Now showing items 1-20 of 29

  • Detekce a sledování malých pohybujících se objektů 

    Filip, Jan
    Diplomová práce se zabývá detekcí a sledováním malých pohybujících se objektů ze statického obrazu. Je zde uvedený obecný přehled metod a přístupů řešení detekce a sledování objektů. Dále jsou zde popsány i některé jiné ...
  • Diskrétní simulace programovatelných systémů 

    Mynář, Pavel
    Předmětem této práce je návrh a implementace softwarové knihovny pro diskrétní simulaci programovatelných, navzájem komunikujících jednotek, a implementace několika názorných příkladů nad touto knihovnou. Knihovna je ...
  • Editor videa pro platformu Android 

    Vyoral, Marek
    Cílem této práce je implementovat jednoduchou aplikaci umožňující editaci videa na platformě Android. V teoretické části jsou popsány současné možnosti střihu videa na počítači a zmíněny také dostupné aplikace pro Android. ...
  • Evoluce CoreWar válečníků pomocí genetických algoritmů 

    Tříska, Martin
    Evoluční algoritmy jsou progresivní a neustále se vyvíjející část informatiky. Jsou využívány zejména k řešení mnohodimenzionálních problémů s četnými lokálními maximami, které není možné řešit analyticky. Tato práce ...
  • Evoluce struktury a parametrů agenta pohybujícího se v terénu 

    Tomeček, Aleš
    Tato práce stručně pojednává o historii a současnosti genetických algoritmů v informatice. Dále nabízí krátký přehled nejpoužívanějších metod používaných evolučními algoritmy. Jejich použití je demonstrováno na aplikaci ...
  • Generování hor a oblak pomocí fraktální geometrie 

    Tůma, Petr
    Práce se zabývá generováním krajinných útvarů pomocí fraktální geometrie. Je zde vysvětlen pojem fraktál a termíny s ním spojené. Další kapitoly popisují základní teoretické úvahy a implementace jednotlivých algoritmů. ...
  • Grafický nástroj pro tvorbu a modifikaci grafů 

    Hynšt, Miroslav
    Tato práce se zabývá základy teorie grafů a grafovým přepisováním. V první části jsou popsány pojmy graf, grafové přepisovací systémy, grafová gramatika a algebraické přístupy ke grafovému přepisování. Další částí práce ...
  • GUI knihovna pro J2ME 

    Strouhal, Jaroslav
    Cílem této bakalářské práce je vytvořit nový framework pro platformu J2ME a otestovat jeho použitelnost na demonstrační aplikaci. Stručně je charakterizována samotná oblast J2ME, možnosti vývoje aplikací pomocí stávajících ...
  • Identifikace osob podle obličeje 

    Ťapuška, Tomáš
    Tato diplomová práce se zabývá přehledem nejznámějších metod pro automatické rozpoznávání osob podle jejich tváře. Jsou v ní popsané jejich výhody i nevýhody. Tato práce je zaměřená zejména na holistické metody rozpoznávání ...
  • Jazyky a překladače v počítačových hrách 

    Hranáč, Jan
    Tento projekt se zabývá nasazením programovacích jazyků a kompilátorů v počítačových hrách. Cílem tohoto projektu je poskytnout mladým laikům motivaci k programování (kterou běžné programování v jazyce Pascal na úrovni ...
  • Křivky v počítačové grafice 

    Míchal, Luboš
    Tato práce se zabývá návrhem a implementací demonstrační aplikace, která bude sloužit k názorné ukázce křivek používaných v počítačové grafice. Aplikace je vytvořena v jazyce C++ v prostředí Visual Studio 2005. Pomocí této ...
  • L-systémy ve 3D grafice 

    Marček, Ján
    Modelovaním pomocou L- systémov vzniká veľké množstvo problémov, ktoré sú analyzované a riešené v tejto práci. V práci je rozobratá tematika L - systémov, s využitím jME grafického rozhrania, ktorá vedie k vytvoreniu ...
  • Metody pro práci s grafy v databázi 

    Hovad, Josef
    Práce seznamuje se základními pojmy teorie grafů a dále se způsoby reprezentace grafu jak v matematických úlohách, tak při programování. Dále představuje základní metody a problémy procházení grafů a teorie obecně. Jsou ...
  • Nástroj pro plánování aktivit a správu projektů 

    Chromec, Jiří
    Tato bakalářská práce se zabývá tvorbou aplikace pro plánování a správu projektů a událostí. Práce popisuje návrh a implementaci tohoto řešení. Obsahuje základ pro pochopení standardního kalendářového formátu iCalendar a ...
  • Ovládaní počítače pomocí mobilního telefonu skrze bluetooth 

    Eliáš, Filip
    Výsledkem mé práce je aplikace, pomocí které lze ovládat programy na PC. Aplikace obsahuje serverovou část, která běží na PC a klientskou část určenou primárně pro mobilní telefony. Aplikace pro svůj běh potřebuje dva ...
  • Revizní systém pro LaTeX 

    Divila, Jaroslav
    Tato práce se zabývá návrhem a implementací revizního systému pro sázecí systém LaTeX. Zaměřuje se zejména na návrh efektivní a úsporné metody pro uchovávání změn ve zdrojových souborech a operací nad nimi. To vše s podporou ...
  • Rozpoznání kódu z kontrolního obrázku 

    Růžička, Miloslav
    Práce se zabývá problematikou rozpoznání kontrolního kódu v obrázku. Uvádí související oblasti ze zpracování obrazu, mezi které patří odstranění šumu, prahování, barevné modely, segmentace objektů a OCR. Práce dokumentuje ...
  • Rozpoznávání gest myší 

    Král, Jiří
    Práce se zabývá rozpoznáváním gest myší. Pro modelování gest je v systému využito Skrytých markovových modelů, které popisují gesto jako časovou posloupnost vlastností. V práci je provedeno srovnání různých typů parametrizací ...
  • Rozpoznávání textu v obraze 

    Bílek, Jan
    Tato práce se zabývá problematikou rozpoznávání textu v obraze a těmi metodami zpracování obrazu, které rozpoznání textu napomáhají. Zvláště se zaměřuje na problematiku obrazového spamu a jeho úpravu pro rozpoznání. Popisuje ...
  • Rozšířená realita pro platformu Android 

    Lžičař, Radek
    Tato diplomová práce pojednává o mobilní platformě Google Android, rozšířené realitě a knihovně ARToolKit. V rámci práce byla navržena a implementována aplikace demonstrující rozšířenou realitu na platformě Google Android.