Inženýrské optimalizační modely
Engineering optimization models
Abstract
Průřez nosníku vyrobeného z profilu I je navrhován s ohledem na náhodná zatížení, kterým čelí během provozu. Jelikož se zde tyto náhodná zatížení vyskytují, bylo potřeba zvolit jiný přístup k řešení této úlohy. Vhodným přístupem bylo využití optimalizace a čtyř vybraných modelu, řešících tyto náhodnosti. Průřez byl optimalizován, za podmínky bezpečnosti, s ohledem na hmotnost konstrukce. Předmětem této práce je na jednoduché úloze bez náhodných prvků představit metodu převodu konstrukční úlohy na úlohu optimalizační, představit čtyři vybrané modely a aplikovat to na příkladu s náhodnostmi. A cross-section of a girder made out of profile I is designed with respect to random loads, to which a girder will face during life time. Because the random loads are there, we need another aaproach to solving this exercise. Acceptable aproach is usage of optimisation and four choosen models, solving random loads. The cross-section has been to optimize with respect to minimal weight subject the safety constraint. Goal of this thesis is to present method of transfer structural exercise to exercise of mathematical optimisation, present four choosen models and apply this to exercise with random loads.
Language
čeština (Czech)Study brunch
Matematické inženýrstvíComposition of Committee
doc. RNDr. Jiří Karásek, CSc. (předseda) Mgr. Jana Hoderová, Ph.D. (místopředseda) RNDr. Břetislav Fajmon, Ph.D. (člen) doc. RNDr. Libor Žák, Ph.D. (člen) Ing. Josef Bednář, Ph.D. (člen)Date of defence
2008-06-18Process of defence
Result of the defence
práce byla úspěšně obhájenaPersistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/1454Source
TYDLAČKA, M. Inženýrské optimalizační modely [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2008.Collections
- 2008 [512]