Now showing items 1-20 of 42

  • Anotace ve WYSIWYG textových editorech 

    Loukota, Petr
    Tato bakalářská práce se zabývá návrhem oprav a vylepšení dostupného editoru anotací a jejich implementací. Editor anotací pro WYSIWYG textové editory je napsán v jazyce JavaScript a vyvíjen v prostředí editoru TinyMCE. ...
  • Anotační doplněk pro Internet Explorer 

    Pěnkava, Pavel
    Tato práce se zabývá tvorbou rozšíření prohlížeče Internet Explorer pro vytváření anotací. Je v ní popsán návrh rozšíření a následná implementace řešení. Dále obsahuje vyhodnocení ostatních použitelných technologií pro ...
  • Anotační doplněk pro Operu 

    Cudrák, Miloš
    Tato práce se zabývá návrhem a implementací doplňku do webového prohlížeče Opera, který umožňuje vytvářet a ukládat jednoduché, nestrukturované anotace. Analyzuje způsoby tvorby doplňků do webového prohlížeče Opera a ...
  • Automatická tvorba slovníků z překladových textů 

    Sumbalová, Lenka
    Cílem této bakalářské práce bylo vytvořit systém pro automatickou tvorbu slovníků z překladových testů. Je popsána implementace systému, který generuje česko-anglický slovník ze zarovnaného paralelního korpusu a shrnut ...
  • Automatická tvorba testů pro předmět ISJ 

    Bambas, Tomáš
    Tato bakalářská práce se zabývá tvorbou testů do předmětu ISJ. Cílem práce je implementace aplikace pro automatickou inteligentní tvorbu testů týkajících se skriptovacích jazyků Ruby a Python a regulárních výrazů s podporou ...
  • Automaticky aktualizovaný webový portál o evropských výzkumných projektech 

    Charvát, Lucie
    Cílem práce je vytvořit webový portál umožňující uživateli vyhledávat evropské výzkumné projekty. V porovnání se stávajícími řešeními se pak specializuje na plnotextové vyhledávání v technických zprávách vydaných v rámci ...
  • Biomechanická studie zápěstí horní končetiny 

    Kouřil, Jan
    Tato diplomová práce je zaměřena na biomechanickou studii zápěstí. V jejím úvodu je rešeršní studie, která je zpracována na základě dostupné literatury. V práci je také detailně popsána anatomie jednotlivých kostí v zápěstí. ...
  • Experimentální překladač z češtiny do slovenštiny 

    Kadlec, Peter
    Cílem této bakalářské práce bylo seznámit se s metodami používanými pro automatický strojový překlad, navrhnout a implementovat systém pro překlad českých textů do slovenštiny a na závěr vyhodnotit úspěšnost vytvořeného ...
  • Inteligentní systém pro odpovídání na otázky 

    Mičulka, Jakub
    Tato práce se zabývá problematikou zpracování otázek položených v přirozeném jazyce a jejich použitím ve vyhledávačích. Práce osvětluje základní principy funkčnosti vyhledávacích systémů s hlavním zaměřením na vyhledávání ...
  • Klasifikační framework 

    Koroncziová, Dominika
    Cílem této práce je návrh a implementace klasifikačního software postaveného na knihovně RapidMiner. Výsledná aplikace bude sdružovat nejpoužívanější algoritmy a procesy implementované v RapidMineru do jednoduchého ...
  • Logické síťové hry pro Android 

    Kubík, Michal
    Cílem této práce byla implementace aplikace pro hraní logických her, která bude spustitelná na zařízeních se systémem android. Práce zabývá systémem Android a možnostmi tvorby a publikace aplikací pro tento systém. Popsány ...
  • Manažer stolních deskových her 

    Kouřil, Jan
    Hlavním cílem bakalářské práce bylo odstranit chyby, které se v dosavadním programování nacházely, implementovat možnost pořádání různých forem turnajů a přidat podporu her piškvorky, dáma, šachy a go. Bylo také třeba ...
  • Metody extrakce informací 

    Adamček, Adam
    Cílem procesu extrakce informací je získání relačních dat z textu psaného přirozeným jazykem na další jednodušší zpracování výpočetní technikou. Oblast využití takto získaných informací je široká - od sumarizace textů, ...
  • Metody rekonstrukce prutové soustavy 

    Kouřil, Jan
    Tato práce je zaměřena na způsoby rekonstrukce prutových soustav. Účelem práce je porovnat a vyhodnotit pohyblivost a změnu zatížení v prutech pří změně prutové konstrukce. Také jsou zde provedeny metody pro výpočet prutové ...
  • Modulární nástroj pro tvorbu her s umělou inteligencí 

    Klika, Jan
    Tato bakalářská práce se zabývá návrhem a implementací nástroje pro usnadnění tvorby umělých inteligencí. Nástroj používá vlastní univerzální komunikační protokol, podporuje více typů her, je rozšiřitelný o další hry pomocí ...
  • Moduly anotačního serveru 

    Strecha, Juraj
    Tato práce se zabývá návrhem a implementací jednoho z modulů anotačního serveru v rámci projektu Decipher. Modul má na starosti nabízení anotací k dokumentům, se kterými uživatel systému pracuje. Součástí práce je i analýza ...
  • Nástroj pro správu projektů s využitím tabletů platformy Android 

    Koudelka, Jan
    Tato práce se věnuje problematice řízení projektů a jejich podpory pomocí softwarových nástrojů. Zaměřuje se na analýzu existujících řešení a návrh vlastní mobilní aplikace pro platformu Android. Shrnuje základní principy ...
  • Nástroj pro úpravy a porovnávání slovníků ve formátu LMF 

    Fešar, Marek
    Práce seznamuje čtenáře s možnostmi slovníkových formátů a zaměřuje se na principy a sémantiku uložení dat ve formátu Lexical Markup Framework. Zvláštní pozornost je věnována vazbě na registr datových kategorií, který ...
  • Ochrana obyvatelstva při mimořádných událostech 

    Kouřil, Jan
    Tématem mé bakalářské práce je ochrana obyvatelstva při mimořádných událostech. Vycházel jsem z domácích a zahraničních literárních zdrojů za posledních deset let. Část zdrojů pochází z literární rešerše zhotovené za pomoci ...
  • Optimalizace rozmístění dílů ve skladu 

    Pyszko, Petr
    Tato práce se zabývá optimalizací rozmístění dílů ve skladu. Řešení tohoto problému je založeno na čtyřech metodách rozmístění, jejichž klady a zápory jsou diskutovány. Efektivita těchto metod je testována pomocí simulátoru ...