Now showing items 1-20 of 62

  • Accelerating Face Anti-Spoofing Algorithms 

    Beňuš, Ondřej
    Tato práce se specializuje na akceleraci algoritmu z oblasti obličejově zaměřených anti-spoofing algoritmů s využitím grafického hardware jakožto platformy pro paralelní zpracování dat. Jako framework je použita technologie ...
  • Akcelerace algoritmů na architektuře Larrabee 

    Veselý, Ivo
    Intel Larrabee je jednou z prvních plně programovatelných grafických architektur. Práce popisuje tuto více-jádrovou architekturu z pohledu hardwarové implementace i z pohledu programovacího modelu. Larrabee sází na mnoho ...
  • Akcelerace částicových rojů PSO pomocí GPU 

    Záň, Drahoslav
    Tato práce sa zabývá populačně založenou stochastickou optimalizační technikou PSO (Particle Swarm Optimization) a její akcelerací. Jedná se o jednoduchou, ale velmi efektivní techniku, určenou k řešení složitých ...
  • Akcelerace částicových rojů PSO pomocí GPU 

    Krézek, Vladimír
    Tato práce se zabývá technikou PSO (Particle Swarm Optimization neboli Optimalizace pomocí částicových rojů), s jejíž pomocí je možné řešit komplexní problémy. Tuto techniku lze využít při řešení složitých kombinatorických ...
  • Akcelerace genetického algoritmu s využitím GPU 

    Pospíchal, Petr
    Tento text představuje diplomovou práci se zaměřením na akceleraci Genetických algoritmů s použitím grafických čipů. První část popisuje Genetické algoritmy a s ním související populaci, chromozom, křížení, mutaci a selekci. ...
  • Akcelerace heuristických metod diskrétní optimalizace na GPU 

    Pecháček, Václav
    Práce se zabývá řešením diskrétních optimalizačních úloh. Zaměřuje se na zkrácení doby výpočtu s využitím heuristických metod a paralelismu. Teoretický základ tvoří kombinace algoritmů ant colony optimization (ACO) a ...
  • Akcelerace komprese dat v prostředí paralelních architektur 

    Juránek, Luboš
    Tato bakalářská práce se zabývá využitím paralelních architektur, zejména GPU, pro akceleraci vybraných bezeztrátových komprimačních algoritmů, založených na statistické metodě, a transformací, měnící entropii vstupních ...
  • Akcelerace mikroskopické simulace dopravy za použití OpenCL 

    Urminský, Andrej
    S narastajúcim počtom vozidiel na našich cestách sa čoraz väčšmi stretávame so súčasnými problémami dopravy, medzi ktoré by sme mohli zaradiť početnejšie havárie, zápchy a zvýšenie vypúšťaných emisií CO2, ktoré znečisťujú ...
  • Akcelerace neuronových sítí s využitím GPU 

    Šimíček, Ondřej
    Tato práce se zabývá využitím grafických čipů pro akceleraci neuronových sítí s učením typu backpropagation. Pro řešení tohoto problému byla zvolena technologie OpenCL umožňující využít grafické čipy různých výrobců. Hlavním ...
  • Akcelerace zpracování dat z MRI na GPU 

    Kešner, Filip
    Tato bakalářská práce byla vypracována v průběhu studijního pobytu na Universita della Svizzera italiana ve Švýcarsku. Identifikace trajektorií neuronových vláken uvnitř lidského mozku má velký význam v mnoha lékařských ...
  • Algoritmy číslicového zpracování obrazu na grafických kartách 

    Bielczyk, Marek
    Cílem práce je ukázat možnosti využití grafických karet při zobrazování obrazového signálu. Práce je zaměřena obzvlášť na technologie CUDA a OpenCL. V řešení se nejdříve zaměříme na samostatnou grafickou kartu a ukážeme ...
  • Algoritmy grafiky a video v GP-GPU 

    Kula, Michal
    Tato Diplomová práce se zabývá detekcí objektů pomocí obecných výpočtů na grafických adaptérech. Je zde vysvětleno, na jakém principu grafické adaptéry pracují a základy jejich architektury. Na základě nich je ukázáno, jak ...
  • Částicové simulace v reálném čase 

    Horváth, Zsolt
    Částicové simulace v reálném čase se stali realitou teprve před několika roky, kdy se v informatice objevil pojem GPGPU. Tato nová technologie umožňuje využívat obrovskou sílu grafické karty pro obecné účely. V dnešní době ...
  • Detekce objektů na GPU 

    Jurák, Martin
    Tato práce je zaměřena na akceleraci detekce objektů v obraze metodou Random Forest. Detektor Random Forest se skládá ze souboru náhodných rozhodovacích stromů, které jsou na sobě nezávisle vyhodnocovány, čehož lze využít ...
  • Detekce obličejů ve videu na GPU 

    Tesař, Martin
    Tato práce se zabývá detekcí obličejů na gra fickém procesoru. V první části je uveden přehled metod detekce obličejů se zaměřením na detektor Violy a Jonese. Dále jsou prostudovány možnosti mapování klíčových částí detektoru ...
  • Detekce pohyblivého objektu ve videu na CUDA 

    Čermák, Michal
    Tato práce se věnuje sledování objektů ve videa z monokulární kamery za pomocí modelu sledovaného tělesa. Stav 3D objektu je určený pomocí minimalizace účelové funkce užitím částicového filtru. Účelová funkce je založena ...
  • Distribuce matematických výpočtů v PC 

    Fuksa, Tomáš
    Tato bakalářská práce se zabývá možnostmi využití grafických karet pro matematické výpočty. Výběrem vhodného vývojového nástroje a realizací několika příkladů využití výpočtů na grafických kartách.
  • Distribuovaná obnova hesel s využitím nástroje hashcat 

    Zobal, Lukáš
    Cílem této práce je vyvinout distribuované řešení pro obnovu hesel využívající nástroje hashcat. Základem tohoto řešení je nástroj pro obnovu hesel, Fitcrack, vyvinutý v rámci mé předchozí spolupráce na projektu TARZAN. ...
  • Efektivní komunikace v multi-GPU systémech 

    Špeťko, Matej
    Po predstavení CUDA technológie od Nvidie možu byť na grafických kartách počítané všeobecné výpočty. Grafické karty sú v podstate paralelné procesory s vysokým výpočtovým výkonom. Moderné superpočítače bývajú vybavené ...
  • Efektivní komunikace v multi-GPU systémech 

    Špeťko, Matej
    Po predstavení CUDA technológie od Nvidie môžu byť na grafických kartách počítané všeobecné výpočty. Grafické karty sú v podstate paralelné procesory s vysokým výpočtovým výkonom. Moderné superpočítače bývajú vybavené ...