Hnací ústrojí dvouválcového zážehového motoru pro malý osobní automobil
Cranktrain of two-cylinder spark ignition engine for small car
Zusammenfassung
Tato diplomová práce je zaměřena na hnací ústrojí dvouválcového zážehového motoru. Porovnáním různých konstrukčních uspořádání se vybere nejvhodnější koncepce, na které se následně provede vyvážení setrvačných sil posuvných a rotačních částí a jejich momentů. Také se provede kontrola torzního namáhání. This master's thesis focuses on cranktrain of two-cylinder spark ignition engine. Aim of this thesis is the following sequence. Comparing various construction configurations, choosing the best concept, balancing inertial forces of reciprocating and revolving masses and theirs moments within this concept and finally checking the torsion stress.
Keywords
Klikový hřídel, dvouválcový motor, vyvážení motoru, torzní namáhání, Crank-shaft, two-cylinder engine, engine balance, torsion stressLanguage
čeština (Czech)Study brunch
Automobilní a dopravní inženýrstvíComposition of Committee
prof. Ing. Stanislav Beroun, CSc. (předseda) prof. Ing. Václav Píštěk, DrSc. (místopředseda) prof. Ing. Eduard Malenovský, DrSc. (člen) doc. Ing. Miroslav Suchánek, CSc. (člen) (člen) prof. Ing. Milan Pavelek, CSc. (člen)Date of defence
2009-06-15Process of defence
Result of the defence
práce byla úspěšně obhájenaSource
SCHWARZBIER, P. Hnací ústrojí dvouválcového zážehového motoru pro malý osobní automobil [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2009.Collections
- 2009 [438]