Now showing items 1-20 of 30

  • 3D animace postavy v počítačové grafice 

    Pečenka, Michal
    Cílem projektu je seznámit čtenáře s technikami používanými při real-time animaci 3D postav. Práce se soustředí zejména na dva typy animace: snímkovou animaci a kloubovou animaci. Popsány jsou algoritmy pro softwarovou i ...
  • Animace v 3D Studiu 

    Černý, Miloš
    Tato práce má za úkol seznámit čtenáře s možnostmi animace postavy. V teoretické části se zabývá snímkovou animací, přímou a inverzní kinematikou a také technikou ragdoll. Cílem projektu je vytvořit komplexní animaci v ...
  • Animační knihovna se zaměřením na skeletální animace 

    Dokoupil, Petr
    Tato práce prezentuje návrh animačního enginu dostatečně flexibilního k tomu, aby pojal širokou škálu algoritmů pro animaci, s jednotným přístupem ke každé z nich. Jedním z hlavních cílů byla podpora vytváření komplexních ...
  • Automatické generování výškové mapy z GPS záznamů 

    Dušek, Jan
    Tato práce se zabývá automatickým generováním výškové mapy z GPS záznamů. Je používána metoda interpolace do pravidelné mřížky, konkrétně je používána Clough-Tocher metoda pro vygenerování hladkého C^1 povrchu. V rámci ...
  • Demonstrace pokročilých technik využívajících OpenGL 

    Buček, Antonín
    Cílem této práce je v OpenGL demonstrovat pokročilé zobrazovací techniky. Práce je pojata jako demo bez omezení velikosti. Zabývá se vytvořením 3D světa, konkrétně komplexu vnitřních prostor, jeho obohacením o různé prvky, ...
  • Detektor pohybu pro platformu Android 

    Komár, Michal
    Tato bakalářská práce se zabývá implementací detektoru pohybu pro mobilní telefony s operačním systémem Android. Aplikace funguje jako detektor pohybu, se schopností upozornit na pohyb zaznamenaný vestavěným fotoaparátem. ...
  • Generování procedurálních terénů 

    Petlan, Michael
    Tato bakalářská práce se věnuje problematice algoritmů náhodného generování výškových map. Popisuje základní teoretické poznatky a rozvíjí je o využití L-systémů pro vytváření říční sítě. V rámci práce byla implementována ...
  • Grafické intro 64kB s použitím OpenGL 

    Hejl, Zdeněk
    Práce popisuje hlavní části implementace grafického intra s omezenou velikostí. Popsány jsou použité minimalistické techniky a způsob procedurální výroby textur a jednoduchých i složitých 3D objektů. Dále jsou vysvětleny ...
  • Interaktivní editor 3D terénu 

    Synáček, Jan
    Obsahem této práce je návrh interaktivního editoru 3D terénu. Je definována jeho základní funkčnost, grafické rozhraní a možná rozšíření. Existujících editorů je již mnoho, jsou proto pro srovnání uvedeni vybraní zástupci ...
  • Interaktivní editor 3D terénu 

    Hulva, Jiří
    Cílem této práce je navrhnout a implementovat interaktivní editor 3D terénu. Program by měl být schopen vytvořit 3D model terénu ze vstupních dat, zobrazit jej a umožnit volný pohyb v zobrazené scéně. Uživatelům by měly ...
  • Komplexní animace v 3D Studiu Max 

    Černý, Miloš
    Tato práce má za úkol obeznámit čtenáře s uceleným postupem pro vznik komplexní počítačové animace za pomoci 3D modelovacího a animačního softwaru 3ds Max. Provede ho celým postupem od tvorby modelů, přes jejich texturování ...
  • Letecká tahová strategie 

    Vysloužil, Jiří
    Práce rozebírá projekt, který je základem znovupoužiteného enginu počítačové hry - tahové strategie. Celkovým cílem by mělo být vytvoření komerční série počítačových her z vojenského prostředí. Text technické zprávy rozebírá ...
  • Moderní technologie pro vývoj webových aplikací a jejich výkon 

    Smištík, Zdeněk
    Práce se zabývá nástroji pro tvorbu webových aplikací, které jsou založeny na návrhovém modelu Model-View-Controller. Mezi tyto nástroje spadá například Zend Framework, Ruby on Rails a Spring Framework. Vysvětluje jejich ...
  • Návrhář a generátor budov 

    Jurka, Zdeněk
    Tato práce se zabývá návrhem a tvorbou 2D editoru pro rychlý převod bitmapové předlohy půdorysu budovy do vektorové reprezentace. Důraz je kladen na ucelený objektový návrh editoru umožňující jeho rozšíření o část automaticky ...
  • Optimalizace renderování rozsáhlého terénu 

    Luner, Radek
    Práce se zabýva optimalizací renderování rozsáhlých terénů. Vysvětluje základní metody a datové struktury určené pro optimalizace. Popisuje principy metod ROAM, Geometrical clipmaps, GPU Based Geometrical Clipmaps, ...
  • Optimalizované sledování paprsku 

    Zamazal, Zdeněk
    Bakalářská práce se zabývá analýzou, návrhem a implementací programu pro vytvoření obrazu, který využívá optimalizované metody sledování paprsku. Hlavní optimalizací je rozdělení scény do pravidelné mřížky.
  • Pokročilý editor 3D scény 

    Bišof, Martin
    Tato práce popisuje důležité etapy při vývoji aplikace na editaci 3D scény. Jde o nástroj, který umožňuje vizualizaci objektů a modelování grafu scény. Úvod dokumentu je věnován teoretickému rozboru, který se zabývá nejprve ...
  • Pokročilý rendering pomocí knihovny OpenSceneGraph 

    Ondruška, Jiří
    Tato bakalářská práce má za úkol předvést knihovnu OpenSceneGraph a její použití v kombinaci se shadery psanými v OpenGL Shading Language. Práce se nejdříve věnuje právě základům jazyka GLSL. Následující kapitola představí ...
  • Polohově závislé plánování přenosu dat pro aplikace procházení distribuovanou virtuální scénou. 

    Přibyl, Jaroslav
    Důležitou součástí aplikací procházení distribuovanou virtuální scénou je proces plánování přenosu dat. Jeho hlavním úkolem je zajištění efektivního přenosu dat a maximální kvality renderovaného obrazu. Největší vliv na ...
  • Přenos 3D geometrie scény po síti 

    Rozehnal, Jaroslav
    Tato práce se zabývá problematikou přenosu trojrozměrných dat po síti a jejich následným vykreslením. Důraz je kladen na efektivitu přenosu, což je zajištěno implementací vlastního komunikačního protokolu fungujícího nad ...