Now showing items 1-11 of 11

  • Evoluční návrh využívající přepisovací systémy 

    Nétková, Barbora
    V této práci byla navržena a implementována metoda pro evoluční návrh přepisovacích systémů. Pomocí genetického algoritmu jsou navrhována pravidla pro specifickou variantu Lindenmayerova systému. Navržené gramatiky jsou ...
  • Generátor 3D objektů s využitím L-systémů 

    Kvita, Jakub
    Cílem této bakalářské práce bylo vytvořit interaktivní systém pro generování 3D modelů. Generátor je založen na L-systémech jako druhu formálních gramatik a želví grafice pro 3D modelování. Aplikace byla vytvořena v Javě ...
  • Generování 3D stromů na základě vzorových obrázků 

    Kubiš, František
    Diplomová práce se zabývá studiem možností generování 3D stromů za použití různých metod včetně bezkontextových gramatik a L-systémů. Diplomová práce dále obsahuje kapitolu o evolučních a genetických algoritmech, kde je ...
  • Generování hor a oblak pomocí fraktální geometrie 

    Tůma, Petr
    Práce se zabývá generováním krajinných útvarů pomocí fraktální geometrie. Je zde vysvětlen pojem fraktál a termíny s ním spojené. Další kapitoly popisují základní teoretické úvahy a implementace jednotlivých algoritmů. ...
  • Grafické intro 64kB s použitím OpenGL 

    Burkot, Martin
    Práce se zabývá problematikou tvorby minimálního grafického intra svou velikostí nepřesahujícího 64kB. Základem intra je procedurálně generovaný terén, který je doplněn o procedurální vegetaci a texturu představující mraky. ...
  • Matematické metody modelování morfologie jehličnanů 

    Janoutová, Růžena
    Cílem práce byla tvorba jehličnatého stromu nedestruktivní metodou umožňující popis struktury dospělého smrkového porostu. Z poskytnutých dat byl po jejich zpracování vytvořen model L-systému, kterým se vytvářely větve ...
  • Matematické modelování pomocí L-systémů 

    Janoutová, Růžena
    Tato práce pojednává o L-sytémech a jejich praktickém využití. Prácí můžeme pomyslně rozdělit na dvě části - teoretickou a aplikovanou. V teoretické části, tj. v první kapitole, se zabýváme samotnými L-systémy. Nachází se ...
  • Metody generování rostlin pro počítačovou grafiku 

    Picek, Jiří
    Tato bakalářská práce se zabývá metodami využitelnými pro generování rostlin pro počítačovou grafiku. Nejpodrobněji je zde probraná metoda generování pomocí L-systémů. Práce popisuje jednotlivé rozšíření 0L-systémů. Pro ...
  • Procedurálně generované město 

    Pazdera, Radek
    Bakalářská práce se zabývá procedurálním generováním měst. Prozkoumává již existující systémy a zabývá se používanými algoritmy a postupy v této oblasti. Dále popisuje návrh, implementaci a testování open-source systému ...
  • Procedurální generování města 

    Hájíček, Lukáš
    Tato práce se zabývá procedurálním generováním měst. Jsou v~ní definovány jednotlivé etapy vývoje města a existující metody sloužící k~jejich provedení. Dále jsou popsány postupy vycházející z~uvedených a použité při ...
  • Procedurální generování topologie města 

    Zvěřina, Lukáš
    Tato bakalářská práce se zabývá problematikou procedurálního modelování. Konkrétně se jedná o procedurální generování topologie města, využívající fraktální geometrii, nahrazovací gramatiky v podobě L-systémů, knihovnu ...