Now showing items 1-20 of 30

  • Akcelerovaná dekomprese obrázků ve formátu JPEG na grafických kartách 

    Janošík, Ondřej
    Tato práce řeší problematiku dekomprese JPEG, návrh algoritmů pro provedení dekomprese na grafické kartě a jejich implementaci. Podrobněji se pak zabývá konkrétním postupem implementace včetně možných alternativ a optimalizací. ...
  • Algoritmy pro zjednodušování modelů 

    Milata, Václav
    Práce se zabývá použitím OpenSceneGraphu, nástroji pro LOD a algoritmy pro zjednodušování modelů. Výsledkem je prototyp hry a aplikace pro demonstraci algoritmů.
  • Algoritmy změny úrovně detailu (LOD) v knihovně OpenSceneGraph 

    Koukolíček, Ondřej
    Tato práce se zabývá knihovnou OpenSceneGraph (OSG) a jejími možnostmi v oblasti algoritmů level of detail (LOD). Obsahuje seznámení s problematikou snižování úrovně detailů a podrobný popis metod, které se v souvislosti ...
  • Bezsnímkové renderování 

    Najman, Pavel
    Cílem této práce je vytvoření jednoduchého raytraceru s pomocí knihovny IPP, který bude využívat techniku bezsnímkového renderování. První část práce je zaměřena na metodu sledování paprsku. V další části je rozebrána ...
  • Efektivní výpočet osvětlení 

    Kubovčík, Tomáš
    Tato práce se zabývá efektivním výpočtem osvětlení v grafických scénách s velkým počtem světel . Představeny budou základní techniky výpočtu osvětlení i pokročilé techniky , které jsou z nich odvozeny . Těžištěm práce je ...
  • Fúze procedurální a keyframe animace 

    Klement, Martin
    Cílem této práce je implementace aplikace, v níž dochází k propojení procedurální a keyframe animace, s následnou vizualizací. Jádrem aplikace je spojení dvou různých technik animace použitých pro rozpohybování virtuální ...
  • Fyzikální simulace v grafické scéně 

    Javorka, Marián
    Tento diplomový projekt se zaobírá problematikou fyzikální simulace aut. Program je vytvořen v programovacím jazyce C++ za pomoci knihoven OpenSceneGraph a Bullet, které jsou v práci v krátkosti představeny. Celá aplikace ...
  • Fyzikální simulace ve 3D scéně s využitím knihovny PhysX 

    Jašek, Tibor
    Tahle bakalářská práce je zameřená na simulaci fyziky s využitím fyzikálního enginu PhysX. Program je vytvořen v XNA Frameworku. Aplikace zahrňuje síťovou hru pro dva hráče a zobrazení několika fyzikálních simulací.
  • Fyzikální simulace ve virtuální realitě 

    Grünseisen, Vojtěch
    Tato práce popisuje použití knihoven SDL, OSG a ODE jako nástrojů pro tvorbu her a jejich integraci do herního enginu. Je popsána obecná teorie o detekci kolizí a její role ve fyzikálním enginu. Použité knihovny jsou taktéž ...
  • Fyzikální simulace vozidla 

    Urbanovský, Jiří
    Práce se zabývá tématy z oblasti fyzikálních simulací a počítačové grafiky. Cílem této bakalářské práce je popsat základní principy simulace vozidla v reálném čase. Jsou zde nastíněny fyzikální zákony popisující pohyby a ...
  • Herní projekt se zaměřením na světelné efekty 

    Hupka, Dušan
    Cílem této práce je představit a implementovat metody pro simulaci nerovností povrchu. Na začátku je vysvětlená potřebná teorie k Phongovmu osvětlení a následně teorie nejznámějších metod. Zaměření práce je především na ...
  • Hra stylu Doom (chození v bludišti) 

    Rakus, Roman
    Využití efektů v počítačových hrách je velmi velké. Kladen je velký důraz na nejpěknější zobrazení za co nejnižší cenu. Využívají se nejnovější grafické adaptéry a techniky, které jsou jimi nabízeny. V této práci je popsán ...
  • Implementace algoritmu LoD terénu 

    Radil, Přemek
    Tato práce pojednává o implementaci algoritmu pro LoD vizualizaci terénu Seamless Patches for GPU-Based Terrain Rendering jako rozšíření knihovny Coin3D. Prezentuje postupy, za pomoci kterých tento algoritmus zobrazuje ...
  • Kolaborativní interakce mezi uživateli ve virtuální 3D scéně 

    Tóth, Michal
    Cílem této bakalářské práce bylo seznámit se s grafickou knihovnou OpenSceneGraph, okenní knihovnou Qt a možnosti síťové komunikace. A demonstrovat možnosti těchto knihoven na jednoduché aplikace. V práci jsou čtenáři ...
  • Komplexní animace v 3D Studiu Max 

    Černý, Miloš
    Tato práce má za úkol obeznámit čtenáře s uceleným postupem pro vznik komplexní počítačové animace za pomoci 3D modelovacího a animačního softwaru 3ds Max. Provede ho celým postupem od tvorby modelů, přes jejich texturování ...
  • Měření výkonnosti OpenGL 

    Rehorčík, Pavol
    Tato práce se zabývá teoretickou a praktickou stránkou tvorby testovací aplikace výkonu OpenGL se zaměřením na shadere. V teoretické části práce jsou jednotlivě popsány užity techniky a přincíp použití shaderů. Jádrem celé ...
  • Nástroj pro výpočet světelných map 

    Růžička, Tomáš
    Bakalářská práce se zabývá návrhem a implementací nástroje pro výpočet světelných map. Cílem práce je popsat a demonstrovat všechny kroky, které jsou nutné při tvorbě světelných map, zejména proces rozbalování geometrie ...
  • Nekonečná jeskyně 

    Pospíšil, Petr
    Cílem této práce bylo implementovat aplikaci, které bude zobrazovat nekonečnou jeskyni. Základ této jeskyně tvoří šumová funkce Simplex noise. Šum získaný touto funkcí je následně prahován a na získanou mřížku bodů je poté ...
  • Port hry Digger na současné operační systémy 

    Pres, Martin
    Práce se zabývá vývojem portu hry Digger podle vzoru existující hry Digger Remastered. Vývoj probíhá od analýzy chování referenční hry přes návrh aplikace po její implementaci v jazyce C++ a nasazení. Teoretická část práce ...
  • Projekt vesmírné hry využívající simulační engine Delta3D 

    Sauer, Václav
    Tato práce se zabývá simulačním a herním enginem Delta3D a možností jeho využití pro vývoj her. Poskytuje seznámení s tímto enginem a jeho ideologií. Je zde popsáno, jak tento engine přistupuje k vykreslování, výpočtu ...