Now showing items 1-20 of 66

  • 3D projekce fotek v OpenGL 

    Ondrejíček, Marián
    Účelem této práce bylo navržení spůsobu projekce fotek v 3D prostoru za pomocí OpenGL a implementování těchto technik ve formě fungující aplikace. Opisovány jsou také principy Qt toolkitu, ve kterém je naprogramováno ...
  • 3D rekonstrukce obličeje 

    Poulíček, Zbyněk
    Tato práce se zabývá 3D rekonstrukcí obličeje s promítnutou pravidelnou mřížkou z 2D snímku. Zahrnuje také detekci mřížky v obraze a popis potřebných metod zpracování rastrového obrazu. Aplikace je napsána v jazyce C++ ...
  • 3D závodní hra 

    Vlach, Jan
    Tato práce se zaměřuje na návrh a implementaci 3D závodní hry s grafickými efekty. Cílem této práce je vytvořit závodní hru s grafickými efekty tvořeny především emitory částic. K detekci kolize je ve hře využita fyzikální ...
  • Akcelerace grafických operací s využitím FPGA 

    Čapka, Ladislav
    Tato práce se zabývá rozborem grafického retezce, pomocí kterého lze vykreslit požadovaný obraz. Dokument je zamerený na vykreslovací algoritmy, které jsou využívány v rasterizacním bloku. Hlavním cílem této práce je popsat ...
  • Akcelerace zpracování obrazu v GP-GPU a OpenCl 

    Grim, Pavel
    Tato práce studuje možnosti získání co nejkvalitnějšího obrázku z videa, které obsahuje konstantní záběr jediné věci, a navrhnutí a vytvoření programu, který by toto video takto zpracovával. V prácí se nachází popis několika ...
  • Algoritmy vyhledávání 

    Ďuriš, Martin
    Práca sa venuje opisu a analýze vybraných algoritmov vyhľadávania v jednodnorozmerných poliach. Algoritmy sú analyzované matematicky a graficky. Matematická analýza je realizovaná na základe množstva vykonaných porovnaní ...
  • Animační knihovna se zaměřením na skeletální animace 

    Dokoupil, Petr
    Tato práce prezentuje návrh animačního enginu dostatečně flexibilního k tomu, aby pojal širokou škálu algoritmů pro animaci, s jednotným přístupem ke každé z nich. Jedním z hlavních cílů byla podpora vytváření komplexních ...
  • Automorfing dvou obrázků 

    Čermák, Pavel
    Tato práce se zabývá tvorbou automorfingu mezi zdrojovým a cílovým obrazem. Práce popisuje již existující metody a algoritmy pro tvorbu morfingu. Dále se práce zaměřuje na popis návrhu a realizaci metody pro tvorbu ...
  • Časová interpolace oftalmologických videosekvencí pomocí multimodálního lícování 

    Kadla, Jan
    Tato diplomová práce poskytuje popis fundus kamery jakožto medicínského zobrazovacího systému. Stručně jsou vysvětleny dílčí součásti tohoto systému a uvedeny příklady konstrukčních variant některých prvků. Dále se práce ...
  • Discrete Orthogonal Transforms and Neural Networks for Image Interpolation 

    Oravec, M.; Polec, J. (Společnost pro radioelektronické inženýrství, 1999-09)
    In this contribution we present transform and neural network approaches to the interpolation of images. From transform point of view, the principles from [1] are modified for 1st and 2nd order interpolation. We present ...
  • Distributed Ray Tracing 

    Slovák, Radek
    Práce se zabývá studiem globální zobrazovací metody distribuované sledování paprsku. Ta z matematického popisu scény generuje dvourozměrné obrazy o vysoké kvalitě a realističnosti. Práce rozebírá problematiku a vysvětluje ...
  • Doplňování chybějících úseků v audio signálu 

    Pospíšil, Jiří
    Cílem této bakalářské práce je seznámit se s metodami pro doplňování chybějících úseků v audio signálu, a to metodami založenými na interpolaci periodického signálu a interpolaci AR modelu signálu. Dále nás seznamuje s ...
  • Generátory umělého šumu v obraze 

    Sigmund, Pavel
      V této práci implementuji knihovnu pro generovaní základních typů šumů,  kterou dále využívám pro generování procedurálních textur a výškové mapy. Zaměřil jsem se na metodu K. Perlina, hojně využívanou pro tvorbu textur ...
  • Generování obrazu pomocí konvolučních neuronových sítí 

    Kohút, Jan
    Tato bakalářská práce se zabývá navržením a analýzou konvolučních neuronových sítí generujících obrázky znaků na základě jejich parametrů. Parametry znaků jsou typ znaku, font, barva znaku, barva pozadí, translace a rotace. ...
  • Geometrické transformace obrazu 

    Havelka, Jan
    Cílem bakalářské práce je nastudování základů zpracování obrazu, především pak lineárních transformací obrazu a interpolací obrazových bodů. Za účelem bližšího seznámení je vhodné provést implementaci základních geometrických ...
  • Geometrické transformace obrazu 

    Němeček, Petr
    Tato diplomová práce se zabývá akcelerací geometrických transformací obrazu s využitím GPU a architektury NVIDIA (R) CUDA TM. Časově kritické části kódu jsou přesunuty na GPU a vykonány paralelně. Jedním z výsledků je ...
  • Image Super-Resolution via Wavelet Feature Extraction and Sparse Representation 

    Alvarez-Ramos, V.; Ponomaryov, V.; Sadovnychiy, S. (Společnost pro radioelektronické inženýrství, 2018-06)
    This paper proposes a novel Super-Resolution (SR) technique based on wavelet feature extraction and sparse representation. First, the Low-Resolution (LR) image is interpolated employing the Lanczos operation. Then, the ...
  • Implementace úloh z oblasti zpracování signálů pro podporu výuky 

    Ševčík, Zdeněk
    Tato práce řeší Fourierovy řady, fázorový diagram, převzorkování signálu a amplitudovou modulaci. Všechny tyto problematiky jsou analyzovány v teoretické části práce. Jsou zde odvozeny všechny tři tvary Fouriery řady, ...
  • Interaktivní editor a prohlížeč animací 

    Ducháč, Michal
    Príchodom výkonných grafických staníc počítačová animácia rýchlo vytlačila tradičné metódy animácie. V súčasnosti, počítačová animácia má mnoho aplikácií, napr. video hry, kinematografia, média, predpoveď počasia a mnohé ...
  • Internetová knihovna metod a algoritmů pro registraci medicínských obrazů 

    Koňařík, Jakub
    Registrace obrazů je postup vedoucí k nalezení geometrické transformace, která zajistí shodnou pozici, orientaci a velikost korespondujících objektů v obrazech. Jaké jsou tyto metody a jak fungují? Tyto metody a principy ...