Zkušební stav pro zkoušení chladičů
Cooler Test Bench
Author
Advisor
Ramík, PavelReferee
Smejkal, MichalGrade
AAltmetrics
Metadata
Show full item recordAbstract
Emisní limity a ekonomická situace tlačí přes kupující sílu výrobce automobilu k tvorbě úspornějších vozidel. Jedním z prvků jenž může nepřímo snížit např. spotřebu paliva je chladič spalovacího agregátu. Konstrukce tohoto aparátu není jednoduchá a simulace jeho schopností potřebuje odezvu také při reálném měření. Měřící stav na chladiče může přispět ke snadnějšímu výběru, případně návrhu chladícího systému dopravního prostředku. Emission limits and economic situation pressure automobile manufacturer, over the prospective buyer, to production more economy car. One of the elements which may indirectly reduce for example fuel consumption is automobile radiator. Construction of these accessories isn’t simple and simulation its characteristics need inspection in real measurements. Test bench for automobile radiator can help to easily choice and the project cooling system of the vehicles.
Keywords
chladič, zkušební stolice, automobil, spotřeba paliva, automobile radiator, test bench, car, fuel consumptionLanguage
čeština (Czech)Study brunch
Automobilní a dopravní inženýrstvíComposition of Committee
prof. Ing. Stanislav Beroun, CSc. (předseda) prof. Ing. Václav Píštěk, DrSc. (místopředseda) prof. Ing. Milan Pavelek, CSc. (člen) Ing. Radim Dundálek, Ph.D. (člen) Ing. Zdeněk Hinner (člen)Date of defence
2012-06-14Process of defence
Zodpovězené otázky oponenta práce: 1) Jak ovlivní výsledky měření přechod z kapaliny G12 na ekologickou G13? 2) Bude možno měnit proudové pole při profuku chladiče? 3) Pro jaké další aplikace je zkušební stav vhodný?Result of the defence
práce byla úspěšně obhájenaPersistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/13322Source
KLEGER, O. Zkušební stav pro zkoušení chladičů [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2012.Collections
- 2012 [430]