Now showing items 1-20 of 52

  • 3D aplikace pro platformu Android 

    Smejkal, Jakub
    Tato bakalářská práce řeší implementaci 3D aplikace pro platformu Android. Aplikace realizuje simulátor rubikovy kostky. Ovládání je realizováno s pomocí inerciální jednotky plus dalších druhů rozhraní. Pro podporu uživatelova ...
  • Aplikace pro výuku 2D křivek 

    Opletal, Pavel
    Tato bakalářská práce se zabývá dvojrozměrnými křivkami používanými v počítačové grafice. Shrnuje obecnou problematiku těchto křivek a dále se zabývá konkrétními metodami pro jejich výpočet. Popisuje metody užívané pro ...
  • Charakteristiky 2D textur 

    Pasáček, Václav
    Protože je textura objektu velice cenná informace pro počítačové vidění, je důležité ji nějakým způsobem popsat. K tomu slouží texturní příznaky. Optimální výběr příznaků je důležitý pro rozpoznávání textur. V této práci ...
  • Deferred Shading 

    Starý, Petr
    Práce se zabývá problematikou návrhu a implementace výukového programu pro demonstraci techniky deferred shading a jejich možností. Intuitivní a interaktivní formou se snaží vysvětlit principy osvětlování a stínování pouze ...
  • Detekce hran pomocí neuronové sítě 

    Janda, Miloš
    Hlavní náplní této práce je popis a implementace metod detekce hran pomocí neuronové sítě, které jsou náhradou klasických metod detekce hran pomocí hranových detektorů. V prvních kapitolách je obecně diskutována problematika ...
  • Detekce hran pomocí neuronové sítě 

    Křepský, Jan
    Využití umělých neuronových sítí v digitálním zpracování obrazu není žádnou novinkou. Předmětem této práce je navrhnout a implementovat hranový detektor na bázi neuronové sítě, zjistit, jak moc je použití tohoto přístupu ...
  • Detekce hran pomocí neuronové sítě 

    Jamborová, Soňa
    Tato práce se zabývá návrhem a implementací softwaru pro detekci hran v obraze pomocí neuronové sítě. Definuje nezbytné základní pojmy v této problematice. Zaměřuje se hlavně na přípravu obrazových informací pro detekci ...
  • Detekce objektů v obraze 

    Ptáček, Tomáš
    Tato práce pojednává o problematice detekce objektů a popisuje teoretická východiska detekce založené na boostingu, algoritmu AdaBoost a Haarových příznacích v roli slabých klasifikátorů. Dále se tato práce zabývá návrhem ...
  • Detekce objektů v obraze 

    Vaľko, Tomáš
    Detekce objektů v obraze je velmi populární téma už několik let. Značí o tom mnoho prací v této oblasti počítačové vědy. V této práci se věnujeme klasifikaci objektů, konkrétně lidských obličejů, jako jedním z nejzajímavějších ...
  • Detekce objektů v obraze na základě hran 

    Caha, Jaroslav
    Prezentovaná metoda detekuje ve vstupním obraze dveře na základě jejich hran. Je důležité dveře odlišit od podobných objektů jako okno nebo vzor na podlaze. Proto je snímek rozdělen na části (podlaha, stěna, strop) a ...
  • Detekce ohně a kouře ve videosekvenci 

    Tomek, Peter
    Cílem práce je analýza vstupní videosekvence a následné nalezení oblastí, které obsahujících oheň nebo kouř. Daný problém je rozdělen na dvě podúlohy-detekci ohně a detekci kouře. Základem a prvním krokem analýzy je detekce ...
  • Detekce pohybu ve video sekvenci 

    Chadim, Petr
    Práce pojednává o problému detekce pohybu ve video sekvenci. Detailně je popsán základní princip metody Odečítání pozadí a algoritmus pro hledání rozdílů mezi snímky. Velká pozornost je věnována aktualizaci referenčního ...
  • Editor kaligrafie s rozpoznáváním japonských znaků 

    Horáček, Petr
    Práce řeší problematiku vytvoření aplikace pro podporu výuky japonských znaků. Její součástí je i stručný přehled vývoje a podob japonského písma. Diskutuje některá existující řešení a na základě jejich studia stanovuje ...
  • Generátor vizitek 

    Šerý, Radek
    Vizitky dnes patří k běžné denní komunikaci jako snadný nástroj pro výměnu základních informací. Tato bakalářská práce se zabývá tvorbou webové aplikace, která bude každému umožňovat vytvořit si vizitku odpovídající patřičným ...
  • Geometrické transformace obrazu 

    Havelka, Jan
    Cílem bakalářské práce je nastudování základů zpracování obrazu, především pak lineárních transformací obrazu a interpolací obrazových bodů. Za účelem bližšího seznámení je vhodné provést implementaci základních geometrických ...
  • Grafické znázornění stereometrických jevů 

    Kroupa, Ondřej
    Aplikace pro podporu výuky středoškolské matematiky v oblasti stereometrických jevů a problémů zobrazených pomocí anaglyfů.
  • Grafický engine s podporou skriptování 

    Pol, Leoš
    Cílem této bakalářské práce je navrhnout řešení pro propojení zvoleného grafického enginu a skriptovacího jazyka. Tento návrh pak realizovat v demonstrační aplikaci a uvést další pokračování projektu.
  • Hierarchické metody segmentace obrazu 

    Staněk, Stanislav
    V mnoha aplikacích počítačového vidění je segmentace obrazu jedním z nekritičtějších kroků jeho analýzy. V této práci je prezentována segmentační metoda založená na shlukovacích algoritmech fuzzy c-means a k-means. Je ...
  • Interaktivní segmentace medicínských obrazových dat 

    Olša, Martin
    Práce se zabývá segmentováním obrazové informace v oblasti medicínskych aplikací. Popisuje soucastné existujíci metody segmentace medicínskych obrazových dat a návrh jedoduchého nástroje na segmentaci.
  • Jednoduchá hra v OpenGL 

    Čapek, Radovan
    Práce se zaměřuje na problematiku počítačové grafiky a tvorby her. Popisuje fyzikální model chování auta a implementuje ho v podobě závodní hry. Hra načítá modely formátu 3ds a obsahuje mnoho zajímavých vizuálních technik. ...