Now showing items 1-20 of 31

  • 3D browser fotografií 

    Horváth, Zsolt
    Dnešní prohlížeče fotek již nejsou jen obyčejnými prohlížeči. Pravidelně se objevují inovace jako například sdílení fotek na internetu, sociálních sítích nebo jejich zobrazení v 3D. Naším cílem bylo vyzkoušet nové, ještě ...
  • 3D šachy s využitím Leap Motion 

    Smejkal, Václav
    Tato bakalářská práce se zabývá pohybovým ovladačem Leap Motion. Výstupem práce je šachová 3D hra, která nabízí ovládání pomocí tohoto zařízení. Teoretická část popisuje historii podobných vstupních zařízení, Leap Motion ...
  • 3D uživatelská rozhraní 

    Hradečný, Tomáš
    Bakalářská práce se zabývá 3D uživatelskými rozhraními. Jsou v ní představeny některé existující přístupy k těmto rozhraním. Dále uvádí různé druhy vstupních a výstupních zařízení sloužících pro interakci člověka s počítačem. ...
  • Algoritmy pro zjednodušování modelů 

    Milata, Václav
    Práce se zabývá použitím OpenSceneGraphu, nástroji pro LOD a algoritmy pro zjednodušování modelů. Výsledkem je prototyp hry a aplikace pro demonstraci algoritmů.
  • Algoritmy změny úrovně detailu (LOD) v knihovně OpenSceneGraph 

    Koukolíček, Ondřej
    Tato práce se zabývá knihovnou OpenSceneGraph (OSG) a jejími možnostmi v oblasti algoritmů level of detail (LOD). Obsahuje seznámení s problematikou snižování úrovně detailů a podrobný popis metod, které se v souvislosti ...
  • CAD systém pro 3D modelování 

    Arlet, Filip
    Tato práce se zabývá tvorbou CAD systému pro 3D kreslení. Obsahuje uvedení do problematiky a stručnou charakteristiku CAD systémů. Hlavní náplní práce je návrh a implementace 3D CAD systému. V závěru práce jsou zhodnoceny ...
  • Demonstrace programovatelných shaderů pomocí knihoven OpenSceneGraph a QT 

    Harman, Peter
    Úlohou této práce je přiblížit čtenáři práci s vertex a fragment procesorem. Programy pro tyto procesory se nazývají vertex a fragment shadery. Mohou být napsané v různých programovacích jazycích pro ně určených(HLSL, ...
  • Detekce zubů na 3D počítačovém polygonálním modelu čelisti 

    Filip, Jan
    Cílem této bakalářské práce je návrh a implementace nástroje pro detekci zubů na 3D počítačovém polygonálním modelu čelisti, který umožní uživateli získat tvary zubů na čelisti. Tento nástroj by měl pomoci ve stomatologii. ...
  • Dynamické změny v terénu 

    Dvořák, Radim
    Tato práce se zabývá návrhem, realizací a analýzou modelu pro dynamickou deformaci terénu. Je popsán současný stav problematiky dynamických změn terénu v prostředí OpenSceneGraph a je uveden dostupný relevantní software ...
  • Fyzikální simulace v grafické scéně 

    Javorka, Marián
    Tento diplomový projekt se zaobírá problematikou fyzikální simulace aut. Program je vytvořen v programovacím jazyce C++ za pomoci knihoven OpenSceneGraph a Bullet, které jsou v práci v krátkosti představeny. Celá aplikace ...
  • Generování realistických modelů stromů 

    Luňák, Miroslav
    Tato páce se zabývá generováním realistických modelů stromů. Implementovaný algoritmus má mnoho nastavitelných parametrů, které mu umožňují generovat velké množství druhů listnatých stromů. Generované modely jsou také ...
  • GPU raytracer pro OSG 

    Kantor, Jiří
    Tato práce popisuje tvorbu jednoduchého raytraceru pro OpenSceneGraph, který běží na grafické kartě. V práci jsou popsány věci, které bylo nutné provést v OpenSceneGraphu, aby bylo možno předávat data do GPU a také několik ...
  • Grafické znázornění stereometrických jevů 

    Kroupa, Ondřej
    Aplikace pro podporu výuky středoškolské matematiky v oblasti stereometrických jevů a problémů zobrazených pomocí anaglyfů.
  • Interaktivní nástroj pro úpravu 3D polygonálních modelů 

    Vondrášek, Petr
    Práce se zabývá problematikou úpravy 3D polygonálních modelů pomocí konkrétní metody, která spočívá v lokální deformaci povrchu modelu ve směru normály.
  • Kosterní animace pro GPUengine 

    Minařík, Antonín
    Cílem této práce je studium technik používaných pro kosterní animace a následný návrh a implementace rozšíření pro kosterní animace do knihovny GPUEngine. V teoretické části jsou popsány techniky animací, kosterních animací ...
  • Manipulace s 3D modely implantátu pro plánování chirurgických operací v medicíně 

    Bišof, Martin
    Tato práce popisuje vývoj i samotné řešení aplikace pro plánování a simulaci chirurgických operací v medicíně. Dokumentační část začíná teoretickým základem, jež se zaměřuje nejprve na reprezentaci objektů v počítačové ...
  • Měření geometrických parametrů 3D modelů 

    Svoboda, Pavel
    Práce pojednává o problematice měření základních geometrických vlastností na modelu pomocí knihovny OpenSceneGraph. Implementováno bylo jednoduché získávání hodnot vzdáleností a velikostí úhlů jak na tělese, tak v promítnuté ...
  • Mimika lidské tváře 

    Melicher, Alexander
    Bakalářska práce se zaměřuje na simulaci mimiky lidské tváře, která se v současnosti využíva ve velkém rozsahu při vývoji počítačových her a animovaných filmů. Úkolem práce bylo vytvořiť 3D model v grafickém open-source ...
  • Nejkratší cesta mezi dvěma body po povrchu objektu 

    Mezera, Lukáš
    Hledání nejkratší cesty patří mezi základní problémy řešené v počítačové geometrii. Optimálním řešením je výpočet pomocí Dijkstrova algoritmu. Existuje ale i celá řada aproximačních algoritmů, které je také možné pro výpočet ...
  • OpenSceneGraph 

    Javorský, Peter
    OpenSceneGraph je voľne šíriteľný, multiplatformový interface pre programátorov aplikácií umožňujúci vytvorenie komplexného grafu scény, poskytujúceho vysokovýkonné 3D grafické zobrazovanie používané vývojármi aplikácií ...