Now showing items 1-20 of 31

  • 3D projekce fotek v OpenGL 

    Dokoupil, Martin
    Tato zpráva popisuje implementaci editoru pro projekci fotografií. Tento editor může sloužit k tvorbě dynamických sekvencí složených z fotografií. Obraz z kamery, který je dvourozměrný je nanesen na kouli v trojrozměrném ...
  • 3D projekce fotek v OpenGL 

    Ondrejíček, Marián
    Účelem této práce bylo navržení spůsobu projekce fotek v 3D prostoru za pomocí OpenGL a implementování těchto technik ve formě fungující aplikace. Opisovány jsou také principy Qt toolkitu, ve kterém je naprogramováno ...
  • Akcelerace algoritmů na architektuře Larrabee 

    Veselý, Ivo
    Intel Larrabee je jednou z prvních plně programovatelných grafických architektur. Práce popisuje tuto více-jádrovou architekturu z pohledu hardwarové implementace i z pohledu programovacího modelu. Larrabee sází na mnoho ...
  • Fyzikální simulace látky (textilu) 

    Vavro, Ondrej
    Práce se zabývá problematikou simulace chování látek(textilu) za různých podmínek. Vysvětluje základní principy používané při konstrukci počítačového modelu látky, popisuje vnitřní i vnější sily působící na látku a ukazuje ...
  • Grafický výukový systém 

    Hotař, Roman
    Účelem této diplomové práce je přiblížit problematiku návrhu výukového software pro výuku algoritmizace. Práce přistupuje k problému, jak z teoretického hlediska vzdělávání se a učení se novým věcem, tak z praktického ...
  • Grafický výukový systém 

    Farbiak, Peter
    Cílem teoretické části této bakalářské práce je uvést čtenáře do základů psychologie učení, principů programování a algorimtizace, tvoření a stavby grafického užívatelského rozhraní. Praktická část se zaměřuje na vytvoření ...
  • Korekce geometrického zkreslení fotografií 

    Cyprich, Miroslav
    Při fotografování je vzniklý obraz zpravidla geometricky zkreslen. Mezi nejběžnější typy takového zkreslení patří tzv. poduškovité nebo soudkovité zkreslení, které může při pohledu na fotografii působit rušivým dojmem. V ...
  • Odstranění nežádoucích objektů ve videosekvencích 

    Vagner, Ondřej
    Cílem této práce bylo vytvoření automatické metody pro odstranění nežádoucích objektů z videosekvencí. Navržená metoda je schopná odstranit statický i pohybující se objekt bez zásahu uživatele do procesu zpracování. Uživatel ...
  • Odstranění vad objektivu 

    Doležel, Michal
    Bakalářská práce se zabývá metodami odstraňování vad digitálních fotografií vzniklých v důsledku vad fotografických objektivů. Popisuje nejčastější vady fotografických objektivů, zabývá se příčinami jejich vzniku, dále pak ...
  • Optické pole a syntéza hologramů 

    Šulgan, Marián
    Cílem této práce je implementovat syntézu optického pole vybranou metodou v různých podobách, porovnat je a výsledek potvrdit rekonstrukcí hologramu vyrobeného na základě vypočteného optického pole. Z důvodu náročnosti je ...
  • Optimalizace pro stereoskopické zobrazení 

    Zelníček, Leoš
    Tato práce shrnuje základní vlastnosti lidského vidění, popisuje podstatu vnímání hloubky. Je zde rozebrán základ binokulárního vidění u lidí, omezení s ním spojená, která je nutná při stereoskopickém zobrazování dodržet. ...
  • Parallelization and Optimization of Image Processing Applications 

    Šiška, Jakub
    This Bachelor's Thesis was performed during a study stay at the École Supérieure d'Ingénieurs en Électronique et Électrotechnique Paris, France. It proposes solution for speeding up image processing algorithm and its ...
  • Poloautomatické RC řízení modelů 

    Filo, Martin
    Bakalářská práce se zabývá problematikou automatizace ovládání RC modelů letadel. Řeší stabilizaci modelu ve fázi letu z jakékoliv prostorové orientace, přikládá sadu funkcí pro ovládání chování modelů. Přidává také popis ...
  • Prezentační software fyziky pro ZŠ a SŠ 

    Matoušek, Miroslav
    Tato práce se zabývá softwarem pro podporu výuky formou prezentování fyzikálních dějů. Konkrétně se jedná o kinematiku na úrovni základní a střední školy. Dále jsou popsány základy pedagogiky, didaktiky, modelování a ...
  • Program pro nácvik techniky rychlého čtení 

    Sokol, Miroslav
    Cílem práce je vytvoření uživatelského prostředí pro správný nácvik technik rychlého čtení. Jsou vybrány čtyři hlavní moduly, které trénují různé schopnosti lidského oka s ohledem na průměrného i pokročilého čtenáře. Za ...
  • Program pro nácvik techniky rychlého čtení 

    Repka, Martin
    Tato práce se zabývá návrhem a implementací programu na výuku rychlého čtení. Popisuje základní teorii, zejména samotný proces čtení a jednotlivé metody používané při výuce rychlého čtení. Dále se zabývá návrhem aplikace ...
  • Promítání kamerou typu "rybí oko" 

    Macík, Pavel
    Práce popisuje teoretické základy optiky a problematiku vykreslování metodou sledování paprsku, jehož součástí je popsán problém výpočtu průsečíku paprsku s trojúhelníkem, výpočet osvětlení a optimalizační techniky pro ...
  • Real-time vizualizace povětrnostních vlivů v terénu 

    Vlček, Adam
    Díky obrovskému výpočetnímu výkonu se virtuální realita stává stále pestřejší a dynamičtější. Tato práce si klade za cíl prozkoumat vybrané povětrnostní vlivy v terénu, možnosti jejich simulace a dynamického zobrazení v ...
  • Realistické zobrazení budovy s proměnným osvětlením 

    Navrátil, Jan
    Tato práce je zaměřena na realistické zobrazení budov s proměnným osvětlením. Jsou zde ukázány metody, které správným nastavením vlastností světelných zdrojů umožní vytvořit jedinečný vzhled scény. Především se to týká ...
  • Rekonstrukce pozadí z několika fotografií 

    Motáček, Vladimír
    Tato práce se zabývá rekonstrukcí pozadí z několika fotografií (efekt tzv. vylidnění scény). Jsou zde představeny metody na získávání pozadí z videa a diskuze jejich využití pro práci s fotografiemi. Největší důraz je ...