Vliv pracovních režimů řidičů v silniční nákladní dopravě na bezpečnost dopravy

Loading...
Thumbnail Image
Date
ORCID
Mark
B
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Vysoké učení technické v Brně. Ústav soudního inženýrství
Abstract
Pracovní režimy řidičů jsou omezující limity důležité jak pro silniční dopravce, tak pro řidiče. Mají zásadní vliv na logistické mechanismy výrobních podniků, které přepravují své zboží po silnici. Nedodržování těchto limitů, je v poslední době jeden z hlavních problémů v silniční dopravě a vede k nekalé konkurenci mezi silničními dopravci. Dopravce získává nedodržováním těchto sociálních předpisů zcela zásadní konkurenční výhodu. V poslední době se uvedené problematice věnuje hodně času z pohledu politiků. Státy porušování sociálních předpisů dopravcem i řidičem tvrdě trestají a často se v článcích dočteme o pracovních režimech řidičů a s tím spojenou nebezpečnost nákladní dopravy, ohrožení bezpečnosti silničního provozu, ohrožení řidičů osobních vozidel. Již 10 let se uvedené problematice věnuji a podílím se na tvorbě školících materiálů na toto téma u Sdružení ČESMAD BOHEMIA. Ve své práci jsem chtěl posoudit problematiku pracovních režimů řidičů z odborného hlediska - jak jsou limity pracovních režimů nastavené a zda vyhovují bezpečnosti silničního provozu. Dále pak posoudit statistiky nehodovosti v ČR v návaznosti na pracovní režimy řidičů a navrhnout změny, které by přispěly ke zlepšení sociálních předpisů v návaznosti na bezpečnost silničního provozu.
Working arrangements are restrictive limits for drivers important for both motor carriers and drivers. Have a major impact on the logistical arrangements of manufacturing companies that transport their goods by road. Failure to comply with these limits, is recently one of the major problems in road transport and leads to unfair competition between road hauliers. Carrier's failure to obtain such social legislation crucial competitive advantage. Recently the problem devoted much time from the perspective of politicians. States, violations of social legislation by the carrier and the driver severely punished and often the articles we read on the operating modes of drivers and their associated hazards of freight transport, road safety hazard, danger for drivers of cars. For 10 years devoted to the issue and participate in the creation of training materials on the subject of Logistics and. In my work I wanted to examine the issue of working arrangements drivers from professional point of view - how the limits are set and working arrangements whether they comply with road safety. Next, consider the statistics of accidents in the CR in relation to drivers' working arrangements and to propose changes that would contribute to the improvement of social legislation in relation to road safety.
Description
Citation
MÁŠA, V. Vliv pracovních režimů řidičů v silniční nákladní dopravě na bezpečnost dopravy [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Ústav soudního inženýrství. 2010.
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
cs
Study field
Expertní inženýrství v dopravě
Comittee
doc. Ing. Aleš Vémola, Ph.D. (předseda) Ing. Josef Libertín, CSc. (místopředseda) Ing. Albert Bradáč, Ph.D. (člen) Ing. Jaroslav Kudláček (člen) Ing. Michal Vintr, Ph.D. (člen)
Date of acceptance
2010-06-14
Defence
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení
DOI
Collections
Citace PRO