Now showing items 1-20 of 44

  • 3D model vybraného objektu 

    Barancová, Simona
    Predmetom tejto diplomovej práce je tvorba 3D modelu vo vybranom programe. Na začiatku diplomovej práce je stručný opis vybraného objektu – Chrámu sv. Václava v Brně. Ďalej nasledujú prípravné práce pred meraním, tvorba ...
  • 3D monitor 

    Szkandera, Jan
    Tato bakalářská práce se zabývá návrhem a realizací systému, který umožní obraz scény zobrazovaný na ploše vnímat prostorově. Prostorové vnímání 2D obrazové informace je umožněno jednak stereopromítáním a jednak tím, že ...
  • Akcelerace algoritmů na architektuře Larrabee 

    Veselý, Ivo
    Intel Larrabee je jednou z prvních plně programovatelných grafických architektur. Práce popisuje tuto více-jádrovou architekturu z pohledu hardwarové implementace i z pohledu programovacího modelu. Larrabee sází na mnoho ...
  • Akviziční kontrast při projekčním a projekčně-rekonstrukčním zobrazení 

    Zubal, Lukáš
    Výsledkem práce je počítačový program, který nejprve simuluje projekční a projekčně-rekonstrukční zobrazení ve voxelovém prostoru, poté uživateli osvětlí pojem akviziční kontrast v obrazech projekčního a projekčně ...
  • Animace výrobních systémů 

    Veselský, Josef
    Tato diplomová práce se zabývá vytvořením programového grafického rozhraní pro animaci výrobního procesu. Diplomová práce je rozložena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části diplomové práci je uvedena rešerše ...
  • Animovaný 3D model 

    Konečný, Kamil
    Tato práce se zabývá výrobou trojrozměrného animovaného modelu. Jedná se o vizualizaci pohybu koulí po kulečníkovém stole. Práce obsahuje souhrn fyzikálních jevů, metod simulace a animačních technik. Dále je uveden stručný ...
  • Animovaný 3D model 

    Konečný, Kamil
    Tato práce se zabývá tvorbou trojrozměrného animovaného modelu. Jedná se o model kulečníkového stolu a vizualizaci pohybu koulí po jeho povrchu. Cílem práce je řešení pohybu koulí pomocí metod počítačové simulace. Tato ...
  • Animovaný grafický model 

    Mikšaník, Martin
    Bakalářská práce se zabývá demonstrací málo používaných optických jevů v počítačové grafice, konkrétně fluorescencí a dispersí světla. Práce také navrhuje jiný postup při práci se světlem, materiálem a jeho vykreslení. ...
  • Částicové efekty v počítačových hrách 

    Zachariáš, Michal
    Cílem této bakalářské práce je čtenáři přiblížit problematiku částicových systémů, jejich historii a současný trend, který stále více směřuje k využití akcelerace pomocí GPU grafických adaptérů. Dále se zabývá návrhem a ...
  • Částicové systémy 

    Synáček, Jan
    Obsahem této práce je návrh a implementace rozšíření částicového systému article SystemsAPI. Rozšíření poskytuje prostředek, kterým lze rozdělit 3D model definovanýpomocí okrajové reprezentace na části pomocí rovin a ...
  • Demonstrační aplikace algoritmů vyplňování uzavřených oblastí ve 2D 

    Hort, Pavel
    Tato práce se zabývá postupy použitými při vyplňování uzavřených oblastí ve 2D. V dokumentu jsou popsány algoritmy, které se k tomuto účelu nejčastěji využívají. Text popisuje obě hlavní skupiny těchto metod, tedy algoritmy ...
  • Design počítačové myši 

    Uhlíř, Filip
    V této bakalářské práci je řešen návrh počítačové myši určené pro úzkou oblast počítačové grafiky a 3D grafiky. Záměrem bylo navrhnout neotřelou koncepci myši, která svojí funkcionalitou a vzhledem předčí stávající produkci. ...
  • Detekce a vizualizace specifických rysů v mračnu bodů 

    Kratochvíl, Jiří Jaroslav
    Mračno bodů je neuspořádaná množina bodů popsaných souřadnicemi (x, y, z), která reprezentuje reálný objekt. Tyto body jsou získány prostřednictvím 3D skenovacích technologií, například LIDAR (Light Detection And Ranging) ...
  • Digiverse monument 

    Tajovský, Jakub
    Ve své diplomové práci se zabývám obrazem na hranici digitálního a analogového média a horizontem jako hranicí vizuální percepce. Výstupem je počítačový program, variabilní obraz, digitální verze uměleckého artefaktu. Jedná ...
  • Grafické intro 64kB s použitím OpenGL 

    Gunia, Pavel
    Tato práce pojednává o fenoménu grafického intra, často označovaném jako digitální graffiti. Detailně se rozebere téma grafického intra s omezenou velikostí a popíší se techniky vhodné k jeho realizaci. Na konci práce jsou ...
  • Jednoduchá hra v OpenGL 

    Čapek, Radovan
    Práce se zaměřuje na problematiku počítačové grafiky a tvorby her. Popisuje fyzikální model chování auta a implementuje ho v podobě závodní hry. Hra načítá modely formátu 3ds a obsahuje mnoho zajímavých vizuálních technik. ...
  • Light Propagation Volumes 

    Růžička, Tomáš
    Cílem diplomové práce je popsat různé metody výpočtu globálního osvětlení scény včetně techniky Light Propagation Volumes. Pro tuto metodu jsou podrobně popsány všechny tři kroky výpočtu: injekce, propagace a vykreslení. ...
  • Manipulace s objekty pomocí p5 glove 

    Čapek, Radovan
    Práce se zaměřuje na popis základních principů virtuální reality, na využití datových rukavic ve virtuální realitě a implementuje aplikaci s využitím vstupního zařízení P5 glove. Implementace obsahuje mimo jiné různé ...
  • Metody realistického zobrazování 

    Veselý, Ivo
    Tato práce se zabývá možností běhu realistické grafiky na dnes běžně dostupném technickém vybavení. Za tímto účelem je v práci diskutováno použití metod pro realistické zobrazování, zvláště pak metoda sledování paprsku. ...
  • Minimalistická reprezentace modelu areálu Božetěchova 

    Rosa, Štěpán
    Tato práce se zabývá vytvořením a zobrazením minimalistického modelu areálu Božetěchova pomocí programovacího jazyka C s využitím knihovny OpenGL a její nadstavby GLUT. Na začátku práce je teoretický základ, který vedl ke ...