Hnací ústrojí dvouválcového zážehového motoru pro malý osobní automobil
Cranktrain of two-cylinder spark ignition engine for small car
Autor
Vedoucí práce
Píštěk, VáclavOponent
Novotný, PavelKlasifikace
BAltmetrics
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tato diplomová práce je zaměřena na hnací ústrojí dvouválcového zážehového motoru. Porovnáním různých konstrukčních uspořádání se vybere nejvhodnější koncepce, na které se následně provede vyvážení setrvačných sil posuvných a rotačních částí a jejich momentů. Také se provede kontrola torzního namáhání. This master's thesis focuses on cranktrain of two-cylinder spark ignition engine. Aim of this thesis is the following sequence. Comparing various construction configurations, choosing the best concept, balancing inertial forces of reciprocating and revolving masses and theirs moments within this concept and finally checking the torsion stress.
Klíčová slova
Klikový hřídel, dvouválcový motor, vyvážení motoru, torzní namáhání, Crank-shaft, two-cylinder engine, engine balance, torsion stressJazyk
čeština (Czech)Studijní obor
Automobilní a dopravní inženýrstvíSložení komise
prof. Ing. Stanislav Beroun, CSc. (předseda) prof. Ing. Václav Píštěk, DrSc. (místopředseda) prof. Ing. Eduard Malenovský, DrSc. (člen) doc. Ing. Miroslav Suchánek, CSc. (člen) (člen) prof. Ing. Milan Pavelek, CSc. (člen)Termín obhajoby
2009-06-15Průběh obhajoby
Výsledek obhajoby
práce byla úspěšně obhájenaTrvalý odkaz
http://hdl.handle.net/11012/13809Zdrojový dokument
SCHWARZBIER, P. Hnací ústrojí dvouválcového zážehového motoru pro malý osobní automobil [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2009.Kolekce
- 2009 [438]