Now showing items 1-20 of 24

  • Akcelerace genetického algoritmu s využitím GPU 

    Pospíchal, Petr
    Tento text představuje diplomovou práci se zaměřením na akceleraci Genetických algoritmů s použitím grafických čipů. První část popisuje Genetické algoritmy a s ním související populaci, chromozom, křížení, mutaci a selekci. ...
  • Akcelerace heuristických metod diskrétní optimalizace na GPU 

    Pecháček, Václav
    Práce se zabývá řešením diskrétních optimalizačních úloh. Zaměřuje se na zkrácení doby výpočtu s využitím heuristických metod a paralelismu. Teoretický základ tvoří kombinace algoritmů ant colony optimization (ACO) a ...
  • Dálkové ovládání počítače pomocí mobilního telefonu 

    Řeháček, Prokop
    Práce se zabývá tvorbou aplikace dálkového ovládání s využitím bezdrátové technologie Bluetooth. V práci je představen moderní operační systém Android a vývoj softwaru pro tento systém. Aplikace dálkového ovládání se skládá ...
  • Dálkové ovládání počítače pomocí mobilního telefonu 

    Kolařík, Jan
    Výsledkem mé práce je aplikace, která umožňuje ovládání videí a hudby pomocí mobilního telefonu, který má operační systém Andriod 2.1. Aplikace je rozdělena na serverovou část, která běží na PC a klientskou, která běží na ...
  • Difůzní evoluční algoritmus 

    Mészáros, István
    V dnešní době se objevují nové trendy v oblasti umělé inteligence. Metody známé jako evoluční algoritmy jsou jedny z nich. Tyto algoritmy nám umožňují optimalizovat a navrhovať systémy pomocí počítačů. Jedna z variant ...
  • Evoluční návrh umělé neuronové sítě 

    Jílek, Tomáš
    Tato bakalářská práce je zaměřena na Neuronové sítě, Genetické algoritmy a evoluční návrh. První část popisuje Neuronové sítě, jejich historii, učení, způsob použití a Genetické algoritmy, jejich části, operátory a použití. ...
  • Hledání klíčů zabezpečených bezdrátových sítí pomocí GPU 

    Tyrala, Radek
    Tato práce se zabývá bezpečností v bezdrátových sítích se zaměřením na sítě typu Wi-Fi. Jsou zde charakterizovány používané bezpečnostní standardy a diskutována jejich slabá místa. Podrobněji se soustředí na bezpečnostní ...
  • Hra had s podporou více hráčů 

    Duží, Martin
    Tato bakalářská práce popisuje vývoj počítačové hry had s rozšířením o hru více hráčů. Úvodní část se zabývá rozborem dvou základních teoretických celků - počítačové grafiky a síťové komunikace. Obě témata se zaměřují na ...
  • Monitorování síťového provozu linuxového serveru 

    Pospíchal, Petr
    V současnosti zažívá svět velmi rychlou expanzi Internetu. Stále více firem spoléhá na služby poskytované prostřednictvím síťových spojů mezi počítačovými systémy. S enormím nárustem objemu přenášených dat vrůstají i ...
  • Nativní rozhraní pro Google Reader 

    Popela, Tomáš
    Cílem této bakalářské práce byl návrh a vývoj nativního rozhraní, které by umožňovalo odebírání syndikovaných zdrojů a položek ze služby Google Reader. Aplikace byla implementována za použití frameworku Qt a funguje na ...
  • Optimalizace nastavení závodního vozu simulátoru TORCS 

    Srnec, Pavel
    Tato práce pojednává o přírodních optimalizačních technikách, které jsou využity pro řešení problému nastavení závodního vozu. Nejdříve jsou v rámci optimalizačních technik představeny evoluční algoritmy. Největší důraz ...
  • Optimalizace webových stránek pro vyhledávače 

    Prustoměrský, Milan
    Tato práce se zabývá optimalizací webových stránek pro vyhledávače. Je zde popsáno úvodní seznámení o SEO, jehoľ metody jsou následně podrobně popsány. Získané znalosti byly poté aplikovány na dvojici existujících webových ...
  • Osobní plánovač financí pro OS Android 

    Odstrčilík, Martin
    Cílem bakalářské práce bylo vytvořit aplikaci k osobnímu plánování financí pro platformu Android. Taková aplikace by měla nabízet jejím uživatelům možnost zaznamenávat transakce, které reprezentují tok peněz, a tyto transakce ...
  • Porovnání výkonnosti knihoven pro výpočty na GPU 

    Kula, Michal
    Bakalářská práce se zabývá principy práce grafických adaptérů, jejich nasazením pro běžné výpočty za pomoci grafických knihoven a porovnáním těchto knihoven. V práci je vysvětlena vhodnost využití grafických adapterů pro ...
  • Použití telefonu jako bezdrátové myši 

    Eliáš, Martin
    Tato bakalářská práce se zabývá návrhem a implementací aplikace, která umožňuje použít mobilní zařízení s operačním systémem Google Android jako bezdrátový touchpad a klávesnici pro ovládání počítače s operačním systémem ...
  • Predikce vývoje akciového trhu prostřednictvím technické a psychologické analýzy 

    Petřík, Patrik
    Tato práce se zabývá predikcí akciového trhu. Nejprve jsou uvedena teoretická východiska práce a to především principy technické a psychologické analýzy. Dále jsou uvedeny metody z oblasti umělé inteligence, které je možno ...
  • Program pro generování obrázkových křížovek 

    Navrátil, Ondřej
    Ústředním tématem této práce jsou obrázkové křížovky, tedy hlavolamy podobné např. známému sudoku či criss cross. Pozorost je věnována zejména problematice automatického a poloautomatického generování těchto rébusů z ...
  • Prohlížeč fotografií s 3D akcelerací 

    Gajová, Veronika
    Tato práce se zabývá tématem návrhu a implementace multiplatformího prohlížeče fotografií využívajícího grafickou knihovnu OpenGL. Plynulosti chodu aplikace je dosaženo použitím vláken a vhodných synchronizačních mechanismů.
  • Retrospektivní arkádová hra 

    Trčka, Martin
    Tato bakalářská práce se zabývá vývojem počítačové hry inspirované historickým Arkanoidem. První část práce se zaobírá historii počítačových her a počítačové grafiky. Dále navazuje popis grafických knihoven, jakými jsou ...
  • Retrospektivní hra pro dva hráče 

    Vybíral, Jan
    Tato bakalářská práce se zabývá vývojem 2D vesmírné arkádové počítačové hry. V úvodu je popsána historie i současnost herního průmyslu a počítačové grafiky. Dále se text věnuje použitým knihovnám OpenGL a SDL, návrhu herních ...