Now showing items 1-20 of 43

  • 3D hra ve WebGL - Inball 

    Jurčík, Lukáš
    Tato bakalářská práce se zabývá tématem tvorby aplikací v prostředí webových prohlížečů, zvláště počítačových her. Na začátku jsou popsány různé metody tvorby her v prohlížečích. Následuje část věnující se frameworkům pro ...
  • 3D projekce fotek v OpenGL 

    Ondrejíček, Marián
    Účelem této práce bylo navržení spůsobu projekce fotek v 3D prostoru za pomocí OpenGL a implementování těchto technik ve formě fungující aplikace. Opisovány jsou také principy Qt toolkitu, ve kterém je naprogramováno ...
  • About conference 

    Navrátil, Jan; Janhuba, Luboš (Vysoké učení technické v Brně, Fakulta strojního inženýrství, 2019)
    About conference, conference proceedings and review process, scientific committee, table of contents
  • Aerodynamic shape optimization of an airliner elastic wing 

    Navrátil, Jan (EDP Sciences, 2017-11-08)
    Aerodynamic shape optimization of a common airliner elastic wing is presented and compared with optimization of the same wing assuming rigid structure. A gradient-based optimization approach is applied in connection with ...
  • Aerodynamická analýza a optimalizace konfigurace letounu ARES 

    Foltýn, Pavel
    Tato diplomová práce se zabývá aerodynamickou analýzou a tvarovými úpravami letounu ARES. Analýza je zaměřena na vyhodnocení součinitele vztlaku, odporu a klopivého momentu a dále na identifikaci míst s odtrháváním proudu, ...
  • Aerodynamická optimalizace vysokovýkonného padákového kluzáku 

    Grim, Robert
    Tato práce je zaměřena na aerodynamickou analýzu závodního paraglidingového vrchlíku. Odpory jednotlivých částí jsou rozděleny do kapitol. Cílem bylo vytvoření představy o velikosti podílu odporů jednotlivých komponent ...
  • Bezpilotní systém pro leteckou konstrukční soutěž 

    Malinowski, Matěj
    Bakalářská práce se zabývá návrhem malého bezpilotního letounu určeného pro soutěž Air Cargo Challenge 2015. Práce je uspořádána dle postupu vývojových prací. Na prvotní koncepční návrh navazuje volba vhodného tvaru letounu ...
  • Bezsnímkové renderování 

    Krupička, Vojtěch
    Tato diplomová práce se zabývá problémem zobrazovaní počítačové grafiky v reálném čase s využitím metody bezsnímkového renderování jako protipólu k tradičnímu způsobu, který je založen na přepínání výstupu mezi dvěma ...
  • Editor videa 

    Homola, Miloš
    Ve své práci se z počátku věnuji teoretické problematice editace videa. Nejprve je objasněna základní terminologie, poté se pozornost upírá k historické analogové editaci a následně i moderní editaci digitální. Zde není ...
  • Fyzikální simulace ve 3D scéně s využitím knihovny PhysX 

    Jašek, Tibor
    Tahle bakalářská práce je zameřená na simulaci fyziky s využitím fyzikálního enginu PhysX. Program je vytvořen v XNA Frameworku. Aplikace zahrňuje síťovou hru pro dva hráče a zobrazení několika fyzikálních simulací.
  • Fyzikální simulace ve virtuální realitě 

    Grünseisen, Vojtěch
    Tato práce popisuje použití knihoven SDL, OSG a ODE jako nástrojů pro tvorbu her a jejich integraci do herního enginu. Je popsána obecná teorie o detekci kolizí a její role ve fyzikálním enginu. Použité knihovny jsou taktéž ...
  • Fyzikální simulace vozidla 

    Urbanovský, Jiří
    Práce se zabývá tématy z oblasti fyzikálních simulací a počítačové grafiky. Cílem této bakalářské práce je popsat základní principy simulace vozidla v reálném čase. Jsou zde nastíněny fyzikální zákony popisující pohyby a ...
  • Generování procedurálních textur v shaderu 

    Veverka, Pavel
    Práce se zabývá problematikou generování procedurálních textur a jejich použití v OpenGL. Jsou zde popsány teoretické základy OpenGL a shaderů. Jádrem je rozebrání principů metod generování procedurálních textur pomocí ...
  • Grafické intro 64kB s použitím sledování paprsku 

    Krupa, Martin
    V mé bakalářské práci jsem mňel za úkol seznámit se s fenoménem grafického intra s omezenou velikostí, prostudovat existujíci zobrazovací techniky, které využívají sledování paprsku v reálnem čase a za pomocí týchto technik ...
  • Grafický nástroj pro tvorbu a modifikaci grafů 

    Hynšt, Miroslav
    Tato práce se zabývá základy teorie grafů a grafovým přepisováním. V první části jsou popsány pojmy graf, grafové přepisovací systémy, grafová gramatika a algebraické přístupy ke grafovému přepisování. Další částí práce ...
  • Hierarchické techniky pro výpočet osvětlení 

    Ligmajer, Jiří
    Tato diplomová práce se věnuje studiu a popisu hierarchických technik pro výpočet globálního osvětlení. Vysvětluje proč je dobré se zabývat hierarchickými technikami pro výpočet osvětlení a ukazuje postup, jak zakomponovat ...
  • Kladná elektroda pro Ni- Cd akumulátory 

    Navrátil, Jan
    Práce zahrnuje optimalizaci elektrodové hmoty pro kladnou elektrodu alkalickéých akumulátorů
  • Knihovna pro efektivní záznam videa v 3D aplikaci 

    Pospíšil, Petr
    Tato diplomová práce se věnuje knihovně pro záznam videa na pozadí v 3D aplikacích. Podporovány jsou operační systémy Microsoft Windows a Linux. Zaznamenává se obraz i zvuk. Záznam obrazu je podporován v programovacích ...
  • Koncepční návrh letounu VUT 001 Marabu podle předpisu CS-22 

    Navrátil, Jan
    Práce obsahuje návrh varianty letounu VUT 001 Marabu splňující požadavky předpisu CS-22. Je řešena aerodynamická optimalizace geometrie křídla a VOP na úrovni koncepčního návrhu, aerodynamický výpočet a výpočet základních ...
  • Kvalitní zobrazení stínů pro složité světelné zdroje 

    Navrátil, Jan
    V interaktivních aplikacích jsou stíny tradičně zobrazovány s pomocí algoritmu založeným na stínových mapách. Nevýhodou toho algoritmu je, že stínová mapa, reprezentovaná texturou, má pouze omezené rozlišení. To může vést ...