Now showing items 1-20 of 69

  • 3D hra ve WebGL - Inball 

    Jurčík, Lukáš
    Tato bakalářská práce se zabývá tématem tvorby aplikací v prostředí webových prohlížečů, zvláště počítačových her. Na začátku jsou popsány různé metody tvorby her v prohlížečích. Následuje část věnující se frameworkům pro ...
  • 3D projekce fotek v OpenGL 

    Ondrejíček, Marián
    Účelem této práce bylo navržení spůsobu projekce fotek v 3D prostoru za pomocí OpenGL a implementování těchto technik ve formě fungující aplikace. Opisovány jsou také principy Qt toolkitu, ve kterém je naprogramováno ...
  • About conference 

    Navrátil, Jan; Janhuba, Luboš (Vysoké učení technické v Brně, Fakulta strojního inženýrství, 2019)
    About conference, conference proceedings and review process, scientific committee, table of contents
  • Aerodynamic shape optimization of an airliner elastic wing 

    Navrátil, Jan (EDP Sciences, 2017-11-08)
    Aerodynamic shape optimization of a common airliner elastic wing is presented and compared with optimization of the same wing assuming rigid structure. A gradient-based optimization approach is applied in connection with ...
  • Aerodynamická analýza poddajného křídla kluzáku 

    Jurina, Marek
    Tato práce se zabývá určením vlivu poddajnosti křídla kluzáku na změnu rozložení zatížení. Pro určení vlivu poddajnosti byla provedena FSI analýza využívající modální superpozici. Analýza byla ověřena analytickým výpočtem. ...
  • Aerodynamická optimalizace vysokovýkonného padákového kluzáku 

    Grim, Robert
    Tato práce je zaměřena na aerodynamickou analýzu závodního paraglidingového vrchlíku. Odpory jednotlivých částí jsou rozděleny do kapitol. Cílem bylo vytvoření představy o velikosti podílu odporů jednotlivých komponent ...
  • Animovaný 3D model 

    Konečný, Kamil
    Tato práce se zabývá výrobou trojrozměrného animovaného modelu. Jedná se o vizualizaci pohybu koulí po kulečníkovém stole. Práce obsahuje souhrn fyzikálních jevů, metod simulace a animačních technik. Dále je uveden stručný ...
  • Bezpilotní systém pro leteckou konstrukční soutěž 

    Malinowski, Matěj
    Bakalářská práce se zabývá návrhem malého bezpilotního letounu určeného pro soutěž Air Cargo Challenge 2015. Práce je uspořádána dle postupu vývojových prací. Na prvotní koncepční návrh navazuje volba vhodného tvaru letounu ...
  • Bezsnímkové renderování 

    Krupička, Vojtěch
    Tato diplomová práce se zabývá problémem zobrazovaní počítačové grafiky v reálném čase s využitím metody bezsnímkového renderování jako protipólu k tradičnímu způsobu, který je založen na přepínání výstupu mezi dvěma ...
  • CFD analýza tvorby námrazy na letounu kategorie commuter 

    Zima, Martin
    Diplomová práce se zabývá výpočtem vzniku námrazy a její dopady na letoun L 410 NG. Letadlo je certifikováno podle předpisu FAR/CS/AP-23 v kategorii Commuter (svozová doprava). Byla provedena analýza pneumatického odledňovacího ...
  • Distribuovaný rendering na platformě WebGL 

    Svačina, Lukáš
    Bakalářská práce se zabývá studiem a aplikací možností moderních webových prohlížečů z pohledu 3D grafiky a distribuce dat. Jsou využity mnohé technologie nového standardu HTML5, jako je například technologie WebGL pro ...
  • Editor videa 

    Homola, Miloš
    Ve své práci se z počátku věnuji teoretické problematice editace videa. Nejprve je objasněna základní terminologie, poté se pozornost upírá k historické analogové editaci a následně i moderní editaci digitální. Zde není ...
  • Fyzikální simulace kapaliny 

    Posolda, Jan
    Tato práce se zabývá fyzikální simulací kapaliny. Je zde popsána výchozí teorie Navier-Stokesových rovnic a jejich numerické řešení pomocí metody Smoothed particle hydrodynamics. Dále jsou rozebrány algoritmy jednotlivých ...
  • Fyzikální simulace látky (textilu) 

    Řehánek, Martin
    Tato bakalářská práce se zabývá simulací látky v reálném čase. Látkou se myslí textilie. Nejdříve vysvětluje princip simulace textilu, který používá pro svou práci systém pružin. Poté vysvětluje matematické a fyzikální ...
  • Fyzikální simulace látky (textilu) 

    Vavro, Ondrej
    Práce se zabývá problematikou simulace chování látek(textilu) za různých podmínek. Vysvětluje základní principy používané při konstrukci počítačového modelu látky, popisuje vnitřní i vnější sily působící na látku a ukazuje ...
  • Fyzikální simulace ve 3D scéně s využitím knihovny PhysX 

    Jašek, Tibor
    Tahle bakalářská práce je zameřená na simulaci fyziky s využitím fyzikálního enginu PhysX. Program je vytvořen v XNA Frameworku. Aplikace zahrňuje síťovou hru pro dva hráče a zobrazení několika fyzikálních simulací.
  • Fyzikální simulace ve virtuální realitě 

    Grünseisen, Vojtěch
    Tato práce popisuje použití knihoven SDL, OSG a ODE jako nástrojů pro tvorbu her a jejich integraci do herního enginu. Je popsána obecná teorie o detekci kolizí a její role ve fyzikálním enginu. Použité knihovny jsou taktéž ...
  • Fyzikální simulace vozidla 

    Urbanovský, Jiří
    Práce se zabývá tématy z oblasti fyzikálních simulací a počítačové grafiky. Cílem této bakalářské práce je popsat základní principy simulace vozidla v reálném čase. Jsou zde nastíněny fyzikální zákony popisující pohyby a ...
  • Generování procedurálních textur v shaderu 

    Veverka, Pavel
    Práce se zabývá problematikou generování procedurálních textur a jejich použití v OpenGL. Jsou zde popsány teoretické základy OpenGL a shaderů. Jádrem je rozebrání principů metod generování procedurálních textur pomocí ...
  • Grafická aplikace v Pythonu s použitím OpenGL 

    Szentandrási, István
    Cílem této práce bylo prozkoumání možností použití programovacího jazyka Python v počítačové grafice a porovnat výhody a nevýhody interpretovaného přístupu oproti klasickému programování. Byla vytvořená demonstrační aplikace ...