Browsing by Author "Zuzaňák, Jiří"
Now showing items 1-20 of 30
-
Detekce a sledování malých pohybujících se objektů
Filip, JanDiplomová práce se zabývá detekcí a sledováním malých pohybujících se objektů ze statického obrazu. Je zde uvedený obecný přehled metod a přístupů řešení detekce a sledování objektů. Dále jsou zde popsány i některé jiné ... -
Diskrétní simulace programovatelných systémů
Mynář, PavelPředmětem této práce je návrh a implementace softwarové knihovny pro diskrétní simulaci programovatelných, navzájem komunikujících jednotek, a implementace několika názorných příkladů nad touto knihovnou. Knihovna je ... -
Editor videa pro platformu Android
Vyoral, MarekCílem této práce je implementovat jednoduchou aplikaci umožňující editaci videa na platformě Android. V teoretické části jsou popsány současné možnosti střihu videa na počítači a zmíněny také dostupné aplikace pro Android. ... -
Evoluce CoreWar válečníků pomocí genetických algoritmů
Tříska, MartinEvoluční algoritmy jsou progresivní a neustále se vyvíjející část informatiky. Jsou využívány zejména k řešení mnohodimenzionálních problémů s četnými lokálními maximami, které není možné řešit analyticky. Tato práce ... -
Evoluce struktury a parametrů agenta pohybujícího se v terénu
Tomeček, AlešTato práce stručně pojednává o historii a současnosti genetických algoritmů v informatice. Dále nabízí krátký přehled nejpoužívanějších metod používaných evolučními algoritmy. Jejich použití je demonstrováno na aplikaci ... -
Generování hor a oblak pomocí fraktální geometrie
Tůma, PetrPráce se zabývá generováním krajinných útvarů pomocí fraktální geometrie. Je zde vysvětlen pojem fraktál a termíny s ním spojené. Další kapitoly popisují základní teoretické úvahy a implementace jednotlivých algoritmů. ... -
Grafický nástroj pro tvorbu a modifikaci grafů
Hynšt, MiroslavTato práce se zabývá základy teorie grafů a grafovým přepisováním. V první části jsou popsány pojmy graf, grafové přepisovací systémy, grafová gramatika a algebraické přístupy ke grafovému přepisování. Další částí práce ... -
GUI knihovna pro J2ME
Strouhal, JaroslavCílem této bakalářské práce je vytvořit nový framework pro platformu J2ME a otestovat jeho použitelnost na demonstrační aplikaci. Stručně je charakterizována samotná oblast J2ME, možnosti vývoje aplikací pomocí stávajících ... -
Identifikace osob podle obličeje
Ťapuška, TomášTato diplomová práce se zabývá přehledem nejznámějších metod pro automatické rozpoznávání osob podle jejich tváře. Jsou v ní popsané jejich výhody i nevýhody. Tato práce je zaměřená zejména na holistické metody rozpoznávání ... -
Jazyky a překladače v počítačových hrách
Hranáč, JanTento projekt se zabývá nasazením programovacích jazyků a kompilátorů v počítačových hrách. Cílem tohoto projektu je poskytnout mladým laikům motivaci k programování (kterou běžné programování v jazyce Pascal na úrovni ... -
Křivky v počítačové grafice
Míchal, LubošTato práce se zabývá návrhem a implementací demonstrační aplikace, která bude sloužit k názorné ukázce křivek používaných v počítačové grafice. Aplikace je vytvořena v jazyce C++ v prostředí Visual Studio 2005. Pomocí této ... -
L-systémy ve 3D grafice
Marček, JánModelovaním pomocou L- systémov vzniká veľké množstvo problémov, ktoré sú analyzované a riešené v tejto práci. V práci je rozobratá tematika L - systémov, s využitím jME grafického rozhrania, ktorá vedie k vytvoreniu ... -
Metody pro práci s grafy v databázi
Hovad, JosefPráce seznamuje se základními pojmy teorie grafů a dále se způsoby reprezentace grafu jak v matematických úlohách, tak při programování. Dále představuje základní metody a problémy procházení grafů a teorie obecně. Jsou ... -
Nástroj pro plánování aktivit a správu projektů
Chromec, JiříTato bakalářská práce se zabývá tvorbou aplikace pro plánování a správu projektů a událostí. Práce popisuje návrh a implementaci tohoto řešení. Obsahuje základ pro pochopení standardního kalendářového formátu iCalendar a ... -
Ovládaní počítače pomocí mobilního telefonu skrze bluetooth
Eliáš, FilipVýsledkem mé práce je aplikace, pomocí které lze ovládat programy na PC. Aplikace obsahuje serverovou část, která běží na PC a klientskou část určenou primárně pro mobilní telefony. Aplikace pro svůj běh potřebuje dva ... -
Revizní systém pro LaTeX
Divila, JaroslavTato práce se zabývá návrhem a implementací revizního systému pro sázecí systém LaTeX. Zaměřuje se zejména na návrh efektivní a úsporné metody pro uchovávání změn ve zdrojových souborech a operací nad nimi. To vše s podporou ... -
Rozpoznání kódu z kontrolního obrázku
Růžička, MiloslavPráce se zabývá problematikou rozpoznání kontrolního kódu v obrázku. Uvádí související oblasti ze zpracování obrazu, mezi které patří odstranění šumu, prahování, barevné modely, segmentace objektů a OCR. Práce dokumentuje ... -
Rozpoznávání gest myší
Král, JiříPráce se zabývá rozpoznáváním gest myší. Pro modelování gest je v systému využito Skrytých markovových modelů, které popisují gesto jako časovou posloupnost vlastností. V práci je provedeno srovnání různých typů parametrizací ... -
Rozpoznávání textu v obraze
Bílek, JanTato práce se zabývá problematikou rozpoznávání textu v obraze a těmi metodami zpracování obrazu, které rozpoznání textu napomáhají. Zvláště se zaměřuje na problematiku obrazového spamu a jeho úpravu pro rozpoznání. Popisuje ... -
Rozšířená realita pro platformu Android
Lžičař, RadekTato diplomová práce pojednává o mobilní platformě Google Android, rozšířené realitě a knihovně ARToolKit. V rámci práce byla navržena a implementována aplikace demonstrující rozšířenou realitu na platformě Google Android.