Optimalizace hnacích hřídelí kol přední nápravy vozidla Magma

Loading...
Thumbnail Image
Date
ORCID
Mark
A
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Vysoké učení technické v Brně. Ústav soudního inženýrství
Abstract
Tato diplomová práce se zabývá optimalizací hnacích hřídelí vozidla MAGMA Alficar, u kterých v extrémních provozních podmínkách dochází k poškození. K analýze hřídele je využita metoda konečných prvků, jež je moderním řešením napjatostně-deformační analýzy v konstruktérské praxi. Rovněž je v této práci provedeno srovnání s výpočtem napjatosti klasickou analytickou metodou a vlastní návrh řešení hřídelí.
This thesis deals with the optimalization of MAGMA Alficar vehicle driveshaft, which in extreme operating conditions leads to destruction. The finite element method is used to analyze the shaft, which is a modern solution of the stress-strain analysis in designing practice. The classical method of the stress analysis calculation and the suggestion of the solution to the problem of destruction are also included.
Description
Citation
KALA, M. Optimalizace hnacích hřídelí kol přední nápravy vozidla Magma [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Ústav soudního inženýrství. 2012.
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
cs
Study field
Expertní inženýrství v dopravě
Comittee
doc. Ing. Aleš Vémola, Ph.D. (předseda) Ing. Josef Libertín, CSc. (místopředseda) Ing. Albert Bradáč, Ph.D. (člen) Ing. Jaroslav Kudláček (člen) doc. Ing. Bc. Marek Semela, Ph.D. (člen) Ing. Michal Vintr, Ph.D. (člen)
Date of acceptance
2012-11-02
Defence
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení
DOI
Collections
Citace PRO