Now showing items 1-20 of 28

  • 3D Autoškola 

    Melcer, Pavel
    V této práci je řešena problematika trénování řidičských dovedností s využitím 3D simulátoru autoškoly, který kontroluje dodržování pravidel silničního provozu. Existující simulátory jsou rozděleny podle charakteristik a ...
  • 3D Autoškola 

    Hlipala, Martin
    Práca rieší problematiku simulácie pravidiel cestnej premávky a interaktívneho začlenenia užívateľa aplikácie do scény , pričom mu umožňuje aplikovať jeho schopnosti a vedomosti z oblasti pravidiel cestnej premávky priamo ...
  • 3D Autoškola 

    Kapoun, Petr
    Práce se zabývá návrhem a implementací simulátoru 3D autoškoly. Po analýze existujících řešení a návrhu simulátoru se práce zabývá problematikou kontroly pravidel silničního provozu a možností jejich implementace v simulátoru. ...
  • 3D modelování v programu Blender 

    Kubenka, Marek
    Tato bakalářská práce se zabývá 3D modelováním. Zejména se soustředí na volně dostupný program Blender. Zaobírá se možnostmi importu souborů do této aplikace. Z tohoto důvodu bylo využito programu Autodesk Inventor ...
  • Aplikace pro návrh a vizualizaci lezeckých stěn 

    Náplava, Tomáš
    Práce se zabývá návrhem a realizací programu pro modelování umělých lezeckých stěn. Aplikace, psaná v programovacím jazyku Python, je nadstavbou profesionálního grafického programu Blender. Umožňuje uživateli vytvořit model ...
  • Architektonická vizualizace ve virtuální realitě 

    Hložanka, Filip
    Tato práce se zaměřuje na nynější podobu virtuální reality a její využití v průmyslovém designu a architektuře. Je rozdělená do dvou částí. V první částí je popsána historie virtuální reality včetně fází vývoje a ...
  • Blender add-on pro vizualizaci dat 

    Doležal, Zdeněk
    S rostoucím zájmem o vizualizační techniky se nabízí možnost rozšíření již existujícího software pro 3D počítačovou grafiku o tvorbu vizualizací. Práce se zabývá vizualizací dat obecně, výběrem vhodných vizualizací, návrhem, ...
  • Detekce význačných bodů v obrazech vozidel 

    Chadima, Vojtěch
    Tato práce řeší automatickou detekci význačných bodů na obrázcích automobilu. Takto detekované význačné mohou dále sloužit k automatické kalibraci kamery, například pro dohled v dopravě, což je problém, po jehož vyřešení ...
  • Elektronický obchod ve 3D rozměru 

    Spousta, Martin
    Diplomová práce pojednává o problematice tvorby 3D elektronických obchodů v obecné rovině praktického využití. Obsahuje popis současného stavu elektronických obchodů, teoretické řešení problému přechodu na 3D s popisem ...
  • Futuristický kokpit pro městskou mobilitu 

    Bohovic, Samuel
    Rastúci záujem o mestskú leteckú dopravu vytvára priestor pre vývoj užívateľských rozhraní pre mestskú leteckú dopravu . Nasledújúca práca je koncept zobrazovania letových dát a užívateľského rozhrania pre tieto dopravné ...
  • Grafické intro 64kB s použitím OpenGL 

    Burkot, Martin
    Práce se zabývá problematikou tvorby minimálního grafického intra svou velikostí nepřesahujícího 64kB. Základem intra je procedurálně generovaný terén, který je doplněn o procedurální vegetaci a texturu představující mraky. ...
  • Matematické metody modelování morfologie jehličnanů 

    Janoutová, Růžena
    Cílem práce byla tvorba jehličnatého stromu nedestruktivní metodou umožňující popis struktury dospělého smrkového porostu. Z poskytnutých dat byl po jejich zpracování vytvořen model L-systému, kterým se vytvářely větve ...
  • Mimika lidské tváře 

    Melicher, Alexander
    Bakalářska práce se zaměřuje na simulaci mimiky lidské tváře, která se v současnosti využíva ve velkém rozsahu při vývoji počítačových her a animovaných filmů. Úkolem práce bylo vytvořiť 3D model v grafickém open-source ...
  • Modelovací plugin pro Blender 

    Černák, Michal
    Tato práce se zabývá automatizovaným generováním modelů stromů v prostředí open-source 3D modelovacího a animačního nástroje Blender. Program byl vytvořen v rozhraní pro programování aplikací Blenderu v jazyce Python. Práce ...
  • Návrh elektronického 3D katalogu 

    Špaček, Ondřej
    Tato bakalářská práce se zabývá návrhem řešení elektronického 3D katalogu sortimentu soukromé firmy. Práce poskytuje teoretický základ 3D modelování a metod, kterých se zde využívá. Popisuje některé možnosti pro zobrazení ...
  • Pokročilé renderovací techniky v OpenGL 2.0 

    Salajka, Vojtěch
    Tato práce se zabývá interaktivní počítačovou grafikou na programovatelném hardware. Na příkladech ukazuje možnosti využití shaderů pro tvorbu grafických efektů. Vysvětluje použití knihovny OpenGL a jazyka GLSL pro jejich ...
  • Postupná deformace 3D modelu 

    Zouhar, Marek
    Tato práce se zabývá tvorbou nástroje pro postupnou změnu tvaru trojrozměrného polygonálního modelu. Použité metody se inspirují zejména technikou Manual Landmarks a~využívají parametrizace objektu na kouli. Výsledkem práce ...
  • Realistické zobrazení mraků a kouře 

    Kopidol, Jan
    Tato práce se zabývá metodami pro vykreslování objemových dat jako jsou mraky nebo kouř v počítačové grafice. V úvodu jsou shrnuty techniky a triky používané v počítačové grafice pro zobrazení těchto těles ve scéně, především ...
  • Simulace a vizualizace letu golfového míče 

    Opletal, Petr
    Práce se zabývá simulací a vizualizací letu golfového míče. Výsledná aplikace byla implementována s využitím enginu Unity a fyzikální knihovny PhysX. Aplikace obsahuje implementaci základní golfové aerodynamiky a pokročilou ...
  • Simulace davu metodou BOIDS 

    Burda, Radek
    Práce popisuje metodu simulace shlukování C.Reynoldse -- BOIDS -- a použije ji jako základní model pro simulaci davu. Popisuje metody vyhýbání se překážkám a jak rozsuzovat síly (pravidla shlukování, vyhýbání se překážkám ...