Now showing items 1-20 of 46

  • Agent - Gamebot pro Unreal Tournament 

    Příborský, Martin
    Úkolem této bakalářské práce je návrh a tvorba agenta-gamebota s modulární architekturou pro hru Unreal Tournament 2004. Hlavním cílem agenta bylo dosáhnout co nejlepších výsledků a v závěru obstát i proti nativním agentům ...
  • Aplikace fuzzy logiky pro hodnocení rizikovosti firemních klientů 

    Mlčoch, Luboš
    Diplomová práce se soustředí na aplikaci principů fuzzy logiky v procesu hodnocení rizikovosti firemních klientů. Na základě reálných dat poskytnutých bankou autor navrhnul dva různé modely, které slouží jako nástroje pro ...
  • Aplikace soft computing při hraní her 

    Pospíšil, Milan
    Tato práce se zabývá aplikací klasických metod umělé inteligence a metod soft computing při hraní her. Pokouší se tyto medoty aplikovat na programech pro hraní dámy a šachů a srovnává dosažené výsledky.
  • Board Game Focused on Educational Support for Gaming Algorithms 

    Čáslava, Martin
    Tato práce se zabývá oblastí umělé inteligence zvané jako ''Metody pro hraní her''. Cílem této bakalářské práce je navrhnout a implementovat software, který umožní uživateli snadněji pochopit principy herních algoritmů ...
  • Evoluční aproximace obrazových filtrů 

    Foukal, Tomáš
    Tato diplomová práce popisuje problematiku aproximativního počítání, filtrování obrazu v hardwaru a evolučních algoritmů. Představuje řešení problému evoluční aproximace mediánových filtrů, kdy je cílem snížit výpočetní a ...
  • Fuzzy Petriho sítě pro expertní systémy 

    Maksant, Jindřich
    Tato práce si klade za cíl návrh a praktickou realizaci expertního systému, jehož báze znalostí bude modelovaná fuzzy Petriho sítí. Při návrhu je vycházeno z poznatků teoretického rozboru diagnostického expertního systému ...
  • GENERATIVNÍ NÁBYTEK 

    Picek, Matěj
    Tato diplomová práce se zabývá základními principy fungování technologie generativního navrhování, metodou topologické optimalizace a hledáním jejich potenciálu s možnostmi aplikace v oblasti navrhování nábytku. Hlavním ...
  • Grafické animace metod řešení úloh 

    Macek, Jiří
    Pro automatizované řešení problémů výpočetní technikou se používají různé implementace umělé inteligence. Tato práce se zabývá  některými typickými metodami, popisuje jejich vlastnosti, porovnává je a uvádí  možný způsob ...
  • Hodnocení klienta banky 

    Richtrová, Kateřina
    Diplomová práce se zabývá možností využití nástrojů umělé inteligence jako prostředku pro podporu manažerského rozhodování v podniku. Práce obsahuje návrh modelu fuzzy logiky v MS Excel a MATLAB jako nástroje pro hodnocení ...
  • Hraní deterministických her s učením 

    Knoflíček, Jakub
    Tato práce se zabývá tvorbou umělé inteligence pro počítačového hráče deterministických her, jako je například dáma. Je rozebrán princip myšlenky a metody pro nalezení nejlepšího tahu pro daný herní stav v rozsáhlém stavovém ...
  • Inteligentní systém pro účast v soutěži SSCAI 

    Horázný, Václav
    V této práci se zabývám vytvořením umělé inteligence tak, aby splňovala podmínky pro uvedení do soutěže SSCAI Tournament. Obsahuje charakteristiku a herní mechaniky hry Starcraft: Brood War, popis pravidel zmíněné soutěže ...
  • Kooperativní hra v multi-agentním prostředí Jason 

    Husa, Jakub
    Tato práce se zabývá tvorbou hry založené na multi-agentním systému. Práce začíná seznámením se s teorií multi-agentních systémů, strategických počítačových her, jazyka AgentSpeak a jeho nástavby Jason použitých při ...
  • Modulární nástroj pro tvorbu her s umělou inteligencí 

    Klika, Jan
    Tato bakalářská práce se zabývá návrhem a implementací nástroje pro usnadnění tvorby umělých inteligencí. Nástroj používá vlastní univerzální komunikační protokol, podporuje více typů her, je rozšiřitelný o další hry pomocí ...
  • Možnosti volně dostupné umělé inteligence 

    Ostrý, Lubomír
    Tato práce je zaměřena na volně dostupné nástroje a zdroje z oblasti umělé inteligence, konkrétně z odvětví machine learning. Jejím úkolem je prozkoumat současný stav, možnosti a omezení práce s open source programy umělé ...
  • Návrh automatického hodnocení rizika úvěru bankovních klientů 

    Kobelka, Jiří
    Diplomová práce se zabývá aplikací fuzzy logiky na proces automatické detekce úpadkového klienta z pohledu řízení úvěrového rizika banky. Na základě analýzy stávajícího informačního systému Credit Risk Monitoring autor ...
  • Návrh řídicího členu s použitím metody CARLA 

    Jasanský, Michal
    Tato bakalářská práce je zaměřená na aplikaci metody opakovaně posilovaného učení známou pod názvem „Continuous Action Reinforcement Learning Automata“ (CARLA). V práci je shrnut základní popis metod umělé inteligence, ale ...
  • Optimalizace vibračního mikrogenerátoru. 

    Kurfűrst, Jiří
    Tato práce ukazuje jakým způsobem je možné vyrábět nízkou energii potřebnou pro napájení senzorů. Tyto generátory jsou použity jako lokální zdroje pracující na vibračním principu. K získání potřebné energie je využito ...
  • Principy a aplikace neuroevoluce 

    Herec, Jan
    Práce se na teoretické úrovni zabývá evolučními algoritmy (EA), neuronovými sítěmi (NN) a jejich syntézou v podobě neuroevoluce. Z praktického hlediska je cílem práce ukázat uplatnění neuroevoluce na dvou odlišných úlohách. ...
  • Reversi 

    Labaj, Tomáš
    Tato práce se věnuje umělé inteligenci, resp. použití umělé inteligence na deskové hře Reversi. Ta je nejlépe realizovatelná pomocí metody minimax. Aby nedocházelo k zbytečnému prohledávání stavového prostoru, je vhodné ...
  • Robotický hráč dámy 

    Štěrba, Ondřej
    Tato práce se věnuje hraní dámy pomocí manipulátoru Lynxmotion AL5D ovládaného pomocí mikrokontroleru ARM Cortex M3. K tomu se využívají algoritmy rozpoznání obrazu, umělé inteligence a algoritmy řízení šestiosého manipulátoru ...