Now showing items 1-20 of 35

  • Analýza a vizualizace NC kódu 

    Konečný, Michal
    Tato práce se zabývá problematikou vizualizace NC obrábění a analýzou NC kódu. V práci jsou uvedena implementační řešení jednotlivých obráběcích technik a nástrojů. Je zde popsán způsob vizualizace samotného obráběcího ...
  • Anotace souborů PDF pro Android 

    Vejtasa, Ondřej
    Tato bakalářská práce se zabývá návrhem a implementací aplikace umožnující anotaci PDF dokumentů na mobilních zařízeních pro platformu Android. Tato aplikace umožnuje nejenom PDF dokumenty prohlížet, ale také do těchto ...
  • Aplikace pro výuku práce s regulárními výrazy 

    Heroutová, Tereza
    Dokument se zabývá vznikem aplikace, která umožňuje interaktivní výuku práce s regulárními výrazy. Velký důraz je kladen na názorné podání látky a efektivní uživatelské rozhraní tak, aby ovládání bylo co nejvíce intuitivní. ...
  • Demonstrace vlastností stromových gramatik 

    Kunštátský, Martin
    Stromové gramatiky jsou gramatiky řízené prostřednictvím omezení kladených na jejich derivační stromy. Jedná se o jednoduché a přirozené rozšíření bezkontextových gramatik. Existuje několik typů kontroly derivačního stromu, ...
  • Export kontaktů z Facebooku 

    Škrabánek, Ondřej
    Tato bakalářská práce se zabývá převážně problematikou komunitních webů, obzvláště pak webu Facebook, a programu Microsoft Outlook. Navržená aplikace slouží k exportu kontaktních informací přátel na komunitním webu Facebook. ...
  • Formální systémy automatů a gramatik 

    Čermák, Martin
    Tyto teze navazují na studium gramatických a automatových systémů. Na začátku, práce pojednává o regulárně řízených CD gramatických systémech využívající frázově strukturované gramatiky jako komponenty. Do systémů jsou ...
  • Fraktály a jejich aplikace v počítačové grafice 

    Tesař, Martin
    První část bakalářské práce zahrnuje teorii fraktálů, vysvětluje Hausdorffovu dimenzi a obsahuje průřez uplatnění fraktálů v počítačové grafice. V druhé časti je zvolena jejich oblast užití, kterou se stala interaktivní ...
  • Generátor a řešitel hry sudoku 

    Polínková, Eliška
    Tato práce pojednává o způsobech generovaní a řešení hry Sudoku. Popisuje možné přístupy k problému řešení, a to: využití logických metod a využití metod prohledávání stavového prostoru. Praktickou část této práce tvoří ...
  • Generování kódu optimalizovaných matematických operací 

    Beneš, Vojtěch
    Bakalářská práce se zabývá vytvořením jednoduchého programovacího jazyka pro práci s matematickými operacemi. Hlavním cílem práce je vytvořit kompilátor tohoto jazyka, který pro generování instrukcí cílového kódu využívá ...
  • Grafická simulace činnosti konečných automatů 

    Šrajer, Roman
    Tato bakalářská práce se zabývá teorií převodu regulárního výrazu na konečný automat a zpět. Cílem praktické části je vytvořit webovou aplikaci, která tyto převody zajistí a odsimuluje automat pro vstupní řetězec. Pro ...
  • Inteligentní správa vyzváněcích profilů v OS Symbian 

    Houšť, Marek
    Tato práce se zabývá operačními systémy v mobilních telefonech, se zaměřením na operační systém Symbian. Popisuje návrh, implementaci a testování aplikace pro inteligentní správu vyzváněcích profilů. Aplikace je implementována ...
  • Inteligentní správa vyzváněcích profilů v OS Windows Mobile 

    Kleštinec, Vladimír
    Práce se zabývá vytvořením inteligentí správy vyzváněcích profilů pro platformu Microsoft Windows Mobile. Důležitou částí práce je komunikace s Radio Interface Layer a kalendářem. Celá aplikace má přívětivé a rychlé rozhraní ...
  • Inteligentní webový plánovač práce 

    Kmeť, Miroslav
    V této práci jsou popsány základní princípy využití evolučních algoritmů. Práce se zabýva použitím evolučních algoritmů při tvorbě informačního systému umožňujícího rozkládání zadávané práce mezi skupinu zaměstnanců. K ...
  • Inteligentní webový plánovač práce 

    Halfar, Martin
    Tato bakalářská práce se zabývá využitím evolučních algoritmů při tvorbě informačního systému, jenž umožňuje inteligentně rozkládat zadanou práci mezi skupinu jeho uživatelů. K řešení problému využívá hlavně genetické ...
  • Karetní hra Taroky pro mobilní zařízení 

    Sykala, Vít
    Tato diplomová práce se zabývá vývojem hry Taroky pro mobilní zařízení. Hra je vyvíjena v programovacím jazyce Java - J2ME. Aplikace umožňuje hrát Taroky jednomu až čtyřem lidem. Inteligence hráčů reprezentovaných mobilním ...
  • Konstrukce sufixových polí a jejich využití v bioinformatice 

    Hlávka, Ondřej
    Práce pojednává o perspektivní datové struktuře, která se nazývá sufixové pole. Tato datová struktura je zde podrobněji popsána a v práci je dále uvedeno rozdělení algoritmů pro konstrukci tohoto pole. Je zde popsáno několik ...
  • Konstrukce sufixových stromů a jejich využití v bioinformatice 

    Hlaváček, Pavel
    Práce se zabývá problematikou implementace sufixových stromů a jejich využití v bioinformatice. Jsou zde uvedeny různé druhy algoritmů pro tvorbu sufixových stromů. Především se zabývá implementací on-line metody pro tvorbu ...
  • Kontextem řízený lexikální analyzátor 

    Hatina, Peter
    Tato práce se věnuje základním principům lexikální analýzy a způsobu kontextového rozpoznání typu lexému v závislosti na jeho pozici ve zdrojovém souboru. V práci bude popsán princip lexikální analýzy, postup tvorby ...
  • Konverze prezentací mezi platformou LaTeX a Microsoft Power Point 

    Černý, Lukáš
    Tato práce se zabývá teoretickým a praktickým základem pro vytvoření převaděče mezi platformou LaTeX a Microsoft PowerPoint. Postupně rozebírá použití LaTeXu a třídy Beamer pro prezentace, programovou tvorbu PowerPoint ...
  • L-systémy a jejich aplikace v počítačové grafice 

    Sojma, Zdeněk
    Bakalářská práce popisuje deterministické bezkontextové L-systémy (D0L-systémy), jejichž funkcí je paralelní přepisování symbolů v řetězci za účelem modelování rostlinám podobných struktur, především listů rostlin. Dále ...