Browsing by Subject "Artificial intelligence"
Now showing items 1-20 of 45
-
Agent - Gamebot pro Unreal Tournament
Úkolem této bakalářské práce je návrh a tvorba agenta-gamebota s modulární architekturou pro hru Unreal Tournament 2004. Hlavním cílem agenta bylo dosáhnout co nejlepších výsledků a v závěru obstát i proti nativním agentům ... -
Board Game Focused on Educational Support for Gaming Algorithms
Tato práce se zabývá oblastí umělé inteligence zvané jako ''Metody pro hraní her''. Cílem této bakalářské práce je navrhnout a implementovat software, který umožní uživateli snadněji pochopit principy herních algoritmů ... -
Dolovanie znalostí z textových dát použitím metód umelej inteligencie
Práca sa zaoberá problémom dolovania znalostí z textových dát, ktorý je stále aktuálnejší vzhľadom na exponenciálny rast množstva uložených dát v elektronickej podobe, kde 80% týchto dát je v textovej podobe. Práca skúma ... -
Evoluční aproximace obrazových filtrů
Tato diplomová práce popisuje problematiku aproximativního počítání, filtrování obrazu v hardwaru a evolučních algoritmů. Představuje řešení problému evoluční aproximace mediánových filtrů, kdy je cílem snížit výpočetní a ... -
Filtrování spamových zpráv pomocí metod umělé inteligence
V moderním počítačovém světě e-mailová komunikace patří do nejpoužívanějších prostředků pro výměnu zpráv mezi uživateli. Jedná se o volně dostupný, efektivní a jednoduchý způsob sloužící ke sdělení informací. Tyto tři ... -
Fuzzy Petriho sítě pro expertní systémy
Tato práce si klade za cíl návrh a praktickou realizaci expertního systému, jehož báze znalostí bude modelovaná fuzzy Petriho sítí. Při návrhu je vycházeno z poznatků teoretického rozboru diagnostického expertního systému ... -
GENERATIVNÍ NÁBYTEK
Tato diplomová práce se zabývá základními principy fungování technologie generativního navrhování, metodou topologické optimalizace a hledáním jejich potenciálu s možnostmi aplikace v oblasti navrhování nábytku. Hlavním ... -
Grafické animace metod řešení úloh
Pro automatizované řešení problémů výpočetní technikou se používají různé implementace umělé inteligence. Tato práce se zabývá některými typickými metodami, popisuje jejich vlastnosti, porovnává je a uvádí možný způsob ... -
Hodnocení klienta banky
Diplomová práce se zabývá možností využití nástrojů umělé inteligence jako prostředku pro podporu manažerského rozhodování v podniku. Práce obsahuje návrh modelu fuzzy logiky v MS Excel a MATLAB jako nástroje pro hodnocení ... -
Hraní deterministických her s učením
Tato práce se zabývá tvorbou umělé inteligence pro počítačového hráče deterministických her, jako je například dáma. Je rozebrán princip myšlenky a metody pro nalezení nejlepšího tahu pro daný herní stav v rozsáhlém stavovém ... -
Humanoidní roboti: design, vývoj a aplikace
Tato bakalářská práce se zabývá humaniodními roboty. Popisuje základní znaky humanoidních robotů a jejich historický vývoj včetně pokroků, kterých bylo dosaženo v oblasti jejich simulace, modelování a programování. Práce ... -
Implementace jednoduchého rozpoznávače řeči ve webovém prohlížeči
Cieľom tejto práce je vytvorenie jednoduchého rozpoznávača reči pre webový prehliadač. Práca popisuje základné komponenty nutné pre implementáciu rozponávača reči a venuje sa technikám, ktoré využíva pre optimalizáciu ... -
Klasifikace dokumentů pomocí umělé inteligence
Tato práce se zabývá klasifikací dokumentů za použití umělé inteligence. Popisuje principy klasifikace a strojového učení. Seznamuje s metodami UI a dále detailně představuje metodu klasifikace naivního Bayese. Poté líčí ... -
Kooperativní hra v multi-agentním prostředí Jason
Tato práce se zabývá tvorbou hry založené na multi-agentním systému. Práce začíná seznámením se s teorií multi-agentních systémů, strategických počítačových her, jazyka AgentSpeak a jeho nástavby Jason použitých při ... -
Modulární nástroj pro tvorbu her s umělou inteligencí
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem a implementací nástroje pro usnadnění tvorby umělých inteligencí. Nástroj používá vlastní univerzální komunikační protokol, podporuje více typů her, je rozšiřitelný o další hry pomocí ... -
Možnosti volně dostupné umělé inteligence
Tato práce je zaměřena na volně dostupné nástroje a zdroje z oblasti umělé inteligence, konkrétně z odvětví machine learning. Jejím úkolem je prozkoumat současný stav, možnosti a omezení práce s open source programy umělé ... -
Návrh a analýza systému pro správu autobusové dopravy
Cílem projektu bylo vytvořit Informační systém autobusové dopravy. Při detailnějším zamyšlení bylo zřejmé, že tento systém bude podporovat i tramvajovou, trolejbusovou a vlakovou dopravu. Podstatná část projektu je zaměřena ... -
Návrh řídicího členu s použitím metody CARLA
Tato bakalářská práce je zaměřená na aplikaci metody opakovaně posilovaného učení známou pod názvem „Continuous Action Reinforcement Learning Automata“ (CARLA). V práci je shrnut základní popis metod umělé inteligence, ale ... -
Návrh učícího a vybavovacího modulu s využitím AI na platformě Raspberry PI a Intel Movidius
Táto bakalárska práca sa venuje implementácii naučeného modelu neurónovej siete na platformu akcelerátoru neurónovych sietí - Intel Movidius. Prvá kapitola sa venuje teórii strojového učenia, počítačového videnia a technikám, ... -
Neuronové sítě pro hru gomoku
Cieľom tejto bakalárkej práce je vytvoriť umelú inteligenciu, ktorá dokáže hrať hru Gomoku. Narozdiel od konvenčných metód prehľadávania stavového priestoru a ručně definovaných pravidiel kombinujem stochastické prehľadávanie ...