Now showing items 1-20 of 144

  • 3D monitor 

    Szkandera, Jan
    Tato bakalářská práce se zabývá návrhem a realizací systému, který umožní obraz scény zobrazovaný na ploše vnímat prostorově. Prostorové vnímání 2D obrazové informace je umožněno jednak stereopromítáním a jednak tím, že ...
  • Adaptace neuronových sítí pro identifikaci osob 

    Stratil, Jan
    Tato práce se zabývá rozpoznáváním tváří pomocí konvolučních neuronových sítí a jejich problémy v dnešní době, jako jsou variabilita póz, osvětlení a výrazů. Shrnuje dosavadní přístupy, architektury a nejnovější chybové ...
  • Aktivní učení pro rozpoznávání textu 

    Kohút, Jan
    Cílem této práce je navrhnout metody aktivního učení a provést experimenty nad datovou sadou historických dokumentů. Pro experimenty využívám rozsáhlý a rozmanitý dataset IMPACT o více než jednom milionu řádků. Pomocí ...
  • Aktivní učení s neuronovými sítěmi 

    Beneš, Štěpán
    Práce se věnuje problematice propojení aktivního učení a konvolučních neuronových sítí při rozpoznávání obrazu. Cílem je pozorovat chování vybraných strategií aktivního učení v širším spektru podmínek. Nejprve se v práci ...
  • Aplikace algoritmu AdaBoost 

    Wrhel, Vladimír
    V této práci jsou uvedeny základy klasifikace a rozpoznávání vzorů.  Zaměříme se především na algoritmus AdaBoost, který slouží k vytvoření silné klasifikační funkce pomocí několika slabých klasifikátorů.  Seznámíme se ...
  • Aplikace metody Mean Normalized Stochastic Gradient Descent pro rozpoznávání řeči 

    Klusáček, Jan
    Umělé neuronové sítě jsou v posledních letech na vzestupu. Jednou z možných optimalizačních technik je mean-normalized stochastic gradient descent, který navrhli Wiesler a spol. [1]. Tato práce dále vysvětluje a zkoumá ...
  • Automatická kontrola kvality výrobku z obrazu 

    Kruták, Martin
    Cílem této práce je vytvořit postupy pro celkovou, automatickou a bezdotykovou kontrolu kvality výrobku (diabolky). Problém kontroly je rozdělen na dvě části. První část je přesné měření rozměrů diabolky - její délka a ...
  • Automatické označování obrázků 

    Sýkora, Michal
    Tato práce se zabývá automatickým zařazováním obrázků do sémantických tříd na základě jejich obsahu. Hlavně různými způsoby klasifikace založenými na SVM. Hlavním cílem této práce je zlepšit přesnost klasifikace na velkých ...
  • Automatické označování obrázků 

    Lukáč, Michal
    Práca sa zaoberá automatickým označovaním obrázkov do sémantických kategórií. Je popísaná teória z klasi kácie a detekcie lokálnych príznakov. Sú vysvetlené základné algoritmy strojového učenia pri označovaní obrázkov a ...
  • Automatické třídění fotografií podle obsahu 

    Gajová, Veronika
    Hlavním cílem práce je návrh a implementace klasifikačního nástroje pro účely automatické organizace fotografií, založeného na metodě Bag of Words. Nástroj je implementován jako XnView zásuvný modul, který klasifikuje ...
  • Biologicky inspirované metody rozpoznávání objektů 

    Vaľko, Tomáš
    Rozpoznávání objektů je jedna z mnoha úloh, ve kterých počítač stále zaostává za člověkem. Proto vývoj v této oblasti využívá poznatky z přírody a především z funkce lidského mozku. Tato práce se věnuje rozpoznávání objektů ...
  • Biologicky inspirované metody rozpoznávání objektů 

    Truhlář, Martin
    V tomto dokumentu je vysvětlena metoda pro biologicky inspirované rozpoznávání obrazů. Dále v práci jsou objasněny postupy zpracování obrazů a jednotlivé fáze extrakce informací pro klasifikaci. Pro klasifikaci je použita ...
  • Board Game User Interface with a Camera 

    Cihlářová, Dita
    Cílem této práce je vytvořit systém, který bude schopen nahradit reálného protihráče ve hře Dostihy a sázky. Hra je snímána kamerou, ze které se obraz přenáší do počítače, kde probíhá zpracování obrazu a identifikace herních ...
  • Boosting a evoluční algoritmy 

    Mrnuštík, Michal
    Tato práce představuje kombinaci AdaBoostu a evolučního algoritmu. Evoluční algoritmus je použit pro hledání lineární kombinace Haarových příznaků. Z té je vytvořen slabý klasifikátor pro AdaBoost. Jsou zde popsány základy ...
  • Charakterizace chodců ve videu 

    Studená, Zuzana
    Táto práca sa zaoberá získavaním informácií o chodcoch, ktorí sú zachytení pomocou statických vonkajších kamier umiestnených na verejných vonkajších alebo vnútorných priestranstvách. Cieľom je za použitia konvolučných ...
  • Desková hra v rozšířené realitě na dotykovém stole 

    Helešicová, Aneta
    Práce se zabývá využitím interaktivního stolu ARTable pro hraní komplikované deskové hry. Jejím výsledkem je promítané uživatelské rozhraní pro hru World of Warcraft Desková hra s ovládáním skrze dotykovou plochu v jazyce C++.
  • Detekce a klasifikace dopravních prostředků v obraze pomocí hlubokých neuronových sítí 

    Hlavoň, David
    Práce se zaobírá problematikou neuronových sítí z pohledu úlohy detekce dopravních prostředků v obraze, který byl pořízen z dronu. Jelikož je cílem vytvořit prakticky použitelný detektor, práce jako první popisuje datovou ...
  • Detekce a rozpoznání dopravních značek v obraze 

    Spáčil, Pavel
    Tato práce se zaměřuje na téma rozpoznávání dopravních značek v obraze. Popisuje stručně některé používané metody a zaměřuje se hlavně na zvolený postup klasifikace. Ten je zevrubně popsán včetně rozšíření a metody pro ...
  • Detekce a rozpoznání objektů v obraze 

    Muzikářová, Michaela
    Tato bakalářská práce se zabývá návrhem a implementací aplikace typu klient-server, která umožňuje rozpoznání objektů v obraze a využívá již existující mobilní aplikaci. V teoretické části jsou nejprve popsány rozdíly ...
  • Detekce a rozpoznání registrační značky vozidla pro analýzu dopravy 

    Černá, Tereza
    Tato diplomová práce se zabývá návrhem a vývojem systému pro detekci a rozpoznání registračních značek vozidel. Práce je rozdělena do tří základních částí: detekce registračních značek, nalezení pozic znaků, rozpoznání ...