Now showing items 1-20 of 97

  • 3D browser fotografií 

    Horváth, Zsolt
    Dnešní prohlížeče fotek již nejsou jen obyčejnými prohlížeči. Pravidelně se objevují inovace jako například sdílení fotek na internetu, sociálních sítích nebo jejich zobrazení v 3D. Naším cílem bylo vyzkoušet nové, ještě ...
  • 3D Hra v OpenGL s využitím analýzy hudby 

    Baranovičová, Hana
    Tato práce se zaměřuje na analýzu signálu hudby a zakomponování výsledních dat do hry. Cílem je demonstrovat možnosti analýzy hudby, které jsou prakticky využitelné při vytváření hry založené na této analýze, způsoby ...
  • 3D Rekonstrukce historických míst z obrázků na Flickru 

    Šimetka, Vojtěch
    Tato práce popisuje problematiku návrhu a vývoje aplikace pro rekonstrukci 3D modelů z 2D obrazových dat, označované jako bundle adjustment. Práce analyzuje proces 3D rekonstrukce a důkladně popisuje jednotlivé kroky. ...
  • 3D svět 

    Konečný, Jiří
    Tato práce se zabývá implementací 3D světa a pohybu v něm. Jsou zde popsány techniky, které jsem využil pro vytvoření 3D světa a použité metody pro pohyb v tomto světě. Pro vytvoření 3D světa byla použita knihovna OpenGL.
  • 3D závodní hra pro platformu Android 

    Ševčík, Martin
    Táto diplomová práce se zabývá možnostmi využití open source 3D herního enginu Java Monkey Engine (jME) při vývoji aplikací pro platformu Android. Obsahuje teoretické poznatky k architektuře jMonkey Engine a platformě ...
  • Akcelerace zpracování dat z MRI na GPU 

    Kešner, Filip
    Tato bakalářská práce byla vypracována v průběhu studijního pobytu na Universita della Svizzera italiana ve Švýcarsku. Identifikace trajektorií neuronových vláken uvnitř lidského mozku má velký význam v mnoha lékařských ...
  • Akcelerace zpracování obrazu v GP-GPU a OpenCl 

    Grim, Pavel
    Tato práce studuje možnosti získání co nejkvalitnějšího obrázku z videa, které obsahuje konstantní záběr jediné věci, a navrhnutí a vytvoření programu, který by toto video takto zpracovával. V prácí se nachází popis několika ...
  • Akcelerovaná dekomprese obrázků ve formátu JPEG na grafických kartách 

    Janošík, Ondřej
    Tato práce řeší problematiku dekomprese JPEG, návrh algoritmů pro provedení dekomprese na grafické kartě a jejich implementaci. Podrobněji se pak zabývá konkrétním postupem implementace včetně možných alternativ a optimalizací. ...
  • Analýza senzorických dat pro pokročilé uživatelské rozhraní 

    Chmiel, Filip
    Práce se zabývá tvorbou uživatelského rozhraní založeného na více vstupních signálech, tedy multimodálním rozhraním. Za tímto účelem nejprve rozebírá výhody daného přístupu ke komunikaci s přístroji. Dále práce obsahuje ...
  • Aplikace pro návrh a simulaci ohňostrojů 

    Floryán, Kamil
    Tato diplomová práce popisuje návrh a implementaci částicového systému a uživatelského rozhraní aplikace pro návrh a simulaci ohňostrojů. Vizualizace využívá grafický framework XNA a shaderovací jazyk HLSL. Práce také ...
  • Aplikace pro návrh a vizualizaci lezeckých stěn 

    Náplava, Tomáš
    Práce se zabývá návrhem a realizací programu pro modelování umělých lezeckých stěn. Aplikace, psaná v programovacím jazyku Python, je nadstavbou profesionálního grafického programu Blender. Umožňuje uživateli vytvořit model ...
  • Automatický výběr reprezentativních fotografií 

    Bartoš, Peter
    Na internetu jsou miliardy fotografií a s neustále rostoucí velikostí těchto digitálních úložišť je stále více složitější vyhledat určitou snímku. Na zvýšení informační kvality fotoalb navrhujeme novou metodu, která vybírá ...
  • Automatický výběr reprezentativních fotografií 

    Bank, Tomáš
    Tato práce je z oboru počítačového vidění. Zabývá se shlukováním fotografií podle jejich obsahu a dále výběrem dobré reprezentativní fotografie. K dosažení tohoto cíle je v práci popsáno několik metod a přístupů, ze kterých ...
  • Benchmark pro zařízení s podporou OpenGL ES 3.0 

    Kimer, Tomáš
    Tato práce se zabývá tvorbou aplikace pro měření výkonnosti grafických akcelerátorů podporujících standard OpenGL ES 3.0, a to formou realistického zobrazování 3D scén v reálném čase. Nejprve je popsána historie a nové ...
  • Bezeztrátová komprese obrazu 

    Vondrášek, Petr
    Cílem této diplomové práce bylo navrhnout, vytvořit a otestovat metodu pro bezeztrátovou kompresi obrazu. Teoretická část zahrnuje popis vybraných exitujících metod jako jsou RLE, MTF, adaptivní aritmetické kódování, barevné ...
  • Bezeztrátová komprese obrazu 

    Němec, Jaroslav
    Tato práce se zabývá bezeztrátovou kompresí obrazu. Je zde rozebrána celá problematika sestavení kodéru/dekodéru. V práci lze nalézt porovnání různých prediktorů, výběr vhodného barevného modelu a dva druhy entropického ...
  • Bezeztrátová komprese obrazu s využitím vlnkové transformace 

    Tumpach, Jiří
    Tato práce se zaměřuje na metody komprese obrazu s využitím vlnkové transformace. Zejména na porovnání klasických separabilních dekompozic obrazu a červeno-černé vlnkové transformace. V teoretické části budou probrány různé ...
  • Bezeztrátová komprese videa 

    Polák, Michael Adam
    Táto práca sa zaoberá bezstratovou kompresiou videa. Sú v nej uvedené niektoré farebné modely a konverzie medzi nimi. Ďalej sa zaoberá prediktormi a ich implementáciou. Posledná teoretická časť obsahuje popis kontextovej ...
  • Bezeztrátová komprese videa 

    Kafka, Jan
    Tato bakalářská práce se zabývá bezeztrátovou kompresí videa s použitím 3D predikce. Nejdříve je uvedena nezbytná teorie kolem úpravy obrazových dat a bezeztrátové komprese. Tato část slouží k vymezení důležitých pojmů, ...
  • Bezeztrátová komprese videa 

    Němec, Jaroslav
    Tato diplomová práce se zabývá bezeztrátovou kompresí videa. Čtenář je seznámen se základními pojmy a technikami používanými při reprezentaci obrazu. V této práci je také uveden základní rozdíl mezi bezeztrátovou a ztrátovou ...