Now showing items 1-20 of 36

  • 3D video browser 

    Míchal, Vít
    Cílem tohoto projektu je navrhnout a vytvořit aplikaci pro vizualizaci vzájemně propojených video dat. Vizualizace probíhá ve 3D prostoru a snaží se využít jeho výhody (např. vnímání hloubky). V tomto dokumentu je obsaženo ...
  • Architektonická vizualizace ve virtuální realitě 

    Hložanka, Filip
    Tato práce se zaměřuje na nynější podobu virtuální reality a její využití v průmyslovém designu a architektuře. Je rozdělená do dvou částí. V první částí je popsána historie virtuální reality včetně fází vývoje a ...
  • Design brýlí pro virtuální realitu 

    Blunár, Jan
    Tématem mé bakalářské práce je design brýlí pro virtuální realitu. Cílem je navrhnout produkt řešící problémy zjištěné u současných produktů především z ergonomického a technického hlediska. Kvůli rychle se vyvíjejícímu ...
  • Design kráčivého rypadla 

    Wenzl, Filip
    Tématem diplomové práce je design kráčivého rypadla. Práce se zabývá koncepčním řešením inovativní možnosti dálkového ovládání a popisuje konstrukční, technologické a ergonomické aspekty tohoto řešení s ohledem na současné trendy.
  • Development and Implementation of Energy Savings and Energy Management Methodology in an Industrial Enterprise 

    Dudarev, Ivan
    V současné době se problematika energetických úspor dostává do popředí zájmu jak na úrovni jednotlivých podniků, tak i na úrovni celého státu. Často bývá příčinou sporů ve vědeckých kruzích i mezi odborníky z praxe. Lidstvo ...
  • DIY technologie v digitálním sochařství 

    Váňa, Dušan
    Disertační práce se zaměřuje na pátrání po přítomnosti technologií DIY (Do It Yourself) v praxi tzv. digitálního sochařství, a to od počátků tohoto progresivního způsobu tvorby až po současnost. Práce prostřednictvím tří ...
  • Efektivní využití omezeného herního prostoru 

    Brestič, Tomáš
    Zařízení pro virtuální realitu (VR), která jsou již dnes dostupná běžným spotřebitelům, umožňují pohyb uživatele po virtuální scéně na základě sledování jeho fyzického pohybu ve skutečném světě. S použitím takové metody ...
  • Expanze solečnosti zabývající se virtuální realitou do Velké Británie 

    Křivánek, Stanislav
    Tato diplomová práce se zabývá kritickou analýzou možností dané společnosti rozšíření na zahraniční trh – do Velké Británie. Hlavním cílem je tedy zjistit, jestli je toto rozšíření proveditelné a jestli může společnosti ...
  • Grafické rozhraní průhledového displeje 

    Pomikálek, Jiří
    Tato bakalářská práce se zabývá problematikou vizualizace letových dat. Cílem projektu byl návrh a implementace vizuálního rozhraní průhledového displeje. Důraz je kladen na použití správné symboliky, udržení přehlednosti ...
  • Hra ve virtuální realitě 

    Čeleďa, Jan
    V posledních letech zaznamenaly headsety pro virtuální realitu značný posun kupředu jakz hlediska dostupnosti pro širší veřejnost, tak z hlediska inovací, které vývoj v oblastivirtuální reality přinesl. Nové technologie ...
  • Inovativní herní VR demo v UE4 

    Doležal, Josef
    Cílem práce je vytvořit demo aplikaci pro virtuální realitu s použitím Unreal engine 4. Hlavními mechanikami vytvořenými v této práci jsou gravitační pole, simulující vlastní gravitaci a zrcadlové teleportály schopné ...
  • Involvement of Information Technology in the Presentation of Historical Architectural Monument 

    Štěpánková, Lenka (Vysoké učení technické v Brně,Fakulta architektury, 2020-11-04)
    Při obnově architektonických památek nedochovaných v původní podobě stojí autoři projektu rekonstrukce vždy před dilematem, zda usilovat o původní vzhled památky pomocí výroby replik, nebo se omezit na rekonstrukci ...
  • Lepší vymezení herního prostoru pro VR pomocí 3D sensorů 

    Tinka, Jan
    V posledních letech se na trhu začala objevovat VR zařízení, což má za následek celkový nárůst popularity VR. Špičkové produkty jako HTC Vive a Oculus Rift s přesným room-scale sledováním podporují z důvodu bezpečnosti a ...
  • Letecký simulátor s podporou virtuální reality 

    Ruta, Dominik
    Tato práce se zabývá vývojem leteckého simulátoru, který vytváří dynamický model letounu pomocí vlastního simulačního jádra. Simulační rámec se skládá z modelu pro výpočet pohybových rovnic, modelu atmosféry Země, ...
  • Manipulace s objekty pomocí p5 glove 

    Čapek, Radovan
    Práce se zaměřuje na popis základních principů virtuální reality, na využití datových rukavic ve virtuální realitě a implementuje aplikaci s využitím vstupního zařízení P5 glove. Implementace obsahuje mimo jiné různé ...
  • Matematické modelování mechanických systémů vozidel 

    Zháňal, Lubor
    Diplomová práce se zabývá návrhem a realizací výpočetního systému, který by umožňoval interaktivní simulace kinematiky a dynamiky mechanických systémů vozidel či obecných mechanismů za pomoci moderní výpočetní techniky. ...
  • Možnosti propojení reálného řídícího systému do prostředí virtuální reality 

    Holešovský, Jiří
    Tato práce se zabývá možnostmi propojení reálného řídicího systému s prostředím imersní virtuální reality. V první části jsou zmíněny možnosti pohybování modelu v IC.IDO. Dále se rešerše zabývá komerčními způsoby získávání ...
  • Návrh projektu a aplikace metodiky projektového managementu ve vybraném obchodním závodě 

    Venclovský, Jakub
    Diplomová práce je zaměřena na oblast české e-commerce, kde se věnuje jednomu z největších tuzemských e-shopů společnosti Internet Mall, a.s. Cílem práce je návrh projektu, který změní dosavadní model internetového nakupování ...
  • Návrh řídicího programu průmyslového robota IRB 120 pomocí softwaru RobotStudio 

    Nevřiva, Václav
    Cílem bakalářské práce je návrh řídícího programu pro vybranou laboratorní úlohu v programu RobotStudio, jeho implementace pro průmyslového robota IRB 120 společnosti ABB Robotics a ověření navrženého řešení simulací a ...
  • Optimalizace pro stereoskopické zobrazení 

    Zelníček, Leoš
    Tato práce shrnuje základní vlastnosti lidského vidění, popisuje podstatu vnímání hloubky. Je zde rozebrán základ binokulárního vidění u lidí, omezení s ním spojená, která je nutná při stereoskopickém zobrazování dodržet. ...