Now showing items 1-20 of 30

  • 3D model hvězdárny ve Valašském Meziříčí 

    Dubec, Marek
    Cílem této diplomové práce je vytvoření digitálního 3D modelu hvězdárny ve Valašském Meziříčí. Stavba je zaměřena klasickými geodetickými metodami. Výsledkem této práce je drátový model vytvořen v programu MicroStation ...
  • 3D model vybraného objektu 

    Ptáček, Pavel
    Cílem této diplomové práce je vytvoření digitálního 3D modelu Dolního morového hřbitova ve Žďáru nad Sázavou. Primárně je stavba zaměřena klasickými geodetickými metodami. Výsledná podoba modelu je zpracována v programu ...
  • Analýza scény založená na 2D obrazech 

    Hejtmánek, Martin
    Tato práce se zabývá analýzou povrchu objektů v jednoduché scéně reprezentované dvourozměrným obrazem. Shrnuje běžně používané metody v tomto oboru informačních technologií a popisuje jejich výhody a nevýhody. Na základě ...
  • Analýza vrstvy nervových vláken na snímcích sítnice s využitím lokálních binárních vzorů 

    Doležal, Petr
    Tato práce popisuje metodu LBP (Localy Binary Pattern) v jejích různých formách jako nástroj pro analýzu vrstvy nervových vláken jakožto snímků s texturou a bez textury. První část práce se zabývá vrstvou nervových vláken ...
  • Animovaný podvodní skybox v OpenGL 

    Lagová, Lenka
    Bakalářská práce se zabývá problematikou řešení animovaného podvodního skyboxu pomocí OpenGL. Práce obsahuje úvod k OpenGL, popisuje grafické techniky používané pro vykreslování a metody pro procedurální generování objektů ...
  • Animovaný skybox v OpenGL 

    Pavlík, Vít
    Bakalářská práce se zabývá tvorbou animovaného skyboxu. Cílem práce je demonstrovat metody vytváření skyboxů, především pak metody procedurální. V hlavní části práce jsou rozebrány techniky potřebné pro vykreslení jednotlivých ...
  • Aplikace procházení rozsáhlou 3D krajinou 

    Panáček, Petr
    V oblasti počítačové grafiky se často setkáváme s vykreslováním velmi rozsáhlé krajiny. I přes výkony dnešních počítačů se jedná o velmi náročné výpočty. Jsou proto vyvíjeny algoritmy, které snižují úroveň detailu a ...
  • Asymetrická odezva na tahové a tlakové zatěžování neželezných kovů 

    Čavojec, Martin
    Bakalářská práce se zabývá asymetrickou odezvou na tahové a tlakové zatěžování neželezných kovů, jmenovitě hořčíkových slitin. Popisuje základní problematiku zkoušek tahem a tlakem, experimentální stanovením asymetrické ...
  • Detekce zeleně v obraze 

    Černá, Tereza
    Tato práce se zabývá detekcí vegetace v obraze. Jsou zde popsány přístupy k detekci vegetace. Pro vytvoření aplikace byla vybrána metoda detekce trávy ve videu v reálném čase. V práci je navrhnut nový způsob vyhodnocení ...
  • Evaluace texturních příznaků 

    Průša, Petr
    Tato bakalářská práce se zabývá statistickým popisem textur metodami LBP a maticemi souslednosti. Obsahem je také vyhodnocení matic souslednosti pomocí Haralickových příznaků. Implementace je v jazyce C++ a byla využita ...
  • Grafické intro 64kB s použitím OpenGL 

    Hejl, Zdeněk
    Práce popisuje hlavní části implementace grafického intra s omezenou velikostí. Popsány jsou použité minimalistické techniky a způsob procedurální výroby textur a jednoduchých i složitých 3D objektů. Dále jsou vysvětleny ...
  • Grafické intro 64kB s použitím OpenGL 

    Milet, Tomáš
    Diplomová práce se zabývá tvorbou intra s omezenou velikostí. Práce popisuje metody pro omezení velikosti výsledné aplikace. Hlavní část práce popisuje metody pro generování a animaci grafického obsahu. Zabývá se tvorbou ...
  • Grafické intro 64kB s použitím sledování paprsku 

    Dočkal, Jiří
    Tato práce se zabývá popisem tvorby aplikace určené zadáním této bakalářské práce. V dokumentu jsou popisovány problémy a principy související s danou tématikou práce. Dokument dále popisuje vlastní realizaci aplikace a ...
  • Grafické rozhraní pro deskové hry 

    Žerdík, Jan
    Bakalářská práce se věnuje vytváření grafického rozhraní pro deskové hry. Cílem práce je modulární aplikace s možností hraní her. Dalším důležitým prvkem zadání je implementace grafických algoritmů vhodných pro omezenou ...
  • Hra 128kB s použitím OpenGL 

    Kačur, Vladimír
    Bakalářská práce se zabývá tvorbou hry s omezenou velikostí . Práce popisuje metody pro omezení velikosti výsledné aplikace . Hlavní část práce popisuje metody pro generování grafického obsahu , pohybu po něm a reakce s ...
  • Klasifikace objektů v obraze podle textury 

    Hutárek, Jiří
    Práce se zabývá detekcí textur v obraze pomocí metody Local binary patterns (LBP). Texturním příznakem je histogram hodnot LBP ve zkoumaném obraze a klasifikace textur je prováděna pomocí umělé neuronové sítě. S použitím ...
  • Klasifikace objektů v obraze podle textury 

    Hutárek, Jiří
    Hlavním tématem této práce je klasifikace textur a rozpoznávání objektů v obraze podle textury. Jsou rozebírány různé texturní příznaky včetně několika variant local binary patterns (LBP). Je navržena nová modifikace LBP ...
  • Klasifikace objektů v obraze podle textury 

    Wozniak, Jan
    Práce se zabývá analýzou texturních příznaků a klasi fikací známých objektů. Poskytuje základní přehled běžně používaných texturních příznaků a principů jejich klasi fikace, přičemž užší pozornost je věnována extrakci local ...
  • Metody pro doplňování chybějících dat v obrazu 

    Vodička, Radek
    Cílem této práce je popsat základní principy metod inpaintingu. Blíže se zde seznámíme s metodou postupné opravy poškozené oblasti z okrajů po bodech a pomocí úrovňových křivek. Výstupem práce je porovnání obrázků, kde byl ...
  • Moje soukromá sbírka – „tetraptych“ 

    Nikitina, Pavla
    Bakalářská práce se zabývá zvětšením a převedením textury detailů abstraktních maleb v sochařské monochromní reliéfy. Jako podklad pro práci mi posloužila má sbírka 3D skenů detailů abstraktních maleb ze světově známých ...