Now showing items 1-20 of 86

  • 4K video přehrávač pro virtuální realitu 

    Chvíla, Václav
    Práce se zabývá implementací přehrávače videa pro virtuální realitu o kvalitě 4K. Teoretická část práce pojednává o vzniku 360° videí, jejich kompresi a následného zobrazení. V návrhu aplikace bylo zvoleno řešení s knihovnami ...
  • Akcelerace algoritmů pro hledání triplexů v DNA sekvencích 

    Weiser, Michal
    Triplexní formy DNA mají vliv na některé základní buněčné funkce. Informace o jejich umístění v genomech a všech vlivech na funkce organismu přesto nejsou známy. Většina algoritmů pro hledání triplexů neuvažuje důležité ...
  • Akcelerace aplikací na GPU v jazyce Python 

    Turcel, Matej
    Konvenčne sa v oblasti high performance computing (HPC) používajú prekladané jazyky, ako napríklad C++. Skriptovacie jazyky ako Python sú však pohodlnejšie a vývoj aplikácií je v nich rýchlejší a jednoduchší. Táto práca ...
  • Akcelerace Burrows-Wheelerovy transformace s využitím GPU 

    Zahradníček, Tomáš
    Tato práce se zabývá Burrows-Wheelerovou transformací (BWT) a možnostmi akcelerace této transformace na grafickém procesoru (GPU). Jsou představeny metody komprese založené na BWT. Pro práci s GPU jsou představeny softwarové ...
  • Akcelerace Burrows-Wheelerovy transformace s využitím GPU 

    Iša, Radek
    Tato bakalářská práce se zabývá burrows-wheelerovou transformací a urychlení této transformace pomocí grafické karty. Předvedením akcelerace burrows-wheelerovy transformace na komprimační metodě. Program je napsán v jazyce ...
  • Akcelerace částicových rojů PSO pomocí GPU 

    Záň, Drahoslav
    Tato práce sa zabývá populačně založenou stochastickou optimalizační technikou PSO (Particle Swarm Optimization) a její akcelerací. Jedná se o jednoduchou, ale velmi efektivní techniku, určenou k řešení složitých ...
  • Akcelerace částicových rojů PSO pomocí GPU 

    Krézek, Vladimír
    Tato práce se zabývá technikou PSO (Particle Swarm Optimization neboli Optimalizace pomocí částicových rojů), s jejíž pomocí je možné řešit komplexní problémy. Tuto techniku lze využít při řešení složitých kombinatorických ...
  • Akcelerace fotoakustického snímkování 

    Nedeljković, Sava
    Hlavním cílem této práce je navrhnout novu metodu rekonstrukce obrazu z dat fotoakustického snímkování. Fotoakustické snímkování je velmi populární neinvazivní metoda snímkování založená na detekování ultrazvukových vln ...
  • Akcelerace komprese dat v prostředí paralelních architektur 

    Juránek, Luboš
    Tato bakalářská práce se zabývá využitím paralelních architektur, zejména GPU, pro akceleraci vybraných bezeztrátových komprimačních algoritmů, založených na statistické metodě, a transformací, měnící entropii vstupních ...
  • Akcelerace kódování videa do formátu H.264 s využitím CUDA 

    Duong, Cuong Tuan
    Cílem této bakalářské práce je vytvořit funkční enkodér formátu H.264 akcelerovaného CUDA platformou. H.264 je aktuálně jeden z nejpopulárnějších standardů pro kompresi digitálního videa, jelikož je ale výpočetně náročný, ...
  • Akcelerace kryptografie pomocí GPU 

    Potěšil, Josef
    V této práci bude čtenář nejprve seznámen s vybranými pojmy z oblasti kryptografie. Ve spojení s popisem architektury a programových prostředků pro programování grafických karet (CUDA, OpenCL) byl vybrán algoritmus AES, ...
  • Akcelerace RSA na GPU 

    Balogh, Tomáš
    Tato bakalářská práce se zabývá implementací obecného algoritmu RSA prostřednictvím Montgomeryho násobení pro grafické karty. Pro vybranou platformu CUDA jsou vytvořeny čtyři verze implementace s cílem dosáhnutí co nejvyššího ...
  • Akcelerace zpracování dat z MRI na GPU 

    Kešner, Filip
    Tato bakalářská práce byla vypracována v průběhu studijního pobytu na Universita della Svizzera italiana ve Švýcarsku. Identifikace trajektorií neuronových vláken uvnitř lidského mozku má velký význam v mnoha lékařských ...
  • Algoritmy číslicového zpracování obrazu na grafických kartách 

    Bielczyk, Marek
    Cílem práce je ukázat možnosti využití grafických karet při zobrazování obrazového signálu. Práce je zaměřena obzvlášť na technologie CUDA a OpenCL. V řešení se nejdříve zaměříme na samostatnou grafickou kartu a ukážeme ...
  • Aplikace pro zarovnávání částí DNA 

    Kašpárek, Tomáš
    Tato práce se zabývá metodami zarovnání sekvenci DNA se zaměřením na rychlost prováděného úkonu a jeho optimálnost. Výsledkem práce je několik programů, které předvádějí zarovnávací algoritmy a jejich verze programované ...
  • Aplikace využívající paralelní zpracování pro kryptografické výpočty 

    Šánek, Jaromír
    Tato práce se zabývá paralelním programováním a modulárním mocněním. Vprvní části je srovnána rychlost funkcí modulárního mocnění zrůzných knihoven C/C++ na CPU. V druhé části se práce zabývá technologií CUDA, je zde změřena ...
  • Aproximace hlubokých neuronových sítí 

    Stodůlka, Martin
    Cílem mé práce je zjistit vliv a dopad aproximovaného počítání na přesnost hluboké neuronové sítě, konkrétně neuronové sítě pro klasifikaci obrazu. Pro implementaci neuronové sítě byla použita varianta frameworku Caffe ...
  • Částicové simulace v reálném čase 

    Horváth, Zsolt
    Částicové simulace v reálném čase se stali realitou teprve před několika roky, kdy se v informatice objevil pojem GPGPU. Tato nová technologie umožňuje využívat obrovskou sílu grafické karty pro obecné účely. V dnešní době ...
  • Derichův detektor hran 

    Němec, Zbyšek
    Tato práce se zabývá Derichovým detektorem hran, který je zajímavou alternativou k běžně používaným hranovým detektorům. Představuji v ní základní vlastnosti, silné a slabé stránky tohoto algoritmu. Zároveň jsem provedl ...
  • Detekce deformovatelného pole markerů 

    Schery, Miroslav
    Tato práce se zabývá studiem rozšířené reality a návrhem algoritmu detektoru pro modifikovaný Uniform Marker Field odolný vůči deformaci. Součástí práce je studium existujících typů markerů. Důležitou součástí je popis ...