Optimalizace kovaných vysokotlakých elementů zásobníku paliva systému common rail
Optimization of Forged High Pressure Elements of Fuel Accumulator of Common Rail System
Abstract
Předmětem této diplomové práce je optimalizace kovaných vysokotlakých elementů zásobní-ku paliva systému Common Rail. Cílem je zhodnocení současného stavu a návrh konstrukce jednotlivých vysokotlakých elementů v CAD systému. U všech konstrukčních řešení je pro-vedena deformačně-napjatostní analýza v MKP systému Abaqus/CAE a v únavovém postpro-cesoru FEMFAT. Na základě těchto analýz je proveden návrh vlastních optimalizovaných konstrukčních řešení. The subject of this thesis is the optimization of forged high pressure elements of fuel accumu-lator of Common Rail System. The aim of this work is to assess the current state and design the individual high pressure elements in the CAD system. There is implemented strain and stress analysis in the FEM system Abaqus/CAE and in fatigue postprocessor FEMFAT for all designs. On the basis of this analysis are proposed optimized design solutions.
Keywords
systém Common Rail, optimalizace, CAD, metoda konečných prvků (MKP), deformačně-napjatostní analýza, únava materiálu, FEMFAT, Common Rail System, optimization, CAD system, Finite Element Method (FEM), strain and stress analysis, material fatigue, FEMFATLanguage
čeština (Czech)Study brunch
Automobilní a dopravní inženýrstvíComposition of Committee
prof. Ing. Stanislav Beroun, CSc. (předseda) prof. Ing. Václav Píštěk, DrSc. (místopředseda) prof. Ing. Eduard Malenovský, DrSc. (člen) doc. Ing. Miroslav Suchánek, CSc. (člen) (člen) prof. Ing. Milan Pavelek, CSc. (člen)Date of defence
2009-06-15Process of defence
Result of the defence
práce byla úspěšně obhájenaPersistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/14768Source
KLEPETKO, D. Optimalizace kovaných vysokotlakých elementů zásobníku paliva systému common rail [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2009.Collections
- 2009 [438]