
    Tato bakalářská práce navazuje na semestrální projekt, ve kterém jsem se převážně zabýval pojmem e-learning jako takovým. Jelikož e-learning je pojem velmi široký a v odborném světě neustále dochází k jeho transformacím, ...
  • OCR cíleně znehodnocených textů 

    Peluch, Tibor
    Diplomová práce pojednává o programování grafického uživatelského rozhraní pro operační systém Windows. V krátkosti jsou shrnuty hlavní rysy aplikačního systému Microsoft Foundation Class. V druhá část se zabývá realizací ...
  • Paralelizace genetických algoritmů 

    Haupt, Daniel
    Tato práce se zabývá možností paralelizace Genetického Algoritmu a jeho ná-sledné evaluace pomocí testovacích účelových funkcí. První část je teoretická a shrnuje základní poznatky z oblasti Genetických Algoritmů, paralelních ...
  • PDA software pro robotický fotbal 

    Uhlíř, Luděk
    Robotický fotbal je hra podobná klasickému fotbalu, jen s tím rozdílem, že místo lidských hráčů se zápasu účastní roboty. Hra probíhá až na nějaké výjimky (faul, pokutový kop, patová situace) zcela autonomně, bez zásahu ...
  • Plánování trajektorie metodou vektorových polí v MRDS 

    Jávorka, Szabolcs
    Bakalárska práca sa zaoberá plánovaním trajektórií pomocou metódy vektorových polí pre hru robotický futbal. Táto metóda je doladená pomocou programu MATLAB a podľa výsledkov je implementovaná do verejne prístupného programu ...
  • Předzesilovač pro MEMS mikrofon 

    Ryšavý, Jindřich
    Práce pojednává o možnosti použití mikrofonů technologie MEMS v měřících systémech. Popisuje vlastnosti prvků MEMS a ukazuje realizace převodu analogového signálu v digitální při použití mikrofonu s analogovým výstupem. ...
  • Předzpracování dat 

    Vašíček, Radek
    Tato diplomová práce se zaměřuje na problematiku předzpracováním dat. První část se zabývá přehledem a popisem charakteristických testů pro popis atributů, metodami pro práci s daty a atributy. Druhá část práce se popisuje ...
  • Robotický fotbal v RDS 

    Kuparowitz, Tomáš
    Tato práce je zaměřena na tvorbu rešerše robotických simulátorů, vhodných pro simulaci hry robotický fotbal. Dále je v ní zvolen simulátor Microsoft Robotics Developer studio a v něm implementován algoritmus pro ovládání ...
  • Rojová inteligence v MRDS 

    Kučera, Lukáš
    Rešeršní část diplomové práce je zaměřena na vybraná témata z oblasti rojové inteligence. Dále jsou na základě dvou publikací popsány experimenty studující chování skupiny robotů při shromažďování puků a při vyhledávání ...
  • Rozeznávání vzorů v dynamických datech 

    Hovanec, Stanislav
    V této diplomové práci je prvně provedena rešerše v oblasti popisu a analýzy časově proměnných dat. Práce následně uvádí problematiku technické analýzy burzovních grafů, cenových vzorů, indikátorů technické analýzy a metody ...
  • Rozhodovací stromy 

    Patera, Jan
    Obsahem práce je seznámení se s problematikou rozhodovacích stromů. V textu je popsán program RapidMiner a algoritmy pro tvorbu rozhodovacích stromů, které jsou v tomto softwaru implementovány. Dále je popsána nově vytvořená ...
  • Rozpoznání jednotlivých písmen ve zvukovém záznamu s využitím SOM 

    Malásek, Jan
    Bakalářská práce popisuje historické pozadí vývoje neuronových sítí a jejich použití při procesu rozpoznání řeči a uvádí do problematiky práce a učení neuronových sítí. Představuje tři vybrané systémy pro rozpoznání řečového ...
  • Rozpoznáváni standardních PILOT-CONTROLLER řídicích povelů v hlasové podobě 

    Kufa, Tomáš
    Obsahem této práce je aplikace rozpoznávání řeči na ATC povely. Volba metod a přístupů k automatickému rozpoznávání ATC povelů vychází z podrobné studie letového provozu. Protože neexistuje jednoznačné řešení, zvlášť v tak ...