Now showing items 1-20 of 35

  • Deferred Shading 

    Starý, Petr
    Práce se zabývá problematikou návrhu a implementace výukového programu pro demonstraci techniky deferred shading a jejich možností. Intuitivní a interaktivní formou se snaží vysvětlit principy osvětlování a stínování pouze ...
  • Dekódování čárového kódu v obraze 

    Bačíková, Petra
    V práci jsou uvedeny základní pojmy z oblasti zpracování čárových kódů, jejich historie, vývoj a dělení. Vybrané zajímavé typy jsou představeny blíže. Je uvedena specifikace kódů EAN-8, EAN-13 a UPC-A. Klíčová část popisuje ...
  • Dekódování čárového kódu v obraze v reálném čase 

    Kostiha, Martin
    Tato práce se zabývá lokalizací a dekódováním lineárního čárového kódu EAN-13 v obraze. Popisuje typy a vlastnosti čárových kódů a představuje možné přístupy k lokalizaci a dekódování. Praktická část se věnuje návrhu a ...
  • Distributed Ray Tracing 

    Slovák, Radek
    Práce se zabývá studiem globální zobrazovací metody distribuované sledování paprsku. Ta z matematického popisu scény generuje dvourozměrné obrazy o vysoké kvalitě a realističnosti. Práce rozebírá problematiku a vysvětluje ...
  • Generování realistických modelů stromů 

    Luňák, Miroslav
    Tato páce se zabývá generováním realistických modelů stromů. Implementovaný algoritmus má mnoho nastavitelných parametrů, které mu umožňují generovat velké množství druhů listnatých stromů. Generované modely jsou také ...
  • Grafické demo s inverzní kinematikou 

    Kárníková, Pavlína
    Tato práce se zabývá tvorbou grafického dema s využitím inverzní kinematiky. Vysvětluje motivaci k jeho tvorbě, stručně se zmiňuje také o historii dema a principech animace. Poměrně podrobně popisuje základy i terminologii ...
  • Grafické intro 64kB s použitím OpenGL 

    Sykala, Filip
    Bakalářská práce se zabývá technikou vytvoření malého spustitelného programu s omezenou velikosti na 64kB. Popisuje možné použití knihovny OpenGL pro takovéto účely. Konkrétněji se zabývá jednou implementací programu ...
  • Grafické intro 64kB s použitím sledování paprsku 

    Luňák, Miroslav
    Tato práce se zabývá popisem tvorby grafického intra 64kB s použitím sledování paprsku. V dokumentu jsou popisovány problémy a principy související s danou tématikou práce. Dokument dále popisuje vlastní realizaci aplikace ...
  • Knihovna pro generování čárových kódů 

    Horáček, Tomáš
    Tato práce se v teoretické části zabývá popisem lineárních, skládaných a dvoudimenzionálních čárových kódů. Důraz je kladen na popis QR kódu. V praktické části práce je popsána implementace knihovny pro generování ...
  • Měření výkonnosti grafického akcelerátoru 

    Vanek, Juraj
    Tato práce pojednává o možnostech a funkcích moderních grafických akcelerátorů a měření jejich výkonu pod rozhraním OpenGL. Využívají se při tom rozšířené algoritmy na zobrazování scény v reálném čase. Zaměřuje se na ...
  • Měření výkonnosti grafického akcelerátoru 

    Dvořák, Milan
    Tato práce se zabývá měřením výkonnosti grafických akcelerátorů. Popisuje vlastnosti současných grafických akcelerátorů a existující řešení měření jejich výkonu. Navrhuje vlastní metodiku pro měření výkonu a popisuje způsob ...
  • Mimika lidské tváře 

    Melicher, Alexander
    Bakalářska práce se zaměřuje na simulaci mimiky lidské tváře, která se v současnosti využíva ve velkém rozsahu při vývoji počítačových her a animovaných filmů. Úkolem práce bylo vytvořiť 3D model v grafickém open-source ...
  • Modelování realistické postavy 

    Palguta, Miloš
    Tento dokument pojednáva o vypracovaní diplomovej práce, ktorá sa venuje problematike modelovania realistickej ľudskej postavy. Cieľom tejto práce je zoznámiť sa s procesom tvorby 3D postavy. Obsahuje rýchle oboznámenie ...
  • Možnosti optimalizace výkonu LAMP (linux/apache/mysql/php) 

    Lamoš, Igor
    Cílem práce bylo shrnout a ověřit nejzásadnější faktory ovlivňující výkon operačního systému Linux, webového serveru Apache, databázového serveru MySQL a PHP. Práce obsahuje důležité nastavení a jejich popis pro každou ...
  • Návrh dátovej štruktúry pre informačný systém cestovnej kancelárie 

    Solárik, Róbert
    Táto bakalárska práca za zaoberá návrhom dátovej štruktúry pre informačný systém a webovú prezentáciu cestovnej kancelárie. Prvá časť práce analyzuje súčasnú situáciu a identifikuje možné problémy pri fungovaní spoločnosti. ...
  • Online souborový manažer 

    Švec, Michal
    Práce popisuje návrh a implementaci dvoupanelového souborového manažera s oddělenou klientskou a serverovou částí.
  • Porovnání časové a paměťové náročnosti různých konstrukcí v jazyce Python 

    Votroubek, Jan
    Programovací jazyk Python pod svojí jednoduchostí skrývá místa, na kterých je snadné udělat chybu. V této práci budou taková místa ukázana a konfrontována s efektivnějším přístupem. Bude jasně demonstrován rozdíl ve výkonu ...
  • Průlet nad planetou v reálném čase 

    Pospíšil, Petr
    Tato práce se zabývá 3D zobrazením povrchu planety Země v reálném čase. Podstatná část se věnuje přípravě rozsáhlých zdrojových dat (výškové mapy a textury Země) a jejich efektivnímu načítání z harddisku přímo do paměti ...
  • Raytracing na GPU 

    Straňák, Marek
    Raytracing je základnou technikou pro vizualizaci trojrozměrných objektů. Cílem práce je demonstrovat možnost implementace sledovaní paprsků pomocí grafického akcelerátoru.  Popíšem základní algoritmus a jeho modifikovanou ...
  • Real-time vizualizace povětrnostních vlivů v terénu 

    Vlček, Adam
    Díky obrovskému výpočetnímu výkonu se virtuální realita stává stále pestřejší a dynamičtější. Tato práce si klade za cíl prozkoumat vybrané povětrnostní vlivy v terénu, možnosti jejich simulace a dynamického zobrazení v ...