Browsing by Author "Čermák, Martin"
Now showing items 1-20 of 37
-
Analýza a vizualizace NC kódu
Konečný, MichalTato práce se zabývá problematikou vizualizace NC obrábění a analýzou NC kódu. V práci jsou uvedena implementační řešení jednotlivých obráběcích technik a nástrojů. Je zde popsán způsob vizualizace samotného obráběcího ... -
Anotace souborů PDF pro Android
Vejtasa, OndřejTato bakalářská práce se zabývá návrhem a implementací aplikace umožnující anotaci PDF dokumentů na mobilních zařízeních pro platformu Android. Tato aplikace umožnuje nejenom PDF dokumenty prohlížet, ale také do těchto ... -
Aplikace pro výuku práce s regulárními výrazy
Heroutová, TerezaDokument se zabývá vznikem aplikace, která umožňuje interaktivní výuku práce s regulárními výrazy. Velký důraz je kladen na názorné podání látky a efektivní uživatelské rozhraní tak, aby ovládání bylo co nejvíce intuitivní. ... -
Demonstrace vlastností stromových gramatik
Kunštátský, MartinStromové gramatiky jsou gramatiky řízené prostřednictvím omezení kladených na jejich derivační stromy. Jedná se o jednoduché a přirozené rozšíření bezkontextových gramatik. Existuje několik typů kontroly derivačního stromu, ... -
Export kontaktů z Facebooku
Škrabánek, OndřejTato bakalářská práce se zabývá převážně problematikou komunitních webů, obzvláště pak webu Facebook, a programu Microsoft Outlook. Navržená aplikace slouží k exportu kontaktních informací přátel na komunitním webu Facebook. ... -
Formální systémy automatů a gramatik
Čermák, MartinTyto teze navazují na studium gramatických a automatových systémů. Na začátku, práce pojednává o regulárně řízených CD gramatických systémech využívající frázově strukturované gramatiky jako komponenty. Do systémů jsou ... -
Fraktály a jejich aplikace v počítačové grafice
Tesař, MartinPrvní část bakalářské práce zahrnuje teorii fraktálů, vysvětluje Hausdorffovu dimenzi a obsahuje průřez uplatnění fraktálů v počítačové grafice. V druhé časti je zvolena jejich oblast užití, kterou se stala interaktivní ... -
Generátor a řešitel hry sudoku
Polínková, EliškaTato práce pojednává o způsobech generovaní a řešení hry Sudoku. Popisuje možné přístupy k problému řešení, a to: využití logických metod a využití metod prohledávání stavového prostoru. Praktickou část této práce tvoří ... -
Generování kódu optimalizovaných matematických operací
Beneš, VojtěchBakalářská práce se zabývá vytvořením jednoduchého programovacího jazyka pro práci s matematickými operacemi. Hlavním cílem práce je vytvořit kompilátor tohoto jazyka, který pro generování instrukcí cílového kódu využívá ... -
Grafická simulace činnosti konečných automatů
Šrajer, RomanTato bakalářská práce se zabývá teorií převodu regulárního výrazu na konečný automat a zpět. Cílem praktické části je vytvořit webovou aplikaci, která tyto převody zajistí a odsimuluje automat pro vstupní řetězec. Pro ... -
Inteligentní správa vyzváněcích profilů v OS Symbian
Houšť, MarekTato práce se zabývá operačními systémy v mobilních telefonech, se zaměřením na operační systém Symbian. Popisuje návrh, implementaci a testování aplikace pro inteligentní správu vyzváněcích profilů. Aplikace je implementována ... -
Inteligentní správa vyzváněcích profilů v OS Windows Mobile
Kleštinec, VladimírPráce se zabývá vytvořením inteligentí správy vyzváněcích profilů pro platformu Microsoft Windows Mobile. Důležitou částí práce je komunikace s Radio Interface Layer a kalendářem. Celá aplikace má přívětivé a rychlé rozhraní ... -
Inteligentní webový plánovač práce
Halfar, MartinTato bakalářská práce se zabývá využitím evolučních algoritmů při tvorbě informačního systému, jenž umožňuje inteligentně rozkládat zadanou práci mezi skupinu jeho uživatelů. K řešení problému využívá hlavně genetické ... -
Inteligentní webový plánovač práce
Kmeť, MiroslavV této práci jsou popsány základní princípy využití evolučních algoritmů. Práce se zabýva použitím evolučních algoritmů při tvorbě informačního systému umožňujícího rozkládání zadávané práce mezi skupinu zaměstnanců. K ... -
Karetní hra Taroky pro mobilní zařízení
Sykala, VítTato diplomová práce se zabývá vývojem hry Taroky pro mobilní zařízení. Hra je vyvíjena v programovacím jazyce Java - J2ME. Aplikace umožňuje hrát Taroky jednomu až čtyřem lidem. Inteligence hráčů reprezentovaných mobilním ... -
Konstrukce sufixových polí a jejich využití v bioinformatice
Hlávka, OndřejPráce pojednává o perspektivní datové struktuře, která se nazývá sufixové pole. Tato datová struktura je zde podrobněji popsána a v práci je dále uvedeno rozdělení algoritmů pro konstrukci tohoto pole. Je zde popsáno několik ... -
Konstrukce sufixových stromů a jejich využití v bioinformatice
Hlaváček, PavelPráce se zabývá problematikou implementace sufixových stromů a jejich využití v bioinformatice. Jsou zde uvedeny různé druhy algoritmů pro tvorbu sufixových stromů. Především se zabývá implementací on-line metody pro tvorbu ... -
Kontextem řízený lexikální analyzátor
Hatina, PeterTato práce se věnuje základním principům lexikální analýzy a způsobu kontextového rozpoznání typu lexému v závislosti na jeho pozici ve zdrojovém souboru. V práci bude popsán princip lexikální analýzy, postup tvorby ... -
Konverze prezentací mezi platformou LaTeX a Microsoft Power Point
Černý, LukášTato práce se zabývá teoretickým a praktickým základem pro vytvoření převaděče mezi platformou LaTeX a Microsoft PowerPoint. Postupně rozebírá použití LaTeXu a třídy Beamer pro prezentace, programovou tvorbu PowerPoint ... -
L-systémy a jejich aplikace v počítačové grafice
Sojma, ZdeněkBakalářská práce popisuje deterministické bezkontextové L-systémy (D0L-systémy), jejichž funkcí je paralelní přepisování symbolů v řetězci za účelem modelování rostlinám podobných struktur, především listů rostlin. Dále ...