Lávka pro pěší

Loading...
Thumbnail Image
Date
ORCID
Mark
A
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební
Abstract
Diplomová práce se zabývá novým přemostěním vícepruhové komunikace. Převáděná komunikace je stezka pro pěší a cyklisty spojující významné aglomerace. Byly zpracovány tři varianty přemostění a pro další podrobné zpracování byla vybrána varianta C. Jedná se o nesymetricky zavěšenou lávku s monolitickou mostovkou. V zavěšené části nad převáděnou komunikací je mostovka tvořena prefabrikovanými segmenty. Zavěšení konstrukce je realizováno ze dvou skloněných pylonů tvořící tvar písmene V. Analýza konstrukce probíhala v programu MIDAS Civil, kde byl zadán kompletní model konstrukce včetně navazující estakády. Model vystihuje postup výstavby konstrukce a zahrnuje dotvarování a smršťování betonu. Bylo použito proměnné zatížení od dopravy, teploty a větru. Následně byla konstrukce posouzena na mezní stavy únosnosti a použitelnosti. Posouzení probíhala v programu IDEA StatiCa s doplněním ručními výpočty. Statický výpočet zahrnuje i posouzení konstrukce na harmonické buzení od chodců. Následně byly vypracovány přehledné výkresy, podrobné výkresy a vizualizace.
This diploma thesis deals with the design of a new bridge construction over a multi-lane communication. The converted road is a pedestrian and biking trail connecting significant agglomerations. Three studies were worked out in this thesis and the C variant was selected for further detailed processing. It is an unsymmetrical suspended bridge with a cast-in-place deck. In the section above the communication, the bridge is made up of prefabricated segments. Suspension of the structure is made of two sloping pylons forming a V-shape. The analysis of the construction was carried out in the MIDAS Civil program, where a complete model of construction was entered, including a subsequent estacade. The model describes the construction process and includes creep and shrinkage of the concrete. The traffic, temperature and wind loads were used. The design was assessed for the ultimate limit states and serviceability limit states. The assessment was carried out in the IDEA StatiCa program, supplemented by manual calculations. The static calculations also include assessment of the harmonic response. Subsequently, overview drawings, detailed drawings and visualizations were developed.
Description
Citation
HIBŠ, D. Lávka pro pěší [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební. 2019.
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
cs
Study field
Konstrukce a dopravní stavby
Comittee
doc. Ing. Lukáš Vráblík, Ph.D. - předseda, doc. Ing. Ladislav Klusáček, CSc. - místopředseda, Ing. Adam Svoboda - tajemník, Ing. Karel Zlatuška - tajemník, doc. Ing. Jiří Kytýr, CSc. - člen, doc. Ing. Ivana Laníková, Ph.D. - člen, Ing. Tomáš Kulhavý, Ph.D. - člen, Ing. Jan Koláček, Ph.D. - člen
Date of acceptance
2019-01-31
Defence
Student Hibš Daniel seznámil komisi s obsahem své diplomové práce. Na otázky a připomínky plynoucí z posudků vedoucího a oponenta a komise při odborné rozpravě nad diplomovou prací ~Lávka pro pěší~ reagoval výborně.
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení
DOI
Collections
Citace PRO