Now showing items 1-20 of 142

  • 2D Java Strategy Game 

    Nývlt, Jiří
    Tato práce se zabývá návrhem a implementací strategické video hry v jazyce Java. Součástí práce bude simulace netriviálního počítačového protivníka. V praktické části je popsán postup implementace jednoduché strategické ...
  • Adaptivní generování příběhu v RPG 

    Vymazal, Jiří
    Procedurální generování příběhu nabízí mnoho výhod například pro přostředí počítačových her. Ovšem, zachování alespoň některých kvalit autorského vyprávění při algoritmickém generování je náročný problém. Tento je v práci ...
  • Adaptivní model pro simulaci znečištění ovzduší 

    Pazúriková, Jana
    Znečištění ovzduší ohrožuje životní prostředí i životy lidí a je třeba lépe pochopit procesy, které se za ním skrývají. Počítačové modely a jejich simulace pomocí advekčně-difuzní rovnice, popřípade jinými způsoby, poměrně ...
  • Aktivní učení s neuronovými sítěmi 

    Beneš, Štěpán
    Práce se věnuje problematice propojení aktivního učení a konvolučních neuronových sítí při rozpoznávání obrazu. Cílem je pozorovat chování vybraných strategií aktivního učení v širším spektru podmínek. Nejprve se v práci ...
  • Algoritmus pro detekci pozitívního a negatívního textu 

    Musil, David
    Se svižným vývojem informačních a komunikačních technologií vzrůstá i množství informací produkovaných nejrůznějšími zdroji v elektronické podobě. Třídění a získávání znalostí z těchto dat vyžaduje značné úsilí, které pro ...
  • Algoritmy pro umělou inteligenci 

    Petrželka, Jan
    Tato diplomová práce se zabývá algoritmy používanými v oblasti umělé inteligence, konkrétně se jedná o algoritmy popsané v knize Artificial Inteligence: A Modern Approach autorů Russela a Norviga a jejich implementaci v ...
  • Analýza a predikce vývoje devizových trhů pomocí chaotických atraktorů a neuronových sítí 

    Pekárek, Jan
    Práce se zabývá komplexní analýzou a predikcí devizových trhů. Využívá při tom pokročilých metod umělé inteligence, zejména neuronových sítí a teorie chaosu. Představuje netradiční přístupy a metody z každé z těchto oblastí, ...
  • Analýza rozložení stran textových dokumentů pomocí hlubokých neuronových sítí 

    Endrych, David
    Cílem této bakalářské práce je vytvořit nástroj pro analýzu rozložení stran textových dokumentů. Problém je řešen pomocí konvolučních neuronových sítí. Architekturou zvolenou v téhle bakalářské práci je architektura U-Net. ...
  • Aplikace evolučního algoritmu na optimalizační úlohu vibračního generátoru 

    Nguyen, Manh Thanh
    Tato práce se bude zabývat použitím metod umělé inteligence pro řešení optimalizační úlohy s více proměnnými. Rešeršní část je věnována problematice globální optimalizace a přehledu metod řešení. Z praktických důvodů je ...
  • Arimaa 

    Kanis, Martin
    Arimaa je desková hra s jednoduchými pravidly. Je jednoduchá pro lidi, ale zároveň složitá pro počítače.Cílem této bakalářské práce je seznámit se s metodami, které se využívají při hraní her s využitím umělé inteligence. ...
  • Automatické strojové metody získávání znalostí z multimediálních dat 

    Mašek, Jan
    Kvalitní a efektivní zpracování rostoucího množství multimediálních dat začíná být v dnešní době stále více potřebné pro získání určité znalosti z těchto dat. Práce se zabývá výzkumem, implementací, optimalizací a ...
  • Automatický systém pro hraní hry Starcraft 

    Skácel, Dalibor
    Tato práce se zaměřuje na principy umělé inteligence použité v počítačových hrách a jejich demonstraci za pomoci implementovaného automatického systému pro hraní hry Starcraft. Tento systém využívá technik, jako jsou: ...
  • Automatizace hry "Hearthstone" 

    Zelníček, Filip
    Tato práce se zabývá počítačovou karetní hrou Hearthstone: Heroes of Warcraft a aplikací umělé inteligenci na tuto hru. Program umí zpracovat informace ze hry a následně je ohodnotit speciálním algoritmem, vyhodnotí je a ...
  • Chatbot postavený na umělých neuronových sítích 

    Čechák, Jiří
    Bakalářská práce popisuje implementaci a způsob fungování generativního chatbotu. Chatbot byl implementován v jazyce Python pomocí umělých neuronových sítí a je založen na sequence-to-sequence principu. Výsledný chatbot ...
  • Chatbot v podnikovém informačním systému 

    Novák, Miroslav
    Tato diplomová práce řeší problematiku tvorby chatovacích robotů. Teoretická část práce představuje obecně koncept konverzačního rozhraní a analyzuje dostupné technologie k jeho tvorbě. Praktická část práce řeší návrh a ...
  • DECISIONS 

    Vrba, Martin
    Předložená práce se snaží reflektovat strukturu lidského světa, který skrze svou sebedestruktivní tendenci zároveň utváří nadčlověka v podobě umělé inteligence. Zkoumá možnosti naší imaginace a to, nakolik dokážeme uvažovat ...
  • Detekce výskytu objektů ve videozáznamu 

    Šamánek, Jan
    Tato bakalářská práce se zabývá detekcí objektů ve videozáznamu, především pomocí konvolučních neuronových sítí a implementace jednoduchého uživatelského rozhraní, které dovolí uživateli vybírání mezi klasifikátory a jejich ...
  • Diagnostický expertní systém 

    Mertlík, Tomáš
    Tato práce obsahuje informace ohledně expertních systémů. Expertní systém je počítačový program, který má za úkol poskytovat expertní rady, rozhodnutí nebo doporučit řešení v konkrétní situaci. V této práci jsou definované ...
  • Diagnostika problému pomocí expertního systému 

    Mertlík, Tomáš
    Tato práce obsahuje informace ohledně expertních systémů. Expertní systém je počítačový program, který má za úkol poskytovat expertní rady, rozhodnutí nebo doporučit řešení v konkrétní situaci. V této práci jsou definované ...
  • Distribuovaný simulátor umělého života 

    Weiss, Martin
    Jak studium a modelování umělé inteligence, tak vhodné využití distribuovaných výpočetních systémů patří k tématům, o kterých se dnes a v budoucnu ještě hodně mluvit bude. Zmíněných odvětví se týká i tato práce s daným ...